Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AFs hjælp til arbejdsgiver

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i dag haft møde med en meget venlig og imødekommende AF-konsulent.

Baggrunden er, at jeg har bedt om at få en gratis praktikant i 4 uger med henblik på senere ansættelse.

 

Min oplevelse med AF-konsulenten er meget positiv.

Han havde stor forståelse for min situation som ny arbejdsgiver (praktikken skal gerne udvikle sig til at blive min første rigtig ansættelse på lønmodtagervilkår), og han var oven i købet velforberedt. Han havde sat sig ind i, hvad min virksomhed er for noget, og han havde to relevante emner med i tasken.

 

Han var dygtig til at formidle, hvilke forventninger, jeg kan stille til de ledige, og jeg ved nu præcist, hvilken betydning en praktik vil have for min virksomhed og for den ledige.

 

I næste uge vil de to kontakte mig, og så skal der være jobsamtaler og efterfølgende igangsættelse af 4 ugers praktik. Jeg glæder mig dels til aflastningen og dels til at begynde at lære at være arbejdsgiver.

 

Er der nogen, der er opmærksom på nogle faldgruber i forbindelse med sådan en praktikant?

 

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har også lige ansat en fra AF, med praktikstart, derefter ansættelse med støtte hvorefter vi forventer at han vil overgå til almindelig ustøttet ansættelse. Hvis ellers alt går som vi håber :)

Det er min partner der har ordnet det meste af det praktiske, men det virker somom at AF her i København har været lidt tunge i nogle af detaljerne - f.eks. tog det 7 opringninger til 7 forskellige personer på AF, og en hel dag, at få svar på en enkelt lille, men vigtig, detalje. Det virker unødigt tungt.

Du er velkommen til at ringe hvis du har brug for at dele yderligere erfaringer ...
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/15/2006 11:06:54 PM
Forfatter:Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Er der nogen, der er opmærksom på nogle faldgruber i forbindelse med sådan en praktikant?

Anette Sand (også her på Amino) sender en ny bog i Franciskanerserien på gaden på tirsdag (20. juni 2006) med titlen "Dine første medarbejdere" - måske den også er relevant, når det gælder praktikanter.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Claus - bestilling afsendt.

 

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)