Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jeg haaber nogle af Jer herinde vil dele Jeres holdninger, tanker og ideer til, hvordan man faar lavet en rigtig god hjemmeside. Hvad skal man vaere opmarksom paa, hvad er vigtigt at faa med paa sin hjemmeside, hvordan faar man bedst vist sine produkter frem etc.

 

Tak!

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige med så få oplysninger :-)

Hvad sælger du?

Mvh
Ronni

Fra Odense
Tilmeldt 20. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var ikke mange oplysninger, men det er selvfølgelig vigtigt, at have en side, som er let og overskuelig, farverne skal samtidig være behagelige for øjnene..



Den bedste måde, at vise sine produkter frem på, det er vel egentlig at lave et slags e-shop system, hvor man så måske bare ikke kan bestille fra, hvis man ikke ønsker at sælge via nettet.



 



Med Venlig Hilsen



Mikkel Skovlund



Tilmeldt 26. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er få oplysninger du giver.

 

Hvad er en god hjemmeside - en der er synlig, eller kan blive synlig ude i søgemaskinerne.

 

Hjemmesider, design er jo smag og behag, jeg skal ikke være domme her, jeg kan anbefale disse side:


De ovenfor nævnte websteder repræsenter fri og gratis download, dvs. du må frit og gratis benytte dig at deres skabeloner til den hjemmeside du vil lave.

 

MVH

Henrik

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe hvad er en god hjemmeside?

 

Tjaa hvad er en god øl? Det jo en smagssag men der er dog fælles træk for en god øl eller hjemmeside.

 

1. Lav den målrettet og simpel. Sørg for at kunden aldrig er i tvivl om hvad du vil med hjemmesiden.

2. Nem at gå til. Det kan godt være du syntes en lang intro til dit website er fantastisk. Men som bruger giver man op inden at man får set produktet.

3. Hvad er din målgruppe?
- Er det unge mennesker: Lækker grafik der giver dem lyst til at søge videre (Denne gruppe kan godt lide at gå på opdagelse (til en vis grænse)

- Er det middelaldrene: Her er en mellem ting mellem et simpelt design piftet op med lidt let grafik aldrig en dårlig løsning.

- Ældre personer: Lav grafik, tydelig markeringer af det kunden skal se. Nem navigation.

 

Så alt efter hvad du går efter og hvor meget du vil have brugeren skal engagere sig så er der mange muligheder.

 

Dette er selvfølgelig kun mit syn og erfaring på dette emne, Beklager hvis folk ikke er enig, men jeg har fundet det som en god finger regel.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden ting er måske søgemaskinetilgængelighed. Hvis koden der ligger bag hjemmesiden er dårligt udført, så er det fra starten af sværere at få gode placeringer i søgemaskinerne. Og hvis man får en hjemmeside i Flash, så er den nærmest direkte umuligt, eller meget besværligt.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er selvfølgelig altid et subjektivt svar der vil komme på det spørgsmål der. Men her er lige nogle af de ting jeg vægter højt når jeg designer:

Brugervenlighed
Kan dine besøgende ikke finde rundt på siden kan du ikke bruge den til en skid !

Søgemaskiner
Du skal være til at finde på søgemaskinerne. Det er simpelthen det stærkeste middel på nettet.

Lækkert for øjet
Jeg er designer, og derfor skal det fandeme være flot at se på. Det er det jeg går efter.

Korte tekster
Folk skal vide hvad dit budskab er, og hvilke produkter du har. Men de skal ikke have hele historien om dit firma. Medmindre det altså er det de ønsker. Lav så korte tekster som muligt, og evt. nogle steder et "Read more" link.
Tilmeldt 26. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig som Brian skriver:


  1. Brugervenlighed

  2. Søgemaskiner

  3. Lækkert for øjet

  4. Korte tekster


Alfa omega er:


  1. Besøgende skal kunne finde rundt i hjemmeside.

  2. Der skal være gode koder dvs. få lavet hjemmesiden i xhtml eller html som validerer og der SKAL være en CSS fil. CSS skal indeholde det mest elementærer, bla. h tags og tags til indsættelse af billeder m.v..

  3. Lækkert - ja ja så siger vi det ;-)

  4.  Korte tekster, jo MEN ikke for korte - Content is King - inden du/I laver sider, så kig først på nettet og se hvor "korte tekster" andre kan nøjes med på deres hjemmesider. Vil man frem på side 1 i Google, er det ikke sikkert man kan nøjes med 37 ord på en side særligt ikke hvis andre bruger 250 ord - vel?


Kig på nettet først se hvad andre har på deres hjemmesider "man skal efterabe lidt" dvs. matche det der ligger foruden gøre det lidt bedre hos sig selv.

Når jeg skriver efterabe mener jeg selvfølgeligt ikke at man skal bruge noget fra andre sider, skab dit eget indhold med tekster og billeder m.v.. 

Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må jo selv gøre dig nogle tanker omkring hvad du føler er vigtigt for dig at fortælle på din hjemmeside.

 

- Derefter må du (eventuelt i samråd med andre) finde ud af hvodan produkterne(?) skal præsenteres på din side.

 

Alt afhængig af hvem du henvender dig til skal du måske moderere dit design herefter.

 

/corkybitch

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
En god hjemmeside er ærlig, skrevet i et mundret sprog, der ikke væver rundt bare fordi man vil putte nogle ord i teksten, fordi man ligger under for søgemaskinerne..

Men som udgangspunkt handler det jo ikke rigtigt om hjemmesiden, men om dit firma og hvad du kan og vil. Og hvad er så et godt firma..? :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)