Som udgangspunkt sponsorerer jeg ikke lokale klubber/foreninger. Jeg har en enkelt gang lavet en gratis analyse for den lokale boldklub som hvert andet år står for at arrangere messe for byens erhvervsdrivende. Analysen var bare en simpel tilfredshedsanalyse, så jeg kastede et par timer i det. Jeg støtter dog en enkelt forening i dag, og det er en dansk/amerikansk venskabsforening. Der betaler jeg alle omkostninger i forbindelse med drift og vedligehold af deres website. Jeg blev faktisk lidt irriteret på et par lokale foreninger som jeg er blevet kontaktet af. De havde sat et callcenter til at ringe alle erhvervsdrivende i lokalområdet op for at kratte penge ind. Og jeg tænker så bare: Hvis jeg støtter dem med 1.000 kr., hvor mange af pengene tager callcenteret så? Jeg synes at det er en usmagelig måde at hive penge ud af mig på. Hvis nu det var en af foreningens medlemmer der selv ringede, eller kiggede forbi, ville jeg måske være til at snakke med, men når man bare betaler sig fra det beskidte arbejde, så får man ikke penge af mig! mvh Carsten |
Jeg er helt enig i, at der nok ikke er meget direkte reklameværdi i den form for annoncering, men det er med til at tegne et billede af virksomheden i forhold til socialt ansvar, hvis man støtter lokale foreninger.
Jeg blev kontaktet af den lokale boldklub, der spurgte om jeg ville være med til at støtte den lokale talentudvikling. Det ville jeg da gerne og betalte for spilledragter til nogle spillere mod at få mit navn på trøjen. Desværre flyttede dette hold så til den nærmeste større by som en del af en fælles udvikling af talentmassen. Det er sikkert godt for deres udvikling, men skidt for min reklameværdi. Jeg ønskede netop at synliggøre mig i lokalområdet.
Så nu har jeg i stedet et banner i den lokale idrætshal, hvilket har givet mig en del kommentarer og et par kunder.