Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank og google

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Afledt af diskussionnen om Amino's pagerank på 5 ville jeg gerne høre om nogle SEO-folkene kan give mig et svar på hvorfor denne lille vinside (www.vinsiderne.dk) har en pagerank på 6?

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

forstår ikke helt spørgmålet.. tænker du at det er godt eller dårligt at siden er ranket 6??

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:
forstår ikke helt spørgmålet.. tænker du at det er godt eller dårligt at siden er ranket 6??

Jeg er imponeret over hvor godt den er ranket i forhold til eksempelvis Amino.  Som spæd ud i SEO er jeg bare overasket over hvor godt den ligger i forhold til Amino, når man tager hensyn til at siden ikke er overvældet besøgt og deres forum minimalt besøgt i forhold til Amino. 

Skal man tage det som et udtryk for resultatet af god linkbuilding?

Lille - er selvfølgelig med forbehold - det var ment  i relation til de store danske vinsider (som alle ranker lavere).

Henrik

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo ikke en fair sammenligning - PR6 for en vinside er set i relation til det sites indhold og sites PR er ikke interessant for søgeord, som ikke findes på sitet.

Amino beskæftiger sig ikke synderligt meget for vin, så ...

Besøgstal har ikke noget med sagen at gøre, mens indgående links fortæller Google noget om hvor "populær" sitet er.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Jeg spørger af uvidenhed. Jeg levede i den vildfarsel at en PR var et generelt udtryk for en sides vigtighed/popularitet.

Mit spørgsmål var som nævnt afledt af debatten omkring Aminos PR. Vinsiderne er sammenlignet med Amino et meget lille site - og ekempelvis debatdelen har 100 medlemmer og endnu færre aktive.

Henrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Skal man tage det som et udtryk for resultatet af god linkbuilding?

Man kan ikke altid kigge på PR og sige, om det er god eller dårlig linkbuilding.

Hvis jeg nu var gode venner med CNN's chef, Wikipedias direktør og chefredaktørerne for samtlige danske webmedier - og venskabet udmøntede sig i forsidelinks til en webshop med linkteksten "Franks shop", så ville min pagerank blive skyhøj. Det ville jeg kunne klappe i hænderne over, men samtidig er der nok ikke mange penge i at ligge urørligt nummer et på søgeudtrykket "Franks shop".

Så vil god linkbuilding måske hellere være at få tiltusket sig en stribe links fra relevante sider med ankertekster, der matchede de produktrelevante søgeord, jeg gerne vil findes på. Og hvis nogle af disse links ligefrem kaster relevante og købelystne besøgende af sig, er det endnu bedre end enhver pagerank, de måtte medbringe.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hej Henrik

Her er en artikel du kan læse der forklarer PageRank: http://infolab.stanford.edu/~backrub/google.html

Som du vil se har det intet med antal besøgende, antal medlemmer eller lignende at gøre.

Mvh Jesper

 

Tak til jer alle for at have beriget min viden.

Jesper, jeg vil tage dit link med ind i seng og læse det som baggrundsstof.

(tak for overbærenheden)

Henrik

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)