Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man vandmærke sine billeder i Photofiltre?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kan man vandmærke sine billeder i Photofiltre? Og i så fald - hvordan?

 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Nu kender jeg ikke lige det program du henviser til, men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor du vil vandmærke dine billeder?

- Er det fordi det ser smart ud?

- Fordi du ikke vil have dine billeder kopieret uden din tilladelse?

- Eller så dit navn bare står diskret i hjørnet på billedet?

 

Det hjalp dig så ikke særlig meget, men nu ligger din tråd da i toppen af oversigten igen Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Louise,

Kender nu heller ikke til dette program. Bruger selv FastStone Photo Resizer. Det er simpelt at bruge og du kan 'vandmærke' alle dine billeder på en gang - eller lave størrelsen om, hvis det er det du ønsker. Nå ja, og så er det selvfølgelig gratis.

Programmet kan downloades her:

http://www.download.com/FastStone-Photo-Resizer/3000-2192_4-10319476.html

For hjælp, skriv gerne.

Mvh

Kasper A

Fra Risskov
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen,du er da en skat! Big Smile Kvittere lige med lidt amino karma...

Du har sparet mig for en masse arbejde og bøvl!

Fra Risskov
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nej det ser bestemt ikke smart ud!

Det er simpelthen fordi der er en del som stjæler mine fotos, som jeg bruger en masse tid og penge på! Selvom jeg skriver mit navn hen over billedet så det faktisk ødelægger det lidt, så stjæler folk det sgu alligevel og skære mit navn væk så der er hul i billedet??!! Pisse træls! (på godt jydsk) Og jeg orker simpelthen ikke at sætter advokater på eller komme med trusler hele tiden... Derfor tænkte jeg at jeg kunne vandmærke dem, så de ikke får så let ved at skære navnet væk.

I hvert fald indtil jeg finder en bedre løsning!

Smile

 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for svaret.

 

Jeg synes dog du skal overveje om det er det rigtige du gør.

Det er ikke godt at nogen stjæler dine billeder, men omvendt skal du jo heller ikke ødelægge indtrykket af din egen forretning (hvis det er billederne i din webshop vi snakker om) ved at sætte kæmpestore vandmærker på.

ALT (jeg gentager: ALT) kan fjernes elektronisk (stort set), det er blot et spørgsmål om man gider bruge tid på det. De lyserøde bogstaver du har på nogle af dine billeder i webshoppen nu ville ikke tage mig mere end 1 eller 2 minutter at fjerne, og så kan jeg bruge dit billede hvis jeg havde lyst.

 

Jeg siger ikke at man skal være ligeglad med at folk stjæler ens billeder, for det skal man bestemt ikke. Men man bør også overveje om man ødelægger mere hos sig selv ved at prøve at beskytte sig mod noget som man faktisk ikke kan beskytte sig mod Smile

 

Det var bare et venligt råd, for jeg har desværre ikke nogen løsning på problemet. Jo, lad være med at lægge billeder på nettet, men det er nok ikke en særlig brugbar løsning Smile

Fra Risskov
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...

Heldigvis er det ikke alle der kan fjerne navnet, hvilket helt sikkert afholder nogle fra at kopier dem.

Jeg kan godt se hvad du mener, med at jeg måske ødelægger mit eget "look" i shoppen, men det vil jeg heller leve med end se andre bruge mit arbejde. Sådan er vi jo så forskellige... :0)

Jeg kunne godt tænke mig at få det lavet sådan, at når man højre klikker på billedet, kan man ikke kopiere det. (Nogen kan sikkert godt) Men det vil stadig afholde de fleste, og mine billeder kan blive lagt på uden navn/vandmærke.

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ja jeg skrev egentlig blot fordi jeg er nysgerrig, og fordi jeg selv interesserer mig for foto (og hjemmesider). Min mening var ikke at gøre dig mere bekymret eller starte en større diskussion Smile

Det er rigtigt at det ikke er alle der kan fjerne navnet. Det er sikkert de samme der ikke får dårlig samvittighed over at stjæle det og så bruge det MED dit navn på Sad

Løsningen med at "forhindre" folk i at kopiere billedet virker også kun på dem der ikke har nogen evner overhovedet, men er dog nok lidt mere elegant end at sætte kæmpestort vandmærke på. For én der har styr på det vil det dog i så fald være endnu hurtigere at kopiere billedet.

Håber du finder en løsning du kan blive tilfreds med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

You're welcome - held og lykke med det Smile

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Du kan læse lidt mere omkring emnet her, det har været behandlet før. Denne tråd deltog jeg i med nogle ting omkring tyveri af billeder.

http://www.amino.dk/forums/t/39683.aspx


Det er en utrolig svær proces/beslutning hvorvidt man skal ødelægge kvaliteten af sin webshop med at smadre ens gode (og nogle gange dyrt betalte) produktfotos med et vandmærke.

Jeg er jo som du kan læse i ovenstående tråd, meget imod det, og hælder hellere til at man går efter dem der stjæler billederne og får dem stoppet med det samme. At vandmærke billeder i den ene eller anden grad er i mine øjne hærværk på egen forretning ;-))

Held og lykke med "kampen".

 

PS: Alternativt kan Photoshop også vandmærke, der kan du lave en "action" og bagefter markere fra 1 til 1 mio. billeder og lave en batch-kørsel som f.eks. samtidig justerer på billedet i levels, kontrast, farvemætning, skalere osv. - men det kræver dog at man har en smule tjek på Photoshop, mere end til husbehov.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)