Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Geografisk SEO

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Måske et lidt atypisk spørgsmål, men kan man lave/målrette SEO så det virker bedst på et bestemt geografisk område, - som f.eks Sjælland?

/Michael

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, om du kan med SEO, men jeg tror, at du har muligheder med SEM. Google kan i hvert fald se, hvor i landet man kommer fra (når man søger), så du kan sikkert også tilpasse dine AdWords-kampagner således at kun folk fra Sjælland ser dem.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Ja, det kan du i princippet sagtens gøre, udfra de aktuelle søgeord du vælger at optimere.  

Eks,:

hundefanger amager

hundefanger københavn

hundefanger frederiksberg

osv.

Men det var måske ikke helt det du mente?

Mvh.

Rune Hansen

 

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres hurtige svar.

ADWords kampagnerne kan man godt med. Jeg har bare lagt mærke til at visse topbannere på f.eks e-aviser "ved" hvor jeg er fra, og tænker derfor om det er muligt med SEO.

Ønsker f.eks. at hvis man søger på hundefanger i Jylland kommer min side ikke frem da vi kun er i København.

/Michael

PS. Det er for så vidt om jeg skal undlade SEO og istedet køre kampagner når jeg ikke vil være landskendt.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Med SEO kan du ikke, men med SEM (google adwords) kan du faktisk gå helt ned på by-niveau, samt ugedag og tidspunkt på døgnet du ønsker at dine adwords-reklamer skal vises. Du kan også vælge at annoncerne eks. skal vises mere i et givent tidsrum og mindre i et andet for herved at være mset synlig i det tidsrum hvor du forventer at din målgruppe er online.

 

Vh Jan

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke, at du har mulighed for geografisk SEO lige nu, men jeg ved, at det kommer. Ligesom Facebook ved en masse om sine brugere og derved kan vise specielt tilpassede reklamer, så vil Google prøve på det samme. Det bliver sikkert sådan på et tidspunkt, at man kan lave en Google-profil med en masse oplysninger om sig selv, så Google kan finde de bedste søgeresultater til én.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Først lidt flueknepperi:

SEM = Search Engine Marketing og dækker blandt ander over:

- SEO = Search Engine Marketing = Optimering af organske søgeresultater

- PPC = Pay-Per-Click = Betalte klik, eksempelvis Gogle AdWords

SEM er ikke kun PPC, det dækker over mange under-decipliner indenfor markedsføring i søgemaskiner

 

Dyrebilen.dk:
kan man lave/målrette SEO så det virker bedst på et bestemt geografisk område

Hej Michael

Der er to områder hvor du kan foretage online markedsføring med fokus på geografisk placering af din virksomhed og dine kunder.

SEO:

Runes forslag er til UG. Du kan sagtens komme til at rate godt på 'service' + 'geografisk placering'. Det er et spørgsmål om teknisk platform, tekster på dit website og linkbuilding.

PPC:

Her kan Google AdWords i høj grad indstilles til kun at vise dine annoncer hvis brugerne sidder tæt på dig. Dog skal du tage højde for at folk kan sidde bag en VPN/Proxy forbindelse som slører hvor du kommer fra. Hvorvidt den begyndende udbredelse af mobilt-bredbånd gør det svært at spore kundernes fysiske placering ved jeg ikke, men jeg kunne forstlle mig at mobilt bredbånd måles ud fra hvor i landet du tilgår Internettet. En person fra Sjælland måske godt sidde i toget i Jylland med sin mobile bredbåndsforbindelse og forsøge at finde dine services på Sjælland.

Pas på med ikke at reklamere indenfor en alt for snæver radius :-) I min familie har vi en super dejlig hund, en collie (= Lassie) og selvom jeg bor i Esbjerg kører jeg faktisk hver gang til Holstebro for at få hunden passet i en seriøs, kompetent og ikke mindste ren hundepension (Mejdal hundepension).  Selvom servicen, pasning og opholdsområder er i topklasse er det ikke dyrt, det dyreste er faktisk tidsforbruget med transporten frem og tilbage mellem Holstebro og Esbjerg.

Jeg blev alvorligt træt af at få en hund tilbage fra forskellige hundepensioner i lokalområdet, som slet ikke havde luftet hunden og med l... i pelsen, så hellere køre lidt ekstra for at få garanti for en ordenlig pasning.

Om jeg er hundetosset.... JA :-) Det er vist mit første indlægAmino hvor jeg skriver mere om noget ikke-SEO... :-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Allerførst tak for jeres svar, Jeg er ved at få lavet en hjemmeside og ville derfor gerne vide lidt om muligheder og begrænsninger så jeg ikke bare udsteder en blankocheck.

Grosen Friis - det er helt ok ikke at være så faglig altid ;-)  Jeg har været på din hjemmeside, som jeg finder meget sympatisk. 

Men tak skal i have for jeres tid, -det er altid rart når nogen har overskud til at hjælpe andre og selvom det måske er børnelærdom for jer, så er vi sikkert nogle stykker der kløjs lidt i begreberne. Jeg står gerne ved det, ihvertfald.

/Michael  

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)