Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodbold og sponsorater

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt sponsorerer jeg ikke lokale klubber/foreninger. Jeg har en enkelt gang lavet en gratis analyse for den lokale boldklub som hvert andet år står for at arrangere messe for byens erhvervsdrivende. Analysen var bare en simpel tilfredshedsanalyse, så jeg kastede et par timer i det.

Jeg støtter dog en enkelt forening i dag, og det er en dansk/amerikansk venskabsforening. Der betaler jeg alle omkostninger i forbindelse med drift og vedligehold af deres website.

Jeg blev faktisk lidt irriteret på et par lokale foreninger som jeg er blevet kontaktet af. De havde sat et callcenter til at ringe alle erhvervsdrivende i lokalområdet op for at kratte penge ind. Og jeg tænker så bare: Hvis jeg støtter dem med 1.000 kr., hvor mange af pengene tager callcenteret så? Jeg synes at det er en usmagelig måde at hive penge ud af mig på. Hvis nu det var en af foreningens medlemmer der selv ringede, eller kiggede forbi, ville jeg måske være til at snakke med, men når man bare betaler sig fra det beskidte arbejde, så får man ikke penge af mig!

mvh Carsten

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig i, at der nok ikke er meget direkte reklameværdi i den form for annoncering, men det er med til at tegne et billede af virksomheden i forhold til socialt ansvar, hvis man støtter lokale foreninger.

 

Jeg blev kontaktet af den lokale boldklub, der spurgte om jeg ville være med til at støtte den lokale talentudvikling. Det ville jeg da gerne og betalte for spilledragter til nogle spillere mod at få mit navn på trøjen. Desværre flyttede dette hold så til den nærmeste større by som en del af en fælles udvikling af talentmassen. Det er sikkert godt for deres udvikling, men skidt for min reklameværdi. Jeg ønskede netop at synliggøre mig i lokalområdet.

 Så nu har jeg i stedet et banner i den lokale idrætshal, hvilket har givet mig en del kommentarer og et par kunder.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa...

 

Som tekstiltrykkeri kan jeg jo kun sige at vi har haft stor gavn af sponsorater til de lokale klubber...vi deler blandt andet en masse svedtrøjer ud til de forskellige hold..

 

Ved at markedsføre os den vej er vi nået ind til mange beslutningstagere i klubberne hvilket har medført en fornuftig succes med vores sponsorering.

 

Mvh

Brian

Tilmeldt 28. Jun 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er sponsor for danmarks eneste 30 km løb.


Jeg får meget ud af det, både kendskabsmæssigt, der er mange der løber og kender løbet, jeg får også nye kunder.

Det korte af det lange er at der skal arbejdes seriøst med tingene.

dvs sæt rigeligt med tid og økonomi af.

Du kan ikke gøre noget halvt.

Jeg er interesseret i at høre om der er nogen der vil med på vognen, dvs høre mere om evt forretningsmuligheder, ifbm. med sponsor og løbeaktiviteter.

Kontakt mig her på siden eller info@damatech.dk

mvh Martin

Fra Aabybro
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten

 

Jeg oplever at klubberne har let ved at modtage sponsorstøtte hvis projektet er spændende nok - som eksempelvis de maskotter jeg sælger.

Sponsoren er sikker på at komme i lokale medier når maskotten skal præsenteres - når der skal findes et navn til maskotten (vha konkurrence) - eller når maskotten skal besøge en fritidsordning eller en børnefødselsdag.

Også lokal TV "æder" også en præsentation af en ny maskot.

 

Så tænk alternativt - det er min mening.

PS: en maskot kan generere 6-10.000 på årsbasis i sponsorater og den vi derfor være betalt i løbet af 2-3 år.


Side 2 ud af 2 (15 indlæg)