Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den første ansatte - Hvordan?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Min forretning flyver der ud af og arbejdstilgangen en enorm

 

Det samme er mit stredsnevo - og de ekteskabelige problemer er heller ikke blevet mindre

 

 

Derfor har jeg nu besluttet at ansætte en mand - Men hvordan?

 

Jeg kan ikke tilbyde fuldtid fra 7 til 4

 

Det er når der er arbejde - det er stort set hver dag (Af og til 2/3 heldags opgaver om dagen jeg siger nej til fordi at jeg ikke har tid)

 

Desvære er dagene nogle gange på 10 - 12 - 14 timer - og andre dage er der slet ikke noget at lave

 

Tror i at der findes nogle der vil finde sig i det - Mod betaling selvføldig?

Og hvor lang tid tror i der går før fagforeningen brokker sig?

 

er der nogle der har erfaring med at ansætte folk med skæve arbejdstider?

 

Kort sagt - er der nogle der ved noget eller har nogle gode ideer?

 

 

Med Venlig hilsen

                  Flyttemanden

 

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har netop ansat en flok freelancemontører med eget cvr nr. for at undgå bøvlet i de perioder, hvor der ikke er så meget at lave.

Du slipper for en hel masse administration, løn, feriepenge, sygeløn m.v. ved at ansætte folk med eget cvr nr.

 

Vi troede ikke, at vi ville få nogle henvendelser på vores annonce, men vi fik rigeligt med tilbud fra interesserede enkeltmandsvirksomheder, som havde ledig kapacitet.

 

/ Claus

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan sagtens lade sig gøre - du skal bare gøre din nye medarbejder vilkårene klart, og man kan jo sige, at alternativet er ikke at ansætte nogen, og det kan ingen vel have interesse i. Måske udvikler forretningen sig sådan, at der faktisk bliver tale om et fuldtidsjob - omend med uregelmæssige arbejdstider, og der er der mange, som gerne vil have. Hvis din nye medarbejder er dagpengeberettiget, vil vedkommende kunne få supplerende dagpenge, så længe han eller hun ikke arbejder over 28 timer ugentligt.

Din nye medarbejder er ikke funktionær, hvilket gør det hele lidt lettere.

Jeg skal i den kommende uge til at lægge materiale - herunder forslag til ansættelseskontrakter - ud på Franciskanerseriens hjemmeside, fordi den næste bog handler om netop ansættelsesforhold "fra vugge til grav", så kik forbi http://franciskaner.dk i slutningen af ugen. Bogen koster 69 kr. inkl. moms og porto og kan bestilles nu.

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :


Jeg kan ikke tilbyde fuldtid fra 7 til 4


Det er når der er arbejde - det er stort set hver dag (Af og til 2/3 heldags opgaver om dagen jeg siger nej til fordi at jeg ikke har tid)


Desvære er dagene nogle gange på 10 - 12 - 14 timer - og andre dage er der slet ikke noget at lave


Tror i at der findes nogle der vil finde sig i det - Mod betaling selvføldig?

Og hvor lang tid tror i der går før fagforeningen brokker sig?


er der nogle der har erfaring med at ansætte folk med skæve arbejdstider?


Kort sagt - er der nogle der ved noget eller har nogle gode ideer?



 





Hvis du vil se, hvad fagforeningen ville sige, kan du jo fx kigge på overenskomsten. Du kan vist finde noget relevant her:


 

 

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar

 

Jeg tror nu godt at jeg kan give en mand timer nok (37 + om ugen i snit fordelt over hele måneden)

 

 

Men er der nogle af jer der har en god fremgangsmåde til at skaffe en mand - nogle gode sider? Gode råd?

 

Desværre kan det ikke lade sig gøre at hyre nogle freelancere - det er den løsning jeg bruger nu og jeg kan ikke skaffe folk nok på den måde

 

De har godt nok ikke moms nummer - men det behøver de heller ikke når de bare ikke tjæner over 50.000 kr om året

 

Hilsen Flyttemanden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/18/2006 4:55:24 PM Forfatter: Flyttemanden
De har godt nok ikke moms nummer - men det behøver de heller ikke når de bare ikke tjæner over 50.000 kr om året




Så længe de ikke omsætter for over 50.000 årligt, er det ikke nødvendigt med momsnummer. Korrekt :)


Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er da det samme

 

 

Deres overskud er jo det samme som deres omsætning når de ikke har nogle omkostninger

(Jeg henter og brenger dem som regl - så de kan ikke trække så meget som en busbilet fra)

 

 

Ergo Må de ikke Tjæne over 50.000 kr om året

(Hold da helt op hvor er jeg en stædig red - Jeg vil bare ikke give mig - *GG* Men jo... du har i prencippet ret)

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 6/18/2006 4:55:24 PM Forfatter: Flyttemanden


Men er der nogle af jer der har en god fremgangsmåde til at skaffe en mand - nogle gode sider? Gode råd?




 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, Arbejdsformidlingen er et godt bud. Ring til din lokale arbejdsformidling og fortæl, at du har et job ledigt, så får du al mulig hjælp med at finde personen, slå stillingen op i deres interne system mv. Du kan også blive tilmeldt som arbejdsgiver på AFs jobnet, hvor du så kan søge blandt de ledige, der er i dit område, og så sende dem en mail, hvis der er nogen, der lyder interessante.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Da vi manglede en udvikler først på året, slog vi stillingen op hos både AF og hos IDG''s Jobworld. Overraskende nok, så fik vi faktisk de bedste og fleste henvendelser fra AF og ikke fra Jobworld, der ellers er en decideret IT-jobbørs.

Vi får af og til forespørgsler fra den lokale kommune om vi kunne tænke os at have en ledig i arbejdsprøvning, med efterfølgende tilbud om ansættelse i en deltidsstilling. Selvom det er en billig arbejdskraft i en periode, skal du være opmærksom på at kvaliteten kan være meget svingende.

Ellers kunne du måske efterspørge en medarbejder til et flexjob, da jeg ved at de til tider kan have meget svært ved at finde arbejde.

 



EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)