Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god liste over bøger?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

 

Har I nogle gode bøger som dækker ting som teorien bag de mange ting man støder på når man skal starte og holde et firma kørende? Fx:

Forretnings administration,

Erhvervsøkonomi,

Bogføring,

Markedføring af sit produkt eller service,

Organisering af sit stab... Osv osv osv...

 

Ville være rart hvis det var en bog man kunne købe et eller andet sted på nettet hvorefter den blev tilsendt til ens addresse.

P.S. Vær sød ikke at skrive bøger som fx. "How Martin So Gerrick Got A Million Dollars Doing Investments", men skriv nogle teoretiske bøger som man fx. ville få hvis man gik på HHX eller business school. Tak :)

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher - du kan gratis downloade "Opfinderbogen" på www.lumia.dk . Den omtaler nogle af de ting du efterlyser.

Hilsen Kalle

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Indenfor markedsføring er der også den engelske bog Marketing Management af Kotler, som er noget større end International markedsføring, sværere at komme igennem, men som også har nogle flere gode eksempler fra det virkelige liv.

Indenfor markedsføring og produktudvikling er jeg en stor fan af Seth Godin, om end hans bøger ikke er så teoretiske, men derimod udfordre hans bøger de vante måder at gøre tingene på, og man er godt på vej mod succes hvis man kan implementere lidt af hans ideer.

Problemet med de teoretiske bøger fra HHX, eller universitetet er netop at de er teoretiske i en sådan grad at de ikke kan bruges til meget andet end skolegang. Man lære hvad forskellige ting hedder, men indenfor alt andet end erhvervsøkonomi lærer man ikke noget der i mine øjne direkte kan bruges i driften af en virksomhed.

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:
Indenfor markedsføring er der også den engelske bog Marketing Management af Kotler, som er noget større end International markedsføring, sværere at komme igennem, men som også har nogle flere gode eksempler fra det virkelige liv.

Hej Fredslund.. Sjovt at se dig herinde også :)

Hvis man vil læse om grundprincipperne og begreberne i marketing, så er International Marketing fra Trojka nærmest bare en dansk oversættelse af Kotlers Marketing Management. Kotler har mange gode eksempler, men som Fredslund nævner, så er den tung at komme igennem.

Desuden kan jeg også kun give ham ret i, at lærebøgerne er alt for teoretiske. Der er masser af gode eksempler, men man har svært ved at omsætte det til praksis.

- Gitte

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må desværre også give de tidligere indlæg ret i at der er MEGET stor forskel fra teori til praksis - især som iværksætter.
Læs International Markedsføring fra Trojka - så har du basis på plads på markedsføringsdelen.
Tag også et kik på Thorborgs 'iværksætter til jeg dør'.. jeg læste den her forleden, og den var sku god, fordi den rammer
salgs- og markedsføringsvirkeligheden meget benhårdt og lige på. Ikke alt det teoretiske *** :-)..

Bogføring osv...alt efter din pengepung, så udliciter denne del til en revisor/bogholder.. du kan køre dig selv helt ned i administration
på dette område i starten. Der er meget administration i opstarten af en virksomhed, så pas på ikke at blive kvalt i den slags, og fokuser på at få din virksomhed op at køre!

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher,

Det lyder som om du vil have den teoretiske indgangsvinkel. De to første er skrevet af akademikere, og derfor nok mest det du efterspørger, men den sidste er klart den bedste bog for dem der gerne vil være iværksættere.

Den bedste bog jeg har læst om iværksætteri som begreb er:

Entrepreneurs: Talent, Temperament, Technique af Bolton og Thompson til omkring 30 pund.

Den er voldsomt inspirerende, og man bliver i godt humør af at blive bekræftet i, at man ikke er alene om at lide af den "forbandede" rastløshed:)

----------------

Bolton og Thompson har også skrevet bogen:

The Entrepreneur in focus: Achieve your potential, om forskellige entreprenørtyper. Koster omkring 30 pund.

Den læner sig også op af iværksætteri som begreb, men er i høj grad en praktisk bog til at finde ud af hvilken rolle, der passer en bedst.

---------------

Hvis ikke man er den store læser, er der meget guld i at købe:

The Beermat Entrepreneur: Turn your good idea into a great business af Southon og West til ca. 8 pund

Den handler helt enkelt om at finde de fire mennesker, der kan være med til at løfte ens idé op til en rigtig forretning, udgangspunktet er at man sidder og drikker øl i en pub, og det kan de fleste vel sætte sig ind i:)

---------------

Sidst men klart den allerbedste bog, og en bog der burde være den første bog man køber inden man starter sit eget er:

Start your business week by week af Steve Parks til ca. 10 pund

Bogen er inddelt i 26 kapitler, hvor Steve uge for uge går igennem hvad man skal gøre. Fra at skabe et frirum i hjemmet, til at drømme, sige sit faste job op, osv. Der er et enkelt af kapitlerne, der ikke er så meget værd, det handler om Credit Rating og det er ukendt i Danmark, resten er i top.

Alle bøgerne ovenfor, er fra UK, og det er vigtigt når man køber iværksætterlitteratur. Der er stor forskel på at starte en forretning i USA, hvor hjemmemarkedet er enormt, og adgangen til venture kapital er noget større end i Europa.

Hilsen Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg tror ikke du støder på denne bog på business school.

Den hedder "Marketing Warfare" og er skrevet af Jack Trout, det er super super god!

Men hvis du vil have en skolebog, kunne du evt. få fat i Trojka bøgerne, dem underviser de i på HHX ved jeg.

Dbh Rasmus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)