Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-butik med baby- og børnetøj

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Det Funker

 

Jeg vil gerne, som en af dine kommende konkurrenter, byde dig velkommen. Både til Amino, men også i branchen.

 

Jeg tjekkede lige en af de store børnetøjs portaler, og der er 410 tilmeldte butikker, så du får nogle at kæmpe med, men held og lykke med projektet.

 

Du spørger lidt til markedsføring, -og her er min egen erfaring at online giver flest kunder og besøgende, -men offline er udemærket til at brande dig og din butik i, men du skal gøre det lidt for "sjovt", og bestemt ikke satste de fleste penge her.

Jeg har prøvet begge dele. Online - hele tiden og ved at bytte links med andre, købe Adwords, købe plads på portaler og sørge for at Google finder dig. Offline - annoncer i den lokale avis og børnemagasiner, radio spots og events i lokal området.

Og så har jeg helt sikkert glemt nogle, -men der er mange om budet, så du skal frem med albuerne og kreativiteten )

 

Til dit budget vil jeg sige. Det lyder måske umiddelbart af mange penge (200-300 tkr), men det er det ikke, hvis du vil leve af det.. Som Mikkel ganske rigtigt siger, så kan du bruge det på markedsføring alene, og tro mig - det gør Trendybaby, og vil du slås med hende fra starten, så skal du have mange flere penge op af lommen )

 

Jeg har en shop, som er åbnet i år og efter dette, går det ok. Det tager tid at blive fundet på nettet, da du ikke har et butiksvindue, som folk går fordi, ihvertfald ikke fra starten. Når man, som jeg, ikke har direkte branche kendskab, så skal man lære kundemønstre at kende, så et godt spørgsmål at stille sig selv er : Hvad skal der til for at jeg vil handle i en e-shop ? Og hvad afholder mig fra det ? Og så indrette sin butik efter det.

 

Det var blot lidt input herfra. Håber at du får succes med butikken.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maibrit

 

Tak for velkomsten og besvarelsen. Det er rart med noget konstruktiv respons.

 

Hele konceptet er stadig i gang med at blive finpudset, så det er rart med et par gode råd fra en kommende kollega.

 

God sommer!

 

- og Det Funker

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Tak for linket til artiklen - læste den med stor overraskelse. Da de endnu ikke har indgivet deres første regnskab, er det spændende at læse, hvordan det går for, i mine øjne, en af de store pt. Jeg ser frem til at granske deres første regnskab nærmere... I øvrigt ikke dårlig at kunne sælge for 19 mio. kr. børnetøj, hvis forventningen holder stik - der er jo bare det der med de pokkers udgifter...

 

Fortsat god sommer!

 

 - og Det Funker

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Det var interessant læsning om TB og det beviser måske meget godt, det som Martin T engang udtalte at "vi kan ikke leve af at klippe håret af hinanden allesammen". Der er kommet rigtig mange børnetøjs butikker til og vi kæmper jo allesammen om de samme kunder, så det gælder vel om at finde nogle gode nicher, være kendt for det gode osv. for ikke at ende på økonomisk slingrekurs.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey,

 

Tror heller ikke på off-line markedsføring med dit budget, og hvorfor skal det være lokalt, hvis du ikke har en fysisk shop?

 

Har du overvejet at lave et samarbejde med en fysisk butik, for dermed at undgå lager mm. Det var sådan smartguy startede, og det går vældig godt for dem.

 

Hvis ikke tror jeg du må adskille dig fra de andre butikker enten med tøj eller service, da du er lidt sent ude.

 

 

Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
har du fundet en partner?
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lamz

 

Nej, der er ikke fundet en partner. Projektet har været på stand by af forskellige årsager. Er du da selv potentiel partner? Kan se du måske ikke har det store til overs for idéen i dine tidligere indlæg?

 

Du er dog meget velkommen til at vende tilbage, hvis du ønsker mere info eller kender nogen, der kender nogen...

 

Go'' weekend

 

Det Funker

Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har absolut noget til overs for ideen - men det bekymrer mig at så mange gerne vil starte en netbutik med børnetøj uden at have sat sig ind i hvad det indebærer økonomisk. hermed forstået at jeg syntes det er synd at mange brænder rigtig mange penge af fordi de tror det "er bare lige".

 

nu ved jeg ikke om du er it-kyndig men gode placeringer i eks. google kræver nogle redskaber som kan blive en bekostelig affære hvis ikke du sidder inde med dem selv.

 

jeg tror absolut på din ide og på min egen men kan godt blive sådan helt "argh" når man læser om så mange der vitterligt ikke har råd til måske at tabe 200.000 og ikke har overvejet risici :)

 

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)