Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-butik med baby- og børnetøj

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle på Amino

 

Hermed mit første indlæg - alt for tidlig om morgenen. Må dog indrømme, at jeg har smugkigget et stykke tid herinde og synes at der er mange super gode indlæg! Herligt!

 

Jeg planlægger at starte en e-butik, hvor jeg vil sælge baby- og børnetøj. Der er mange om budet, dog mener jeg at det er et attraktiv marked - og jeg har gået  med tanken et godt stykke tid, så det er blevet til en hel del research. Det skal siges, at jeg ikke kender det store til branchen, men har fundet et koncept, der adskiller sig fra størstedelen af de allerede eksisterende forretninger.

 

Jeg er i fuld gang med at skrive forretningsplanen, men mangler stadig at få afklaret en række ting. Jeg har skruet hele forretningen sammen, således at der oprettes et selskab (ApS), der er en ekstern bogholder og et firma, der udvikler en web-shop á la Dandomain... Jeg har en (sleeping)partner, så vi deler udgifterne. Desuden har jeg en, jeg kan trække LIDT på mht. indkøb. Så ift. mange af de andre butikker, er det et stort set-up, hvor jeg også er villig til at satse stort (200.000 - 300.000 kr. - øhm, i hvert fald mange penge for mig). De budgetter, der er lagt ser også fornuftige ud - jeg har dog endnu ikke fået dem kigget igennem af en revisor, men det kommer...

Vi satser på at markedsføre os kraftigt både i starten og løbende - en forholdsvis stor del af omsætningen går til dette. Håber selvfølgelig at sælge til hele DK og flere lande på (gerne på kort-)sigt. Vi håber på presseomtale, hvilket jo også er fint, men den varer jo ikke ved evigt. Derfor har vi talt om, at markedsføre os meget lokalt (ikke i landsbybladet i hjemsognet), men i fx det lokale folkeblad (små annoncer ofte), radioen og med events og arrangementer - og samtidig selvfølge kæmpe for en god placering på Google + få nogle relevante sider til at linke til os. Vi håber på, at det lokalt vil danne ringe i vandet og få spredt vores navn og vækket noget interesse - hvad synes I om idéen? Fremfor at ofre et stort beløb til fx en landsdækkende avis.

 

Det er min situation som den ser ud nu... I meget grove træk. Kom gerne med en kommentar til ovenstående... Og så mine spørgsmål:

 

Jeg har i mit budget antaget en omsætning m.m. men har ikke rigtigt noget at bygge den på... Jeg kan stortset ikke trække regnskaber fra nogen af de eksisterende forretninger - enten fordi de er I/S''er eller helt nyopstartet. Jeg ved nogenlunde, hvad en normal forretning af min type oms. for, hvis den er fysisk, men holder det vand på nettet?

 

Er der nogen med erfaringer fra e-butikker (gerne fra lign. branche), der ved hvor mange besøgende, der går til én ordre - er der en tommelfingerregel (de er jo godt nok til for at blive brudt, meeen...)?

 

Jeg har en idé om, hvad en gennemsnitlig ordre vil indbringe i kr. og næsten øre, men kunne være interesseret i at høre jeres bud - kom med et skud fra hoften?

 

Min partner og jeg er på udkig efter en evt. 3. partner med kendskab til branchen, der evt. vil arbejde i firmaet - hovedsageligt med indkøb, men de hænger ikke lige frem på træerne. Er der nogen, der kender nogen - så skriv endeligt!!

 

Håber I kan komme gennem den lange smørre og giv et godt råd eller to!

 

God morgen!

 

 - og Det Funker!

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage i 90''erne havde et af Danmarks størstereklamebureauer denne tese, som de trak ned over alle deres kunder: "Off line markedsføring skaber online salg!" De tog fejl, og deres kunder gik konkurs! Off-line markedsføring skaber ikke online salg - i hvert fald (som regel) så få, at det ikke engang kan betale for annoncerne, endnu mindre skabe et overskud (possitiv ROI).

Off-line markedsføring egner sig ikke til et projekt som dit, efter min mening, og da slet ikke med så små budgetter du har. Du skal være meget mere fokuseret på at få indtægter igen for hver eneste krone du bruger, ellers går det galt.


Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 

Tak for svaret - det er taget noteret. Jeg vil prøve at se efter alternativer online, men er stadig lidt tilhænger af det med at få startet nogen ringe i vandet lokalt...

 

Mit markedsføringsbundget er lagt ud fra den budgetterede omsætningen - altså bruges x-antal % af oms. på reklame m.m. Jeg forventer og håber på, at kunne bruge ca. 250.000 kr. på markedsføring det første år, hvilket jeg mener er mere end mange af de kommende kollegaer bruger og forventer derfor en acceptabel effekt. Nogen forslag til markedsføringsaktiviteter?

 

Fortsat god søndag!

 

 - og Det Funker!

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville bruge nogle af pengene på at udtænke og producere nogle spændende virale tiltag - det giver "ringe i vandet". Vel og mærke ONLINE ringe i vandet, og det tror jeg du får mere ud af en OFFLINE ringe i vandet, da de ofte har meget svært ved at forplante sig til online salg.

I forlængelse af dette ville jeg se på, hvordan jeg kunne skabe en så god integration med det omkringliggende Internet som overhovedet muligt, for derigennem at skabe flere "naturlige" besøg fra søgemaskiner, links fra andre sites osv.

Derefter ville jeg undersøge markedet for målrettet annoncering - søgemaskiner, affiliate programmer, sponsoraftaler etc, og finde frem til de kanaler hvor du kan få de bedste leads til den bedste pris. Her alene kan du LET bruge 250.000 om året

Når alle undersøgelser og vurderinger var færdige ville jeg sætte mig ned og lave en strategi, med fordeling af budgettet. I princippet kan du sagtens bruge på 250.000 på HVER af ovenstående tiltag, men det vil jeg ikke anbefale. Spil på flere heste, mål effekten og juster derefter strategi og budget, så du får mest muligt ud af det.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej ''Det Funker'',

 

Jeg mener tidligere jeg har læst i en anden tråd at vores viceværts erfaring sagde at 1% af alle besøg resulterer i salg.

 

Og det er ikke helt ved siden af i min kones netbutik, www.balladebutikken.dk. Dog kommer de ritl tider en masse mærkelige besøg fx. midt om natten - aner ikke om det er søgerobotter der lige skal klikken en 10-20 gange på siden for at være på den sikre side??

 

Og så skal siden bare være søgemaskine venlig, og/eller der skal reklameres for den....og ikke mindst skal du skille dig ud fra de andre...der er som du selv siger rigtigt [RIGTIGT] mange webbutikker med baby- og børnetøj: Mærkevare tøj, genbrugtstøj, designertøj, økologisk børnetøj (fx. ballade.nu!!) etc.....så der skal arbejdes hårdt dér............. 

 

 

NB: Mikkel, hvad er off-line hhv. online markedsføring??

Martin
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene. Rart med nogen gode råd ang. markedsføringen!

Martin - hvis jeg må være nysgerrig... Lever din kone udelukkende af e-butikken eller er det en "hobby" butik? Jeg håber på at kunne leve 100% af det fra starten. Har kigget nærmere på trendybaby, der siges at være størst, de har formået at vækste kraftigt, har din kone også oplevet en god vækst trods de mange andre butikker. Umiddelbart - uden at undervurdere nogen, synes jeg mange af dem bærer præg af at være meget hobby betonet uden at det skal være nogen kritik! Her du kendskab til andre, som lever 100% af det i branchen?

Jeg er opmærksom på at der skal kæmpes om markedsandelene, men ser det som en spændende og realistisk udfordring!

 

Super duper med et forum som dette!

 

- og Det Funker!

 

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Netbutikken "Balladebutikken" er kun en sekundær salgskanal for min kone. Hendes koncept bygger på design og produktion af økologisk børnetøj af mærket "Ballade" - se Ballade.nu. Hovedsalgskanalen er gennem "fysiske" børnetøjsforretninger, og netbutikken er kun ment som et forsøg/supplement.

 

Og nej, den kan hun pt. ikke leve af (men det var nu heller ikke meningen, som sagt er den kun et supplement), men på trods af at den ikke er blevet markedsført og den absolut ikke er søgemaskinevenlig (!!!), så kaster den alligevel et par ordrer af sig..... Men den har jo så også et nichemarked næsten for sig selv...

 

Og ja: Jeg tror du har fuldstændig ret: Langt de fleste af de efterhånden et par hundrede netbutikker med baby/børnetøj bliver sikkert drevet som hobby-virksomheder. Men dermed kan de jo godt være seriøse konkurrente..............så det gælder virkeligt om at kunne skille sig ud, og blive synlig. Hvad vil du gøre for at man vælger netop din butik, og ikke en af de mange andre (som man måske tidligiere har handlet i)???

 

...Og der kommer virkeligt hele tiden nye til...kender du fx. http://www.roseandrobin.com/ eller http://www.green-balance.dk/ (Men jeg tror vi efterhånden er oppe på over 100 danske netshops med børnetøj - uden at vi på nogen måder har støvsuget nettet.....).

 

....og der ud voer kan det være svært at få leveret varer som netshop. Nogle af de etablerede mærker ønsker ikke at deres tøj forhandles af netbutikker (eller kun få netbutikker) - for at værne om deres kernekunder: De fysiske børnetøjsbutikker. Men check det på CIFF-messe til august....... 

Martin
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Det Funker

 

Du siger at du søger en partner med kendskab til branchen. Er det e-handel branchen eller tøjbranchen du mener?

 

Jeg har 24 års erfaring fra tøjbranchen, bl.a. 17 års ledererfaring inden for produktion i udlandet.

 

Hvad er det du søger?

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin: Tak for dine input - du har givet lidt stoft til eftertanke... Skal helt sikkert rundt og snuse på CIFF-messen!

 

Dino: Vi søger en partner, der har erfaring inden for tøjbranchen - meget gerne baby- og børnetøj. Da min partner fungerer som sleeping-/sparrings partner, ønsker vi en (der udover mig) deltager aktivt i forretningen. Umiddelbart vil jeg mene, at det er indkøb af produkterne, der kommer til at være hovedområdet!

Vi ønsker en partner, der kan se potentiale og fremtid på markedet - og ønsker at deltage i projektet!


Hvis du er interesseret i at høre nærmere, er du velkommen til at kontake mig på detfunker@hotmail.com så vi kan udveksle kontaktinfo.



Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du kender nogen, der kender nogen...


- og Det Funker!





 





Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Andre der har erfaringer eller ideér de har lyst til at dele?

 

Skriver endnu på forretningsplanen - har efter mere research og efter lidt hjælp fra jer her på Amino ændret konceptet lidt...!

 

I er som sagt velkommen til at kommentere lidt mere på min tråd!

 

Regner med at skrive endnu en tråd snart - da vi endnu er på udkig efter en evt. partner/ansat/investor...

 

På forhånd tak!

 

- og Det Funker

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)