Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS opkøber sommerhuse kontant, renoverer og udlejer dem, må man det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg vil lige høre om der findes regler her i DK eller SE om at ApS Selskaber ikke må opkøbe sommerhuse, renovere dem og derefter udleje dem, så sommerhusene ejes af ApS selskabet og udlejes?

Er det tilladt?? her tænkes i Danmark og i Sverige.

 

Venlig Hilsen, og På forhånd tak!

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig,

Nej, så vidt jeg ved må en virksomhed faktisk ikke det. Hvis man som virksomhed skal eje et sommerhus, så skal man have over 6 medarbejdere og kan så låne det ud til de ansatte. Og der skal man vidst endda have tilladelse for at gøre det. Men med henblik på udlejning er det ikke tilladt!

Du har dog den mulighed at finde et sommerhus som har helårsstatus. Dem findes der heldigvis en del af, og Skat skal så bare have et bevis på at huset har helårsstatus.

Jeg vil råde dig til at ringe til din revisor og få bekræftet reglerne - for jeg er kun 98% sikker på at det forholder sig sådanSmile

hej fra Rikke

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke, tak for dit svar.

Ved du om det er samme regler i sverige??

 

Jeg vil gerne høre fra andre der kan be- eller afkræfte dette :)

 

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at reglerne er, at et aps ikke må have sommerhus til udlejning - med mindre det er personaleudlejning. Og du skal være opmærksom på beskatningen, da den kan blive meget stor. 

Så vidt jeg husker er der ingen begrænsninger ved køb af ejendomme i sverige - undtagen hvis det er landbrug - så skal du have dispensation. Jeg har en gang undersøgt det (da jeg fandt det lækreste hus, dog var det registreret som landbrug og skulle derfor søge dispensation. Det koster et større beløb og man kan ikke få en forhåndsgodkendelse - så jeg måtte desværre droppe det, da jeg ikke kunne være sikker på udfaldet af disp.ansøgning).

Men det står jo så meget på internettet så søg lidt rundt - og søg også på Amino - jeg mener at sommerhuse og Aps-eje i DK tidligere har været oppe at vende.

Hilsen Jakob

 

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Tak for dit svar, jeg har simpelthen terpet både google og amino, og syntes ikke jeg har kunnet finde noget brugbart.

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Sommerhuse i DK, er som Jakob skriver.

I Sverige bør nok undersøges nærmere.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt som det bliver sagt. Det handler om sommerhusloven. Denne lov gælder un danske sommerhuse. Jeg har ikke hørt om  andre lande hvor man har tilsvarende lovgivning men undersøg det i de andre lande hvor et køb kunne være aktuelt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)