Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Facebook annoncer betale sig?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser alle mulige røver firmaer profilere sig på Facebook med annoncer - der er alt fra Vægtkonsulenterne til sider hvor man kan vinde alt muligt, hvis bare man vil modtage 400 mails om dagen med reklame.

Men de firmaer må jo få noget ud af det...eller hvad?

Jeg har indtil nu afskrevet Facebook som reklame medie, fordi jeg ikke vil "ses" sammen med de der firmaer, men har hørt i min øresnegl, at det er en forkert indstilling.

Kan et par af mine kloge med-aminoer sige lidt om det?

På forhånd tak

Mette

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Jeg kender til nogle enkelte virksomheder, som laver en del profit den vej. Vi har selv prøvet det i inmobile ApS og Pump-up.dk, men det har ikke givet en særlig god konverteringsrate. Måske har vi ikke været målrettet nok?

Jeg vil sige det sådan, hvis du har et produkt, som er unikt eller er et behovsprodukt, og prisen ligger i et fornuftigt prisleje (50-400kr i salgspris), så vil jeg sige, at du skal prøve det af! Du kan jo segmentere din reklame, således det kun er personer med bestemte interesser eller en bestemt alder, som kan se din reklame!

Håber det kan hjælpe dig lidt :)

Med venlig hilsen
Søren Larsen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også det er vigtigt hvis man har impulsive produktkøb. Ikke noget, som tager længere beslutninger, for så kigger folk ikke på dette. Det syntes jeg også der er tendes til inde på siden..

Jeg har ikke brugt det, men har tænkt mig at starte med det meget snart.

.

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Vi er en af de virksomheder, der bruger annoncer på facebook. Det vi med stor held har reklameret for er ansøgning efter freelance undervisere. Det har givet os en høj konvertering. Når vi har forsøgt at anonncere med vores produkter som er IT kurser så har der ingen konvertering været.

/Christian

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulighederne er blevet enorme i og med, at du kan se, hvor mange danskere mellem 19-39 eksempelvis, der findes.

Hvis politisk indhold, og andet skal indgå er det selvfølgelig vigtigt, at man også tager forbehold for det.

Om det kan betale sig tror jeg i høj grad afhænger af målgruppen. Hvis det er et fysisk produkt, hvor der ikke er en stor købsprocess, og målgruppen typisk ligger mellem 19-39 eller 25-30, tror jeg i høj grad, at succeskriteriet er hjemme.

Kan du prøve at uddybe mere specifikt hvilke folk, der er at målgruppen skal rettes imod, og hvilket produkt det er, som skal sælges?.

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej Mette

Personligt så bruger jeg meget facebook og ligger ofte mærke til, men ofte så synes jeg ikke at man rigtig kan bruge de reklamer til noget.

Men har da selv tænkt på at hvis jeg en dag blev selvstændig så ville jeg da helt klart reklamere derinde, for alle de dårlige reklamer det er ofte dem man husker bedst!

Så om det virker, det kan man vist aldrig blive enig om Smile

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige kørt en kampagne for PhotoCare derinde for en "event" der hedder "Danmarks Sødeste Baby".

Jeg havde en annonce kørende derinde i et par dage, og den landingpage der blev linket til (altså på PhotoCare.dk) fik ca 8X så mange daglige unikke hits.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er det jo ikke kun røver firmaer der averterer derinde og det lyder som om jeg lige skal checke det ud! :)

Tak for jeres svar.

Mette

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er skam mange seriøse firmaer derinde ja.

For at gå mere i detaljer, så oprettede jeg annoncen med en cpc pris på 1.5kr, og dagligt budget på 500 kr.

I løbet af den første time blev annoncen blevet vist ca 200.000 gange, og 400 havde klikket på den.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok mange!

Og 500 kr. for en dag, syntes jeg er meget flot sat. Det er alligevel 15.000 om måneden!

Fik du så noget udaf dem, som klikkede??

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)