Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og har en stor drøm om at starte mit eget ApS firma med et startkapital på omkring 150.000 kroner.

Jeg er selvlært, så er det jo tankerne går op for mig: Skal det virkelige være rigtigt, at man skal have en form for indtægter før bankerne gider låne mig nogle penge?

Hvis man vil være iværksætter, mener jeg ikke selv, at man bør have et arbejde bag sig. Jeg går med drømmen om at starte mit eget og jeg gider ikke stå på en tank for at bare vise banken lidt penge frem - når jeg nu selv vil have mit eget - hvis i forstår?

Findes der en form for iværksætterlån som kan stille mig 150.000 kroner til at opstarte et ApS selskab? I såfald, hvad er konsekvenserne og handlingen? Hvem skal jeg spørge og hvad kræver de?


Tusind tusind tak på forhånd.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nago:
Skal det virkelige være rigtigt, at man skal have en form for indtægter før bankerne gider låne mig nogle penge?

Jeg er ked at sige det, men du få nok svært ved at finde nogle der vil låne dig penge bare fordi du har lyst til at lave et aps. At udlåne penge er for langt de fleste et spørgsmpl om at tjene penge på det. Det er derfor også logisk at man gerne vil have en form for sikkerhed for de penge man låner dig.

Dernæst synes jeg personligt at det er skidt indstilling til det at starte op for lånte penge. Hvorfor skulle jeg låne dig penge, hvis du ikke selv vil risikere noget eller for den sags skyld ikke gider yde bare lidt for at DU kan realisere din drøm om det så er tankstationen der kalder.

Hvis du skal videre og have nogle til at låne dig penge så er vejen vel en god ide, godtbeskrevet og med åbenbar mulighed for at kunne udføres og genere en indkomst.

Henrik

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger "bare fordi du har lyst til at starte et aps"-

De må da kunne se fornuften i det, hvis jeg har en velskreven forretningsplan med budgetter og diverse administration.

Jeg har ikke sagt, at jeg ikke vil risikerer noget - jeg spurgte hvad konsekvensnerne var for dem der skulle låne mig pengene - hvad de er bange for.

"Så er vejen vel en god idé".... Hvis nu jeg har en forretningsplan der fortæller hvad målene er, hvornår der vil forekomme indkomster o.lign, så må det da være muligt at kunne låne?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nago:
hvad de er bange for.

At tabe penge!Wink

Har du prøvet  at kontake et af væksthusene og få lidt sparring der?  De har ofte et godt netværk til at hjælpe dig videre eller sparre med dig.

Om Kom-igang-lånene også kører i 2009 ved jeg ikke - men det kunne være en mulighed - selvom det også er via banken.

Henrik

Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Min umiddelbare vurdering er at, hvis de ikke vil låne dig penge, har din forretningsplan ikke være go' nok. - men det må din kontaktperson i banken jo kunne fortælle dig mere om?

Måske du er nød til at tage et par måneder på tanken, bare for at kunne smide lidt kontanter - Hvis du vil det andet nok, er det vel også det værd? :-)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor starter du ikke firmaet op som enkeltmands firma til en start, og måske får en kassekredit til etableringsomkostninger?

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)