Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital for boliginvestering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle, dette er min første post her i forummet.

 

Jeg er i øjeblikket i opstartsfasen på min første virksomhed. Jeg vil opkøbe rennovere og videresælge boliger i Randers området.

 

Jeg er i gang med at skrive forretningsplan, og gøre klar til turen i banken. I den forbindelse vil jeg lige høre jeres bud på mine muligheder, da jeg kan se at der er et par bankfolk på forummet.

 

Jeg kan stille en sikkerhed på 200.000-250.000 kr. i form af friværdi i mine to lejligheder. Derudover har jeg fast indtægt i form af et arbejde, og en sideindtægt fra udlejning af min ene lejlighed.

 

Kan jeg forvente at banken vil tage mine ideer seriøst? Jeg er 22 og vil starte dette boliginvesteringsselskab, men det vil jo kræve en større udgift i form af en projektejendom til ml. 1 0g 1,5 mill. dertil kommer rennovationsudgifter.

 

 

Er der ellers nogen herinde med erfaringer indenfor området. Jeg har kun gjort dette med mine egne to lejligheder, dog med godt resultat, og har fundet at jeg rigtig godt kan lide det job.

 

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

 

Mvh

Henrik Poulsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Her kommer lige en lille rettelse.



Jeg har lige regnet efter, og det er lidt usandsynligt min kapital kommer så højt op, det bliver nok nærmere i omegnen af 125.000-180.000 kr. Jeg har lige været inde og undersøge boligpriser på en lejlighed på størrelse med min, og selvom de ikke er nyrenoverede ligger de så jeg ikke kommer til at indtjene så meget som forventet.



Derudover er der kommet nogle flere udgifter ved renovationen, da jeg har valgt nogle dyre løsninger her og der.

Mvh

Henrik Poulsen





Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik - og velkommen til

 

Nu er jeg ikke bankmand, men... Til at starte med er det i hvert fald vigtigt, at du ved hvad du formår at indskyde i virksomheden. Der er vel i omegnen af 30% forskel på dit første bud og dit andet bud. Dernæst er det naturligvis vigtigt, at du har et nogenlunde præcist låneønske, du kan præsentere banken for.


Hvad er ellers "gået galt" i dine beregninger, siden indtjeningen også er faldet? Har du været for optimistisk med udlejningsprocenten, lejeprisen eller? Det er i hvert fald vigtigt at du er mere pessimistisk end optimistisk i dine budgetter inden du præsenterer dem for dit pengeinstitut.

 

Ellers vil jeg da bare ønske dig held og lykke. Det lyder som et spændende projekt, som jeg er sikkert på at dit pengeinstitut vil vurdere seriøst hvis du ellers får dine beregninger på plads forinden. Husk at smutte vejen forbi revisoren inden du tager i banken

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen



Tak for svaret.



Som sagt så har jeg valgt at bruge nogle temmelig dyre løsninger i min lejlighed, hvilket har resulteret i at eventuel friværdi vil blive formindsket. De dyre løsninger indebærer vaskemaskine, opvaskemaskine, dyrt køkken med bordplade i sort marmor (mosaiksten). Derudover er der en række småting som alt i alt gør at projektet er blevet dyrere end oprindeligt beregnet.



Jeg ved dog heller ikke præcis hvordan det står til med min økonomi før jeg har fået lejligheden vurderet og snakket med min bankrådgiver. Jeg regner med at præsentere min forretningsplan ved samme lejlighed, eller i det mindste  aftale en dag hvor jeg kan gøre det.



Du spørger om jeg har regnet galt mht. udlejning og dertil kan jeg sige at det bare kører som det skal, jeg tjener ca. 950 kr pr. md på en 37 kvm lejlighed, i Klarup Hvilket er ok ud af en husleje på 2400 kr



Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/12/2006 12:37:09 PM Forfatter:Henrik-22
Jeg er i øjeblikket i opstartsfasen på min første virksomhed. Jeg vil opkøbe rennovere og videresælge boliger



 

Hej Henrik.

 

Det allerførste du har brug for hvis du vil investere i en ejendom er et interessant købsemne. Banker kan kun forholde sig til tal og konkrete projekter. Der er ingen fast formel for hvor meget man kan få lov til at låne - det vil altid være en individuel vurdering af de enkelte projekter.

 

Hvad du kan låne gennem banker, realkredit, pantebrevsfirmaer osv. afhænger i større grad af den enkelte ejendom end af din private situation. Det der tæller er sikkerhed og sikkerheden stilles via pant i ejendommen.

 

Hvis du vil købe for at renovere og videresælge - er det vel at starte med at finde et eller flere interessante købsemner, lave et budget for renoveringen og få en vurdering af om den kommende videresalgspris er realistisk. Og så tage det med i banken osv.

 

Det største udfordring i den virksomhed du vil starte er at finde nogle interessante ejendomme. Tænk nogle tanker over hvordan du vil købe en ejendom til under den reele markedspris. Hvilket jo dybest set er din core-business for hvis du køber for dyrt er der ikke plads til renovering og profit.

 

J.H.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)