Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Facebook annoncer betale sig?

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

René har fat i et par gode pointer omkring tracking og split-testing.

For langt de fleste af vores kunder i GoSocial.dk sætter vi over 1.000 forskellige kombinationer af overskrifter, brødtekst, billede, alder, køn og interesser op per kampagne. For enkelte kunder har vi testet over 50.000 annoncer-kombinationer for at finde frem til de allerbedste.

Det lyder voldsomt og unødvendigt, tænker du sikkert.

Men det er den eneste vej frem til at finde den billige trafik. Trafik er der rigeligt af fra Facebook. Nogle danske kampagner trækker 10.000+ kliks dagligt i ugevis i Danmark. I andre lande er tallet mange gange større.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan nogle kunder tør købe et produkt baseret på 3-5 annoncer, der bare kører løs i 3 måneder. Jeg vil i hvert fald påstå, at resultatet bliver MINDST 10 GANGE DÅRLIGERE...

Vi har selvfølgelig måtte udvikle egne værktøjer i samarbejde med Facebook, så vi kan tracke resultatet per annonce og ikke blot på overordnet niveau. Det giver os mulighed for at optimere på konverteringen og ikke blot efter de annoncer, der får den højeste klikrate. Det kan jo være, at budskabet oversælger, og at trafikken derfor ikke konverterer fornuftigt.

Vi har skrevet en artikel om emnet her.

Ha´ en god dag

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)