Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Net cafe???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ikke sikker på om det er det rette sted denne her er placeret, så sig til hvis den skal laves et andet sted.

En af mine venner vil lave en netcafe i et lille bitte butikscenter, er der nogle der har nogle erfaringer med netcafeer? Han spurgte mig, men jeg ved ikke noget om det, så jeg tænkte på dette super forum.

Mvh

Nicholas

www.spif.dk

Nicholas Jensen
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nethouse2000,

De indlæg du finder, er mere end ½ år gamle.

Er du rar ikke at grave flere gamle tråde frem i forsøget på at promovere dit site? Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke risikabelt at starte netcafe eftersom mange netcafeer har drejet nøglen om !

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen erfaring med at netcafe. Har selvfølgelig, været på nogle forskellige..

Men som tiden skrider frem, ser det ud som om at de fleste netcafeer er ved at uddø. Selvfølgelig er der stadig nogle som kører, men alle har efterhånden adgang til nettet til billige penge...

Og nej jeg vil ikke være uvenner med nogen som er ejer af et, jeg siger bare hvad jeg selv har oplevet.

 

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er du eller din ven overvejer at åbne et sted, jamen så bliver i nød til at tænke i andre baner, i skal tilbyde noget som kunderne vil have, ud over det sadvanlige. Måske kunne i have et tema eller noget, tror ikke der er så meget ved at åbne et netcafe desværre

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange netcaféer har haft det hårdt og har drejet nøglen om.

Du må lægge i hovedet i blød og finde en grund til at de skal vælge din netkiosk.

En idé kunne være turneringer i CS of andre spil, og så selvfølgelig ud at hænge plakater op i nærheden.

Præmier til turneringen, prøv at høre de mindre lokale edb-firmaer, om de har noget gammelt udstyr de vil af med mod at blive sponsor for din turnering.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve indlægget blev postet for 1,5 års tid siden....

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander

Du har fuldstændig ret. Man skal tænke i andre baner, hvis man skal åbne en netcafe. Det kommer også anden på hvordan en netcafe profilere sig over for kunderne.

Vores erfaringer siger fra et forretningsperspektiv at man:

Skal have en kommunikations kanal i form af velfungerende hjemmeside, uddele flyers hver anden måned, sponsorere spille klaner (hvor medlemmerne bliver stamkunder samt tager deres venner med eller lave anbefaldinger).

At man skal have medlemskabs muligheder, det giver et solidt fundament af faste og loyale kunder, det er måske ikke mange medlemmer, men det vil sikre en procentvis af omsætningen hver måned.

Man skal tilbyde specielle tilbud til skoler, frids-hjem og forældre, der vil afholde fødselsdags-arrangement eller andre type arrangement.

Det er vigtigt at etablere en community.  Der er mange netcafer der begår den fejl at de fokusere på nørder som vil gerne sidde og spille alene, det er bedst at man fokusere på at sælge arrangementer, hvor kunderne møder op i grupper det giver mange flere penge, men det kræver også forberedelse, og det kan vi hjælpe med. Der vil altid være interesse for at tage ud med venner på en netcafe. Man kan altid drikke en cop the der hjemme, men det er også hyggeligt at tage på en cafe og drikke en cop the med vennerne.   

Man skal huske at drive en netcafe som en forretning og ikke som en klub eller hobby. Det er en hård forretning, som skal tages meget seriøst.

Jeg har personligt arbejde mange år på en netcafe og har startet en netcafe med folk som har et tilsvarende erfaring med netcafeer. Min bachelor afhandling handlede om netcafe marked og definition af forretnings – og marketingsstrategi med udgangspunkt i nethouse2000.dk (1995-2008), det var den første akademisk analyse af netcafe marked i København. 

Vi tror vi har en simpel koncept som kan være til gavn for mange der har tænkt sig at starte en netcafe.

Alle er velkommen til at kontakte mig vedrørende information eller hjælp.

Vi har viden der svar til ti års dagligdrift og teknisk erfaring, som vi kan tilbyde.  Folk der har tænkt sig at starte en netcafe kan spare mange penge og undgår at begår fejl.       

 

 

Vh.

MRR      

       

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)