Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-butik med baby- og børnetøj

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske var en måde, at skabe de såkaldte ringe i vandet, at være aktiv på Trendsales.dk.

Der finder man mange børnetøjs købere... og der har man mulighed for at være i erhvervsøjemed...med links til sin

netbutik...

 

 

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er et lidt sent svar.

 

Der er én ting som er meget vigtigt når man taler om tøjbranchen. Og det er fordeling af omsætning. Dvs. den kategori der sælger mest og mindst. Jeg kan fortælle dig at Dametøj har den største omsætning, så kommer herretøj, og sidst kommer børnetøj. Så kan man jo kigge lidt på udbud. Der var en på Amino der sagde 410 butikker. Jeg tror ikke der er plads til halvdelen af dem.

 

Med lidt sund fornuft kan man sige at dit koncept skal være ganske ganske specielt for at kunne overleve. Jeg har været i tøj branchen siden 1989 og jeg tror kun der er nogle få børnetøjsbutikker i hele Skandinavien der tjener penge på børnetøj. Jeg har set utrolig mange lukke. Og hver gang der er en butik der lukker så er der en ny husmor der tror hun ved, hvordan man skal drive forretning med børnetøj og så åbner der en ny. Alle analyser peger på at folk køber i Bilka, Føtex, H&M o.lign.

 

Børnetøjsmarkedet er noget af det sværeste der findes....og tro mig jeg ved hvad jeg taler om. Har kørt som salgschef med dametøj og børnetøj i 4-5 år.

 

Jeg skriver ikke dette indæg for at tage modet fra dig - MEN DU SKAL TÆNKE DIG RIGTIG GODT OM!

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst debatten med interesse, og vil da gerne komme med en bruger erfaring.

Jeg har selv startet en netbutik med børnetøj, troede jeg var den eneste der fik ideen med at hellige mig drengetøj...det viste sig vi var et par stykker der lavede samme nice på nettet på engang.

Jeg syntes der er lang vej, og det kræver mange arbejdstimer, især når man som ny vil lave det hele selv...om ikke så for at holde omkostningerne nede..

Der er mange ting man ikke får svar på, når man spørg andre...omsætning, hvor meget ryger på udsalg, hvor og hvad giver den bedste reklame til den billigste pris, hvem lægger mærke til en, hvro har kunderne fundet dig, hvad syntes de om din ide....

Et andet punkt er hvilke brands vil du sælge, har du en aftale om de enkelte brands...det kan være en svær nød at knække.....de er ikke bare sådan lige at få i tale, og det duer ikke med kun nye mærker folk ikke kender.

Hvem er dine reelle konkurrenter...debaten om trendybaby som en af de førende undre mig meget, det er længe siden, det var tydeligt på "hendes" vare mønster og nyhedsbreve mm, at hende der startede trendbabay op, vare ved at gå på held om man kan sige....dem der overtog det ændrede da totalt på hvilke mærker der var inde, og som tidligere kunde hos trendybaby må Jeg da sige, at de nye satstede mere på det billige tøj som du netop kan sammenligne føtex, bilka osv med...det er for mig ikke det hver at starte en webshop på....men det mere unikke

Rappeunger viste det samme for en tid siden ...

 

Det er korrekt vi er mange om budet, men for mig er det ingen hemmelighed at tale om det, selv om jeg forhåbentlige vil være en af konkurrenterne..

Dit reklame budget overstiger min vildeste fantasi om hvad der skal til...har aldrig haft den størrelse sum at bruge på reklame.

Men din drøm om at kan leve af det, er for mig urealistisk pt, og især hvis der skal en til med i det...

Det første år, tror jeg mere du skal satse på 0 kr til dig, og at du med dine indtægter formår at dække dine udgifter....så er du på vej...............Andre syntes nok jeg er gal på den, men jeg kender ikke til nogle butikker hvor ejeren har fået penge i det første år, deraf kommer vel det, at mange betegner det som en hobby virksomhed...selv om en som Jeg ikke finder raskedrenge (min webshop) som en hobby virksomhed....

En hobby der kræver ikke under et fultidsjob tid:)

 

mvh linda

 

 

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)