Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adwords - vil gerne vises på specifik side

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eksperter.

 

Jeg annoncerer i øjeblikket med adwords, og har valgt kun at blive vist på google.

Jeg er dog interesseret i at få vist mine annoncer på en helt specifik side, som jeg ved bruger adsense, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan eller om det kan lade sig gøre?

der er tale om http://www.eventguiden.se/ . Som det ses, er siden klistret til med adwords. Hvordan kommer jeg ind og ligge der?

 

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thorsdal,

Der er to forskellige måder, du kan annoncere på Googles indholdsnetværk:

1) Kontekstuel målretning (du indtaster søgeord og Google finder automatisk relevante sider)

2) Placeringsmålretning (du indtaster specifikke websites til din kampagne)

Hvis du vil annoncere på eventguiden.se skal du blot gå til fanebladet "Kampagneoversigt", derefter "Ny online-kampagne" og til sidst "Start med placering". Derefter skal du så oprette din annonce (business as usual), hvorefter du kan søge på specifikke sider. Her vælger du "Oversigt over webadresser" og indtaster eventguiden.se. Pretty straightforward. Husk dog at målrettede kampagne til "Svensk" og "Sverige". Husk også at sætte et tilpas højt CPC eller CPM bud, så du er sikker på at blive vist.

Jeg kan se på min egen AdWords-konto at eventguiden.se kun understøtter tekstannoncer, så du kan ikke bruge billed- eller flashkampagner på dette specifikke website.

Jeg vil dog klart anbefale dig også at oprette en kontekstuel kampagne, hvor du indtaster 10-15 søgeord, der beskriver de sider, du gerne vil ud på. Så kan du benchmarke din kontekstuelle kampagner til din placeringsmålrettede kampagne og se, hvad der fungerer bedst for dig.

God fornøjelse.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hjælpen og de yderligere råd! 

Har fundet ud af det nu... tror jeg! :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :)

Jeg har nu forsøgt at indsætte annoncerne, og har fundet to sites som jeg gerne vil figurere på. Jeg har oprettet kampagnerne på dansk/svensk/norsk i danmark/sverige/norge og til at starte med har jeg oprettet en meget generisk annonce, men den bliver slet ikke vist!

Mit Adwords bud ligger langt over en dollar, og er altså meget højere end jeg betaler per klik for mange af mine andre annoncer, men jeg har endnu ikke fået en eneste visning af annoncen.

Hvad gør jeg forkert?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt indlæg -- det vil jeg selv prøve at kigge nærmere ind i.

Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umiddelbart som om, du har en fejl i dine kampagneindstillinge. Check lige følgende ting:

1) Har du sat sprog til svensk på alle kampagnerne? Sprogvalget relaterer sig til hjemmesidernes sprog, ikke til annoncetekstens.

2) Har du sikret, at du ikke også har sat søgeord på annoncegruppen? Hvis du sætter både søgeord og websites på samme kampagne, bliver annoncerne kun vist, hvis begge dele er opfyldt. Det kan være meget smart på store websites, men ved målretning til små websites bør man aldrig også bruge søgeord. Meget specifikke (eller dårlige) søgeord på en placeringsmålrettet kampagne er ofte årsagen til få eller ingen visninger.

3) Er du sikker på, at eventguiden.se overhovedet får visninger fra Danmark og Norge? Umiddelbart ville jeg ikke tro, at dette er tilfældet. Det ville måske være mere oplagt at bruge danske event-websites til den danske kampagne og norske til den norske?

4) Har du prøvet at tilføje andre svenske event-sites til kampagnen? Hvis du får visninger på disse websites kan det indikere, at dit bud er for lavt til eventguiden.se.

5) Bruger du tekstannoncer eller bannerannoncer? Som tidligere nævnt understøtter ikke alle sider på Googles indholdsnetværk billed/banner-annoncer.

Jeg håber ovenstående kan løse problemet for dig. Held og lykke.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)