Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

extra gebyr på bogholderi

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har lige fået bogholder på. Firmaet har en webside, men man kan ikke se priser m.m. Jeg var til et møde og forhørte mig om lidt af hvert og vi aftalte at de skulle lave mit momsregnskab. Så langt så godt. Regnskabet blev lavet og det var helt fint. 

Da fakturaen så kommer er der smækket 950 kr på som hedder "årsgebyr vedr. 2009" og der er ingen nærmere forklaring hvad det dækker over. 

Er det normalt at man skal betale gebyr/abonnement m.m. for bogholderi? Nej vel?

Jeg husker heller ikke at have fået dette at vide på mødet. 

Sagen er jo at timelønnen reelt stiger med 250 kr, da det cirka tager en time at lave mit regnskab, dvs en bogholder får så cirka 780 kr i timen. Det mener jeg er for meget for et simpelt momsregnskab. 

Hvordan kan jeg juridisk undgå at betale det årsgebyr? Det er jo påstand mod påstand tænker jeg. 

 

vil gerne være anonym

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu ved jeg ikke hvordan i har udarbejdet aftalen, men jeg tror at bogholderen/revisoren pålægger dette "gebyr" udfra hvad det endelige regnskab for 2009 vil komme til at koste, hvorfor at dette "gebyr" vil ses på alle momsafregnings fakturarene.

Jeg har netop overtaget en kunde hvor den gamle revisor anvendte denne metode. Problemet er hvis i ikke har aftalt dette og du dermed bliver overrasket over det.

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

aftalen var mundtlig og meget ukonkret. Det lå ikke direkte i kortene at jeg ville bruge dem flere gange. Og der var ingen kontrakt eller noget. 

Men hvorfor disse gebyrer? Gebyrer er noget som pisser kunder af. Hvorfor kan man ikke bare betale for den tid man optager bogholderen? Jeg betaler nemlig både timeløn og så lige det her gebyt på 950 kr. 

 

vil gerne være anonym

 

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

for lige at uddybe:

altså timeløn på 525 kr, vi brugte 1.5 timer. Fair nok. 

Dernæst på min første og måske eneste faktura, kommer der lige 950 kr oveni i såkaldt "årsgebyr vedr. 2009"

vil gerne være anonym

 

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg laver selv regnskab for mindre virksomheder som freelance. Jeg er aldrig faldet over årsgabyr vedr. xxxx før, så her kan jeg ikke hjælpe dig.

Men vil dog sige, at de steder jeg kender til samt min egen forretnings metode er, at der aftales en time pris samt ca. antal timer om ugen eller måneden alt efter hvad der skal laves, så virksomhederne har en idé om, hvad det kommer til at koste at have en bogholder på.
Herefter faktureres der så for de brugte timer af arbejdet og intet andet.

Mvh Sanne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har stadig ikke forstået, hvad det gebyr dækker, og aldrig set det?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har heller aldrig hørt eller set årsgebyrer for bogholderi.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tjekker op på det i morgen - og vender tilbage.

Har været lidt småsløj i dag, så jeg fik ikke ringet på det i kontortiden.

Derudover ville jeg lige være sikker på at det ikke var normal praksis.

 

Takker for svarene

vil gerne være anonym

 

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det var et gebyr varslet inden nytår (hvor jeg ikke var kunde). Det blev indført, da deres økonomi ikke hang sammen, men med dette gebyr skulle faste kunder forfordeles, da der til gengæld ikke røres ved timepriserne - og man får nogle kundefordele såsom rabat på kurser etc ved at betale gebyr. På den måde betaler den trofaste jo langt mindre en engangskunden, som så vidt jeg har forstået betaler dette gebyr fremover. 

Jeg har fået tilbuddet om at droppe gebyret og betale højere timepris i stedet, så nu tygger jeg lidt på fordele og ulemper. Jeg hader den slags pest eller kolera valg...!

vil gerne være anonym

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en del af firmaets politik at man vælter nogle faste udgifter til eks. EDB implementering ud på kunderne forholdsmæssigt ud fra omfang o.l. er det sådan set ok men det skal jo naturligvis være oplyst overfor kunden. Da I kun har lavet en mundtlig aftale har jeg svært ved at se at du kan gøre noget ved det. Personligt ville jeg da også overveje om den samlede udgift var acceptabel set i forhold til det udførte arbejde og umiddelbart får man ikke meget bogføring for 2.000 kr. som du vel ca. har betalt totalt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)