Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske momsnumre

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
 Er der nogen der lige har en fiks lille link-liste til online kontrol af udenlandske moms numre?

 især Skandinaviske lande?

 

Jeg kan simpelthen ikke finde et online opslagsværk på norske numre og har nu rodet på google, toldskat osv. i en halv times tid...

 

 

 

 

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov - den blev oprettet som anonym bruger..det var altså mig....
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/14/2006 11:57:33 PM
Forfatter:Frankie skrev:

Er der nogen der lige har en fiks lille link-liste til online kontrol af udenlandske moms numre?

især Skandinaviske lande?

Jeg kan simpelthen ikke finde et online opslagsværk på norske numre og har nu rodet på google, toldskat osv. i en halv times tid...

Norge: w2.brreg.no/enhet/sok/

Oversigt over dem der er tilknyttet det europæiske virksomhedsregister: www.ebr.org - og klik på "EBR Partners".

Vejen til informationen gik ved at kigge på CVR's hjemmeside www.cvr.dk og vælge deres engelske side, hvor der netop er oplysning om "European Business Registry", som jeg så søgte på på Google (egentlig underligt, at CVR ikke henviser direkte).
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Anette

 

Det link du anbefaler siger desværre ikke noget om hvem der har det pågældende moms nr.

kun at det er et gylding nummer .... så det hjælper os jo egentlig ikke ret meget, da vi jo er ansvarelige for at

verificere at det er det rigtige moms nr. vi bruger..... eller kan vi komme til at skulle betale momsen

 

Hvordan gør i andre det i forbindelse med export?

 

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Den er nu god nok den Annette kom med. Det er den side du havner på hvis du går ind via ToldSkat - tastselv erhverv. Når du tjekker nummeret kommer et svar som inkluderer navn på registranten.

 

Mvh/

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok - tak ! det ser ud til at løse mit problem !

 

Så undgår jeg nok ballade med Knold og Tot til momsafregningen..

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Anette og Toga

 

Når jeg forsøger at verificere et moms nr. via det link Anette kom med, får jeg kun oplyst

om det er gylding intet andet.  Får i oplyst hvem indehaveren er ??

 

 

Ravn

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Ifølge et kursus, jeg har været på hos SKAT, foregår det sådan, at din kunde oplyser sit momsnummer, og du verificerer, at det eksisterer på den angivne hjemmeside. Og det er nok. Jeg får (desværre) heller ikke firmanavne frem.
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov - ja jeg må tilstå det går mig ligesådan nu. Da jeg prøvede var det med et svensk momsnummer på en kunde jeg har der. Det kom frem med navn + adresse, så jeg var ikke i tvivl da jeg påstod, den var i vinkel.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)