Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodbold og sponsorater

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

 

I såvel privat som faglig sammenhæng (se min signatur) er jeg nu gentagne gange inden for kort tid løbet ind i diskussioner og problemstillinger omkring sponsorater til fodboldklubber - både på højt og lavt niveau. Muligvis gearet af et halvstort sommer fodboldstævne i Tyskland

 

Meningerne om værdien af sponsorater er simpelthen så delte og jeg vil gerne høre nogen Aminokommentarer til:

 


  • Er du sponsor for noeget som helst?

  • Kunne du forestille dig at være sponsor for et lokalt lavt rangeret fodboldhold for 6-10.000 kr. om året - og hvilke modydelser ville du forvente?

  • Tror du at sponsorater giver et mersalg i lokalområdet?


Glæder mig til at høre nogen meninger - forsat god sommer


Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg opererer på B2B markedet og synes ikke at vi kan få nogle gevinst ved at sponsore noget/nogle...
Vi vil ikke få et større salg, hvis vi sponsorerede et fodboldhold eller lignende!

Hvis man er på B2C markedet, vil der være flere fordele ved at sponsorere et hold i lokalområdet

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ofte man skal have fat i banker og lign. store virksomheder, der "bare" ønsker at kunne brande sig lidt, og engagere sig i lokal området.

 

Det er da også ofte dem man ser på ryggen af de små drenge der løber rundt og spiller fodbold.

 

Jeg tror ikke det vil give det store mersalg, men synes det er en god og billig måde at vise man engagere sig i lokal livet og brande sig firma.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja og man skal ikke glemme værdien af networking.

Hvor jeg kommer fra er der flere arrangementer for selv små sponsorer i løbet af året! Så ud over den tilfredsstillelse der kan ligge i at støtte det lokale liv, så tror jeg ofte de 5-6-7-8 tusind et lilleputhold koster er givet godt ud.

Der skal self klart en afvejning til fra klub til klub. Men er overbevist om at det er forkert at sige, at sådanne små sponsorater kun er for b2c :)


Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps jeg sponserer både til fodbold øl division og de små unger og det er ikke så meget pga. reklamen men mere et spg for mig, at jeg mener det er vigtigt at jeg som firma har et socialt ansvar for det område jeg ligger i.
De unger der spiller bold laver ikke lort i den tid og de folk der træner, tager med til kampe og des lige gør et kæmpe arbejde.
Priserne som jeg render med er tit tryk pr. trøje for en plovmand, vælger til a målemand da trykket er tydligst over maven der..

Ved ungerne har jeg sponseret et par spiller dragter for ca 4000 ex moms.. og ungerne har nogle gode oplevelser, så jeg mener det er et spg om hvad jeres forhold er til klubberne og hvilket socialt ansvar i mener jeres virksomhed har for området.. og det koster i det flester tilfælder at i render ud til at et par kunder et par timer

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/11/2006 4:20:10 PM
Forfatter: Casper Sigaard
Ja og man skal ikke glemme værdien af networking.  

Der skal self klart en afvejning til fra klub til klub. Men er overbevist om at det er forkert at sige, at sådanne små sponsorater kun er for b2c :)




Det kommer nok an på, hvilke produkter du sælger og hvilke kundetyper du har!

I mit tilfælde kan jeg ikke se nogen fordel i det...


Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
TrekaBo Boligudlejning er sponsor i Vejle Boldklub (som netop i dag er rykket op i Superligaen).

Vi forventer at det skaber mersalg på sigt, men vi går mere efter det netværk, der omgærder det, at være sponsor, i klubben.

Det giver utrolig mange kontakter og de er langt mere værd for os end de få ekstra lejere det måtte give.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
"Det kommer nok an på, hvilke produkter du sælger og hvilke kundetyper du har!"

Ja self - det fik jeg vist ikke skrevet - men poniten var nu også mere, at man skal overveje det fra klub til klub og hold til hold uanset hvad man sælger - og hvem man sælger til.

Som et eksempel så kan det lokale lille trykkeri sponsere en af medarbejdernes eller ejerns søns hold. Så vil mange af de mennesker omkring holdet og nede i klubben formentlig tænke på ham først. Tror faktisk sådanne nogle sponsorater kan være meget givtige i små foreninger.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/11/2006 7:15:02 PM
Forfatter: Casper Sigaard

Som et eksempel så kan det lokale lille trykkeri sponsere en af medarbejdernes eller ejerns søns hold. Så vil mange af de mennesker omkring holdet og nede i klubben formentlig tænke på ham først. Tror faktisk sådanne nogle sponsorater kan være meget givtige i små foreninger.



Helt enig!
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender flere tilfælde hvor virksomheder som har haft problemer med at skaffe kunder B2B, tog imod tilbuddet om at komme i FC midtjyllands loge, og de sagde at efter at have fuldt kampene begyndte ordrene at rulle ind for vi handler med dem vi kender ikke ;)

I mange små klubber handler folk gerne med dem der støtter op om klubben hvilket nok skal ses som den økonomiske gevindst, men vil stadigvæk gerne fremhæve hvor meget de få penge man ligger i de små klubber hjælper i lokal området..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)