Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til tøjbutik (København)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino''er




Jeg er en ung dynamisk fyr på 23 år, som desværre ikke endnu har erfaring med iværksætteri…men jeg arbejder hårdt på det!
Jeg er i øjeblikket i kontakt med en supertrendy modetøjsforretning(M/K), som er meget interesseret i at åbne en tøjbutik i Danmark (København).
Det eneste der holder dem tilbage er en mulig INVESTOR og de er bange for ikke at kunne styre forretningen ordentligt da de selv bor i udlandet (dog indenfor EU).




Citeret tekst:
"we are very interested to get in contact with retail stores who want to sell our clothes and jewellery or maybe opening our own store. But to have our own store seems to be quite complicated and probably it is too expensive for us, in case we have to finance it. If you could find an investor, it would be more easy."




Som sagt, som gjort, jeg søger derfor en INVESTOR, som kan hjælpe med at gøre drømmen om at åbne en tøjforretning til virkelighed. Jeg ved dog ikke hvor mange penge der skal i spil før at dette kunne blive en realitet, jeg har dog også på fornemmelsen at en mulig investor vil have en langt bedre feeling for netop dette. Et muligt scenario kunne være et 50-50 selskab (Aps, I/S, A/S) hvor INVESTOREN har 50% og de har 50%. INVESTOREN er selvfølgelig mere end velkommen til at deltage i den daglige drift og passe sin investering på ordentlig vis.




Jeg forestiller mig at den ideelle INVESTOR har følgende profil som minimum:
* Erfaring med regnskaber, bogføring, moms, fakturering etc.
* Interesseret i tøj, mode mm.
* Gå-på mod, udadvendt, stabil og pålidelig.




Min rolle i virksomheden ville være at stå i forretningen som alm. Lønmodtager. Da jeg hverken er økonomisk stærk nok til selv at være investor eller har erfaring med bogføring og lignende.
PT. har jeg fået tilbudt en agent-stilling for virksomheden baseret på kommission. Men som sagt er de mere interesserede i at åbne en fysisk forretning.




Har dette vakt din interesse? Glæder mig til at høre fra jer




PS. Jeg har et stærkt personligt netværk mht. en evt. website, grafisk arbejde mm.




Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
yo Jay!

 

Jeg tror du bliver nødt til overveje om det i virkeligheden ikke er en "partner med $$" du søger.

Investorer vil typisk ikke involveres ned til et plan, hvor det er dem der sidder på regnskaber og fakturering etc..

 

Sådan en partner er nok svær at finde, fordi skulle nogen gå rundt med lysten til at åbne tøjbutik, og samtidig have de mange penge det kræver at komme igang... så var de nok allerede i gang med at sætte egne skibe i søen.

 

Jeg vil opfordre dig til at være endnu mere ambitiøs.

 

Du trænger til en lille håndfuld kurser i de ting du mangler for at drive en biks... De kan trækkes fra i selskabet når du engang er kørende (inden for rimelig tid). Jeg vil gerne anbefale inloco.dk for deres jordnære kurser med fokus på "at man er heeeelt grøn... så vær venlig at tal dansk tjak!"

 

Når du har rustet dig selv yderligere rent fagligt, så drypper blodet fra tænderne - så tager du dine bedste træsko på, og går ind i banken og låner pengene der skal til for at bussen kan køre.

 

Det er imo vejen frem for en tøjbutiksiværksætter... og det er gjort uendelig mange gange før dig, så på med vanten.

 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jong

 

Du skal helt klart vide hvad det kræves af en investor (evt. dig selv) hvad det vil koste at åbne en ny butik med deres tøj. Du SKAL simpelthen have en, ihvertfald nogenlunde forretningsplan i spil.

 

En anden mulighed er at importere deres tøj og så sælge det til andre tøjforretninger. Det vil kræve mindre kapital, men mere benarbejde.

 

Under alle omstændigheder skal du lave en aftale med tøjfirmaet om, at af det tøj du får (gratis) tilsendt, som du ikke sælger, kan du sende tilbage uden du skal betale for det.

 

Fald ikke på halen fordi der er et tøjmærke der tilbyder dig en licens. Der findes omtrent en milliard tøjmærker - og fælles for dem alle er, at de må ofre noget på at blive solgt. Den bedste investor vil derfor altid være firmaet der laver tøjet - og sådan vil det tit være, uanset hvilket ukurant brand man prøver at markedsføre.

 

Lad dig ikke blænde. Vær lidt hård og contra-prograssiv.

 

David

-

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/15/2006 2:37:44 PM Forfatter:JayDillah
Et muligt scenario kunne være et 50-50 selskab (Aps, I/S, A/S) hvor INVESTOREN har 50% og de har 50%. INVESTOREN er selvfølgelig mere end velkommen til at deltage i den daglige drift og passe sin investering på ordentlig vis.

[...]

Min rolle i virksomheden ville være at stå i forretningen som alm. Lønmodtager. Da jeg hverken er økonomisk stærk nok til selv at være investor eller har erfaring med bogføring og lignende.


 

Hey Jay,

Hvorfor vil du knokle røven ud af bukserne med at starte en tøjbutik op, uden at have ejerandel? Du knokler, og andre scorer kassen? Hvorfor er det lige at din leverandør skal have en ejerandel? De sælger dig en vare, og that''s it. Skyder de opstartspenge i det er det selvfølgelig OK, men sådan lyder det ikke.

Du undervurderer din indsats helt ekstremt. Hvorfor skulle det at kunne lave lidt bogholderi være mere værd end det du ligger i firmaet? Du er for ydmyg, efter min mening. Kræv din del af ejerskabet, også selvom du ikke kommer med penge.

mvh Carsten

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Carsten, David & RedSox!

 

1000 tak for ordene til jer alle! Meget fine råd, og jeg vil da forsøge at skrive bissen på mht. videre forhandlinger! Grunden til jeg overvejer en investor/"partner med $$", er måske fordi jeg føler jeg ikke har den fornødne erfarenhed indenfor regnskaber mv.

 

Men bliv endelig ved med at komme med gode råd! ...de er jo helt gratis

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad være med at bekymre dig så meget om regnskab osv. Det kan du relativt smertefrit og billigt hyre folk til, uden at de behøver at have en ejerandel for det  I det hele taget er rådgivning om de "kedelige" ting noget, du kan skaffe hen ad vejen.

 

Jeg er helt enig i, at du har behov for en "partner med $$" og ikke en investor. Måske kan du nøjes med en "partner uden $$" - hvis I sammen er et stærkt team med en god forretningsidé kan I sikkert godt rejse nogle penge på lånebasis og beholde ejerskabet af butikken. Ejerskab er en meget stor motivationsfaktor, og du skal ikke stille dig tilfreds med at være lønslave i "din egen" virksomhed - så tror jeg at lysten ryger sig en tur.

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Mathias!

 

1000 tak for svaret! Det lyder superopløftende at du siger at man kan klare sig uden at have en fast bogføringshaj ved sin side konstant! Hvad ville du umiddelbart gøre for at rejse kapital til opstart af egen butik? På forhånd mange tak for de gode svar her på Amino!

 

Cheers!

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor afvise agentideen, det er jo en hurtig måde at komme i gang, uden den helt store kapital.

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Thomas!

 

Det vil jeg bestemt heller ikke afvise...der er bare flere forskellige modeller på bordet i tiden

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry, troede du havde afvist den. Det kan jo være en fin måde at komme hurtigt i gang, og så er det helt dit eget.
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)