Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!... :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er igang med at arrangere et stort event, som skal foregå i Forum. Mit spørgsmål er så: Hvordan værdisætter man et event overfor en evt. sponsor?

Der vil være mellem 8.000 og 10.000 mennesker til selve eventet.

Sponsor vil være halvdelen af navnet på eventet, eks.: Gølpølser Spisekonkurrence :-)

Sponsors produkter vil blive solgt til eventet + bannere.

Markedsføring vil være: Tv- og radioreklame, interviews til to mindre og to store aviser (kan være der kommer flere), hjemmeside, div. markedsføring på sites der passer til sponsors målgruppe, opsigtsvækkende city/gågade events ugen op til selve eventet med folk, der deler flyers ud.

Er der nogle, som har et bud på, hvad det kunne være værd i kroner for en evt. sponsor? Findes der en tommelfingerregel?

Venlig hilsen

Rolf N. Djernæs

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville i dit tilfaelde ikke bekymre mig saa meget om en vaerdifastsaettelse fra sponsors synspunkt.

Jeg vil foreslaa dig, at estimere hvilken pris du oensker fra sponsor for at faa daekket dine omkostninger og skabe den oenskede fortjening. Det bliver helt klart lettere, at forhandle med sponsor, hvis sponsor ikke skal til selv at kalkulere vaerdien af investeringen og derefter komme med et bud. Hvis han allerede har et beloeb at gaa udfra goer det beslutningsprocessen en del lettere.

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% enig. Du skal prissætte efter dine udgifter. Når du så har nogle flere statistikker på dine events kan du begynde at regne branding/reklame værdi ud. Du skal altid være opmærksom på at virksomheder har mange muligheder for at komme ud i medierne på, og dit er alternativt hvilket betyder du skal først og fremmest være konkurrencedygtig på prisen. Når du så har dokumenteret dine mediestyrker så kan du begynde at prissætte værdien anderledes.

 

Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene! Det var en stor hjælp.

God dag til jer!

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)