Jeg ser alle mulige røver firmaer profilere sig på Facebook med annoncer - der er alt fra Vægtkonsulenterne til sider hvor man kan vinde alt muligt, hvis bare man vil modtage 400 mails om dagen med reklame. Men de firmaer må jo få noget ud af det...eller hvad? Jeg har indtil nu afskrevet Facebook som reklame medie, fordi jeg ikke vil "ses" sammen med de der firmaer, men har hørt i min øresnegl, at det er en forkert indstilling. Kan et par af mine kloge med-aminoer sige lidt om det? På forhånd tak Mette |
Hej Mette,
Jeg kender til nogle enkelte virksomheder, som laver en del profit den vej. Vi har selv prøvet det i inmobile ApS og Pump-up.dk, men det har ikke givet en særlig god konverteringsrate. Måske har vi ikke været målrettet nok?
Jeg vil sige det sådan, hvis du har et produkt, som er unikt eller er et behovsprodukt, og prisen ligger i et fornuftigt prisleje (50-400kr i salgspris), så vil jeg sige, at du skal prøve det af! Du kan jo segmentere din reklame, således det kun er personer med bestemte interesser eller en bestemt alder, som kan se din reklame!
Håber det kan hjælpe dig lidt :)
Med venlig hilsen
Søren Larsen