Hej Det Funker Jeg vil gerne, som en af dine kommende konkurrenter, byde dig velkommen. Både til Amino, men også i branchen. Jeg tjekkede lige en af de store børnetøjs portaler, og der er 410 tilmeldte butikker, så du får nogle at kæmpe med, men held og lykke med projektet. Du spørger lidt til markedsføring, -og her er min egen erfaring at online giver flest kunder og besøgende, -men offline er udemærket til at brande dig og din butik i, men du skal gøre det lidt for "sjovt", og bestemt ikke satste de fleste penge her. Jeg har prøvet begge dele. Online - hele tiden og ved at bytte links med andre, købe Adwords, købe plads på portaler og sørge for at Google finder dig. Offline - annoncer i den lokale avis og børnemagasiner, radio spots og events i lokal området. Og så har jeg helt sikkert glemt nogle, -men der er mange om budet, så du skal frem med albuerne og kreativiteten ) Til dit budget vil jeg sige. Det lyder måske umiddelbart af mange penge (200-300 tkr), men det er det ikke, hvis du vil leve af det.. Som Mikkel ganske rigtigt siger, så kan du bruge det på markedsføring alene, og tro mig - det gør Trendybaby, og vil du slås med hende fra starten, så skal du have mange flere penge op af lommen ) Jeg har en shop, som er åbnet i år og efter dette, går det ok. Det tager tid at blive fundet på nettet, da du ikke har et butiksvindue, som folk går fordi, ihvertfald ikke fra starten. Når man, som jeg, ikke har direkte branche kendskab, så skal man lære kundemønstre at kende, så et godt spørgsmål at stille sig selv er : Hvad skal der til for at jeg vil handle i en e-shop ? Og hvad afholder mig fra det ? Og så indrette sin butik efter det. Det var blot lidt input herfra. Håber at du får succes med butikken. |
Hej Maibrit
Tak for velkomsten og besvarelsen. Det er rart med noget konstruktiv respons.
Hele konceptet er stadig i gang med at blive finpudset, så det er rart med et par gode råd fra en kommende kollega.
God sommer!
- og Det Funker