Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dine forventninger til et visitkort?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
På baggrund af den her tråd, http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=5381, vil jeg gerne høre hvad folk forventer på et visitkort?






Jeg har selv haft planer om, at mit næste visitkort ikke skal indeholder adresse, da jeg forventer at flytte 2 gange over de næste 3-4 år. Navn, mobilnummer, url, emailadresse og logo var det jeg havde planlagt, men nu bliver jeg i tvivl om hvorvidt det er for useriøst?



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan man se... jeg gav egentlig op, da jeg skulle til at gennemtænke alle de potentielle svarmuligheder - men det blev postet alligevel, bare uden svarmuligheder :)


Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
De info jeg ville ha på et visitkort hvis jeg selv fik en af en evt sælger er Firmanavn, sælgers navn, telefon, evt fax, email, hjemmeside, adresse, slogan?, hvad firmaet laver evt. bag på... og et logo :)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder selv og arbejder på en fuldkommen ny grafisk identitet til mit firma..
Og dertil skal der jo så også være et visitkort..
Regner med at det bliver noget i stil med:

Side1:
Logo (Indeholder fimanavn).
Nogle af de ting jeg laver (fx: grafiske identiteter, cms, webdesign,)..

Side2:
Logo (Mindre end på side1).
Mit navn
Email
url
adresse
telefonnummer

Ikke nødvendigvis lige i den rækkefølge, men det er det jeg forestiller mig at det skal indeholde..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/17/2006 9:41:02 PM Forfatter: Fraende Web/DESIGNS
Og dertil skal der jo så også være et visitkort..
[...]
adresse


Nogen speciel grund til adresse? Når man som vi begge gør, arbejder som konsulenter, hvor vi kommer til kunderne og ikke omvendt, hvad er så pointen i en adresse?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm..

Syntes bare tit at folk de siger at de ikke kan "stole" på firmaet, hvis de ikke får en adresse oplyst..
Er heller ikke noget jeg ville skrive på udover den årsag, da jeg heller ikke kan se hvad de skal bruge den til.. Men nogle føler altså bare at den ligesom SKAL være der for at man findes :/ ..

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Et firma uden adresse på sit visitkort signalerer


1)      Jeg er lige blevet færdig med HD og bor stadig hjemme hos mor


eller


2)      Vi bor på Bahamas eller et andet sted, hvor vi kan unddrage os samfundets byrder


eller


3)      Vi ønsker ikke at gøre arbejdet for kongens foged alt for let, for hvis det lykkes ham at inddrive, hvad vi skylder for de firmaer, vi allerede har likvideret, så ramler vores nye firma også.


 


Så det der med, at man er med på beatet når man kun oplyser en URL og evt. en mailadresse, er bare dårlige undskyldninger.


 


På et visitkort skal så vidt muligt oplyses alle de kontaktmuligheder, som kortets modtager kan tænkes at ønske at bruge. Overlad det til modtageren, om han synes, at et brev med postvæsnet er den korrekte fremgangsmåde. Det kan jo f.eks. tænkes, at han vil sende dig et katalog eller lignende.


 


Undskyldningen med, at du står overfor at flytte holder ikke. Den viser bare hen til punkt 1 ovenfor. Tryk et mindre antal og send et nyt kort til dine forretningsforbindelser så snart du er flyttet.


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/18/2006 12:33:22 AM Forfatter: Goaften
1) Jeg er lige blevet færdig med HD og bor stadig hjemme hos mor
[...]
Undskyldningen med, at du står overfor at flytte holder ikke. Den viser bare hen til punkt 1 ovenfor. Tryk et mindre antal og send et nyt kort til dine forretningsforbindelser så snart du er flyttet.

 

Lidt råt, men hvis det er din mening, er det jo også den der skal tages hensyn til.

Da jeg ikke kan undgå, at opfatte indlægget rettet lidt mod mig som person, vil jeg tillade mig at uddybe situationen: Jeg bor ikke hjemme, så meget kan jeg godt afslører. Jeg bor egentlig pænt nu, men overvejer at flytte lidt længere uden for Aalborg. Samtidig har jeg en sød kæreste, som jeg godt kunne tænke mig at flytte sammen med på sigt - men ikke nu. Hvis jeg finder et godt tilbud uden for Aalborg, kan jeg altså risikere at flytte 2 gange indenfor 3 år.

Når jeg samtidig gerne vil have nogle virkelig pæne "finske visitkort", virker det ærgeligt at skulle bruge tid og 500,- én gang årligt de næste tre år, på at fremstillet visitkort - i sær når det ikke er sikkert at tilbuddet kommer igen :)

 

Det er jo ikke raketvidenskab, at søge på det CVR-nummer eller telefonnummer der står på visitkortet og finde adressen oplyst i henholdsvis cvr-registreret og på de gule sider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/18/2006 12:33:22 AM Forfatter: Goaften
På et visitkort skal så vidt muligt oplyses alle de kontaktmuligheder, som kortets modtager kan tænkes at ønske at bruge. Overlad det til modtageren, om han synes, at et brev med postvæsnet er den korrekte fremgangsmåde. Det kan jo f.eks. tænkes, at han vil sende dig et katalog eller lignende..

 

I gennem de sidste 8 år, hvor jeg har drevet firmaet, har jeg ikke fået post fra andre end sælgere - og de skal nok finde din adresse. Hvis en kunde er interesseret, så ringer han/hun eller skriver en mail. Jeg har svært ved at forestille mig en situation, hvor en kunde har brug for at sende noget til mig, uden at vi allerede har så godt et samarbejde igang, at han/hun bare kan tage adressen fra den sidste faktura.

 

Det er mere troværdighedsspørgsmålet der plager mig :-/

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Alt efter virksomhedstype og størrelse er jeg meget enig med Tommy.

Jeg kan ikke se nogen grund til et lille enkeltmandsfirma der driver det fra hjemadressen skal sætte adresse på.

Det kan kun resultere i nogle uheldige situationer, og ikke gavne nogle parter.

Hvis man dropper en virksomhed der arbejder med IT, fordi der ikke står en fysisk adresse, så er man ikke nok interesseret i det produkt eller ydelse firmaet kan levere. Enhver med den mindste IT-viden ville kunne finde adressen hvis den var absolut nødvendig, og ellers hvis der både står email og telefon, så kan man jo ringe og spørge om adressen hvis noget skal sendes afsted. Derved ville man også skabe personlige relationer til de potentielle kunder der evt ville ringe.

Taler vi derimod lidt større virksomheder som har kontor, så bør adressen altid stå på, efter min mening.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)