Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp- Til at få mine kunder til at betale mindre faktura

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

sommertime:

Jeg har et en mands firma, og nye kunder betaler forud. Ellers får de 14 dages kredit.

OK. Jeg fik ikke formuleret mit første spørgsmål korrekt. Jeg mente, hvilken branche begår du dig i - tøj, IT eller?

Er det kunderne, der efterspørger denne kredit - eller er det en service, du frivilligt tilbyder?

Min pointe er, at du skal overveje værdien af at give kredit. Mister du fx. kunder, hvis du sløjfer den? 


 



 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

sommertime:
Fik lige talt "små beløbende " samme så blev det ca. 30.000 kr.

Sådan!

Skriv ikke.... jeg gentager.... skriv IKKE "en sidste rykker" hvori du gør opmærksom på at du overdrager sagen til inkasso, men få i stedet alt ekspederet til inkasso med det samme. Tænk ikke på de 10, 20 eller 30% du "mister" når kunderne betaler til inkassofirmaet.

Du kan jo passende hjælpe kommende iværksættere i samme situation som dig selv ved at:

  1. Skrive hvem du ender med at vælge og hvorfor
  2. Skvive hvordan det gik/går

Jeg har selv lavet en omfattende analyse af alle danske inkassobureauer men det ligger nogle år tilbage. Tidligere i tråden nævnes Købmandstanden og Intrum Justitia, der er velrenomerede virksomheder. Det nuværnde PayEx havde dengang de mest loyale kunder, så mit indtryk var at de (også) gjorde et ret godt arbejde. Hvem ved hvordan det er i dag?

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay... nu forstå jeg, jeg sælger til børnetøjs/ design butikker. Jeg ved at der er mange som har 30 dages kredit i den handlen,så mine kunder er forvendt med 30 dage. Jeg tror jeg holder mig til d. 14 dage. Men jeg forstå dig godt. Har også tænkt på at overlade det til et fakturerings firma, men har dog ikke sat mig ind i hvordan/ pris/ osv :-)

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker mange gange for jeres indlæg ,gode råd, og erfaringer  og et godt spark bag i .

god ide at hjælpe kommende iværksætter...

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)