Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse i ægtefælles virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige af med noget galde.

Jeg er ansat i min ægtefælles virksomhed - 30 timer om ugen. Jeg er på kontoret og har intet med produktionen at gøre.

Pga. finanskrisen har vi ikke så meget at lave, og jeg må derfor gå ned i tid. Vi har fyret 3 i produktionen - så nu er der kun 4 tilbage. Jeg ringer så til min A-kasse og får at vide, at jeg ikke kan få supplerende dagpenge, da vi ikke har over 20 ansatte i virksomheden! Og hvis jeg bliver fyret, kan jeg kun  få understøttelse hvis stillingen bliver genbesat af en anden. Jeg siger så at jeg har betalt til A-kassen til ingen verdens nytte. De siger at hvis virksomheden lukker, så kan jeg få dagpenge....

Hvorfor skal man som selvstændig hele behandles dårligere? Det er ikke rimeligt, at jeg ikke kan få dagpenge som alle andre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen vi har prøvet det samme for en del år tilbage.

A-kassen følger reglerne og ikke andet.

Min kone og mig meldte os omgående ud af DANA, idet det efter vor mening var spild af hårdt tjente penge.

Lønmodtagere og selvstændige er desværre ikke ligestillede i det danske samfund.

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have talt med en jurist fra min a-kasse, blev jeg også gjort opmærksom på, at hvis jeg får job et andet sted og senere bliver ledig - så vil jeg stadig blive betragtet som selvstændig så længe jeg sidder i bestyrelsen for min mands firma - selvom det er ulønnet. Og der vil herefter blive trukket i mine dagpenge. Der er sikkert mange der kan komme i klemme med den regel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..adelfi....det er fuldstændig urimeligt og grotesk!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)