Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du forfatter eller forfatterspire?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helene,

Og tak for dine (gode) kommentarer. Lad mig starte med at sige at brugsbetingelserne ikke er de endelige - de er kun i kladdeform. I øjeblikket går vores arbejde mest med at få det tekniske på plads og så tager vi fat på de forretningsmæssige og kommunikationsmæssige detaljer.

For så vidt det gælder rettigheder, ønsker vi at der gælder at man som forfatter på inkspresso er bundet til udelukkende at sælge gennem Inkspresso, så længe aftalen løber. Man kan dog til enhver tid opsige aftalen og trække sit materiale tilbage - man er så helt fri til at gøre med det hvad man vil.

Dog er der to detaljer vi ønsker at få skrevet ind - dels erhverver brugerne når de køber en e-bog en licens til at downloade bogen + opdateringer i en periode (eks. et år) - denne er vi nødt til at kunne honorere for folk der har købt bogen, selv om forfatteren ønsker at hæve aftalen efter et halvt år. Og dels ønsker vi ikke at folk skal bruge systemet til at få lavet en e-bog (PDF) for derefter at sælge denne PDF gennem andre kanaler.

Vi er godt klar over at "kontonummer" kommer til at vække nogle mistanker hos en del mennesker - der har vi en opgave i at kommunikere at der ikke er noget galt i at oplyse det.

Vi har ikke umiddelbart nogen intentioner om begrænse hvilke bøger der udgives (andet end hvad lovgivningen foreskriver). En bog kan selvfølgelig være skrevet så dårligt at den i realiteten er "i stykker" - i så tilfælde vil vi naturligvis sørge for at den ikke kommer til salg.
Det skal også bemærkes at vores målgruppe i høj grad er folk der ikke normalt ville skrive en bog - en student med en god ide til en kogebog med billige opskrifter eksempelvis. Her kan vi ikke stille lige så høje krav som de etablerede forfattere.
Vi har ikke selv planer om at tilbyde rådgivning/støtte/o.s.v., men er klar over at der kan være partnere der kan tilbyde ydelser i den retning.

Markedsføring vil finde sted både via sitet og via direkte reklame for individuelle bøger gennem primært digitale kanaler. Vi har ikke konkretiseret hvilken procentandel vi afsætter til markedsføring, ej heller hvor stor en andel der kommer til at gå til direkte reklame af individuelle bøger.

Pligtaflevering er ikke ensbetydende med ISBN nummer. Alt (meget i hvert fald) materiale på internet, herunder e-bøger er underlagt afleveringspligt. Vi har været i kontakt med Netarkivet og sørger for at få det tekniske i den henseende på plads. I første omgang vil bøgerne ikke blive tildelt ISBN nummer, og vil derfor ikke kunne købes hos eksempelvis boghandlere.

Vi skal nok få rettet en masse, hvis ikke alle, detaljerne til inden lancering :-)

Tak for dine kommentarer

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Micael,

Er det ikke muligt at uploade en e-bog til jer i stedet for at bruge jeres e-bogs-generator?
Jeg har nemlig en e-bog, som jeg da gerne vil sælge via jeres site (men også via mit eget Bengaard.biz).

De bedste hilsner fra

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det er ikke muligt i øjeblikket at uploade en allerede færdig e-bog - men det er funktionalitet vi regner med kommer. :)

Mvh,
Micael 

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 49
Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Jeg ser først denne tråd nu, og jeres initiativ lyder spændende. Jeg kan imidlertid ikke se at der ligger noget på Inkspresso.dk, har I valgt at sætte projektet på "pause" eller ...

vh

Jan Felland

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)