Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt går grænsen for copyright?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er igang med et projekt som minder - for ikke at sige, rigtigt meget om hinanden. Så er min spørgsmål så: Hvor langt går loven mht copyright loven?

Altså efter hvad jeg ved, må jeg sagtens kopierer f.eks Amino fuldstændigt - så længe jeg ikke bruger nogle former for tekster, grafik, navn, og stjåldne brugere f.eks.

Hvad mener i? Kan en side trække mig i retten for "inspiration" - nej, vel? Jeg har jo ikke stjålden noget, så må det vel være "ok"?

Hvad mener i..

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke ekspert indenfor reglerne for copyright, men for mig lyder det som om du vil bygge en bil. Bilen er en tro kopi af en eksisterende bil - men du har pillet nummerpladerne af, malet den i en anden farve, fjernet diverse streamere og spoilere samt sat et andet anhængertræk på...

Jeg tror nu alligevel at bilproducenten ville brokke sig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ophavsret, patenter og varemærker er tre forskellige ting.

Hvis du laver et website, der er stort set magen til et andet, så kan du sagtens rende ind i ophavsretslige problemer. Lad vær! Det kan ikke betale sig.

Vær i stedet for lidt mere kreativ og find på noget originalt selv.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nago:

Altså efter hvad jeg ved, må jeg sagtens kopierer f.eks Amino fuldstændigt - så længe jeg ikke bruger nogle former for tekster, grafik, navn, og stjåldne brugere f.eks.

For at bruge det eksempel som du kommer, så må du gerne lave et iværksætterforum med forskellige muligheder i et community. Det er der ingen der forhindre dig i. Du må gerne tage en ide fra en anden side og bruge den, sålænge du ikke har kopieret den direkte.

Med mindre at de har taget patent på det hvilket jeg ikke tror...

 

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)