Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ting til mit firma

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg tilbage igen.

 

Jeg har nogle ting privat som jeg skal have over i mit nye firma.

 

Det er noget fotoudstyr og pc udstyr.  Hvad skal jeg gøre for at visse at det er den rigtige pris jeg tager for mit brugte udstyr.

Jeg har prøvet at finde nogle firmaer som sælger brugt foto udstyr men det er ikke alle mine ting jeg kan finde og så bruge deres pris.

Jeg kan nemt sætte en brugt værdi på mine ting  men skal skat ikke have noget papir bevis på hvad værdien er???   Eller kan man får dem til at sætte en værdi.  Så jeg ikke får problemer med dem.

Og er der en maks værdi for disse ting.  ( tænker på det der med 11.600 kr)  eller er det kun for afskrivning det betyder noget.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du direkte kan dokumenterer at du sælger/lejer udstyret videre ud og tjener pengene ind igen ville jeg ikke køre det ind i firmaet hvis jeg var dig, og hvis du gerne vil det alligevel så gør det til en symbolsk værdi.

Skriv evt hvad det er for noget udstyr?

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

øøø  det er ikke nemt at være fotograf idag uden at have noget udstyr.   Så det er 100% som det skal være.   Og hvorfor skriver du til en symbolsk værdi??? det skal vel være til den værdi jeg ville kunne gå i en butik og købe det til brugt. 

"Skriv evt hvad det er for noget udstyr?  "    øøøøø  Mikkel det står der jo.  Det er fotoudstyr og pc udstyr.   Jeg tror ikke du kan bruge til så meget om det er et  50mm 1,4 eller en 70-200mm 2,8 optik.   

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotografen:
Jeg har nogle ting privat som jeg skal have over i mit nye firma.

Dit nye firma et selskab eller enkeltmandsfirma?

Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Fotografen:
Jeg har nogle ting privat som jeg skal have over i mit nye firma.

Dit nye firma et selskab eller enkeltmandsfirma?

Henrik

enkeltmandsfirma

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan jeg det? Drejer det sig om digital kammefra? Canon ? Nikon? Hvilke serier/modeller osv?

Grunden til at du skal betale det ind til en symbolsk værdi er at du hellere vil "tabe" lidt penge til dig selv end til torskegilde fordi du trækker penge ind i firmaet.

Hvis nu du skriver hvad det er for noget udstyr kan du evt. finde en herinde der kan prissætte det for dig, så har du dit billag.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er jeg linie med Mikkel.

Hvad er ideen I at  sælge fotoudstyr mv. ind i firmaet. Det vil i princippet ikke ændrer noget. Du sælger dit eget fotoudstyr til digselv. Svarer nogenlunde til at tage 100 kr. og flytte dem fra højre lomme til venstre lomme?

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hov..hov....der vil så være fradragsret i firmaet. Det er det da mange, der gør.

Værdien skal sættes til en reel pris og momsen må ikke trækkes!

Mandens spørgsmål er da aldeles relevant...både hvis det er enkeltmandsfirma eller selskab! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er jeg ikke med.     f.eks.

Hvis mit udstyr tilsammen har en værdi af f.eks.  15.000kr    Så kan jeg tage 15.000 kr over på min privat konto uden at skulle betale skat eller noget.

Men hvis jeg skulle have 15.000 kr i løn så skal jeg jo af med skat af de penge.  Så det må da være et mega + at sælge noget udstyr til sit firma.

Den ide med at få en til at fast sætte mit udtstyr her fra siden forstår jeg ikke.  Det kan man vel ikke bruge til noget.  Hvis det skal være noget skat kan bruge så skal det vel være en butik der laver et stykke papir på hvad værdien ville være.  ( jeg kunne jo bare selv lave en profile mere og så sætte en forkert pris)    Jeg ved selv godt 100% hvad brugt værdien er jeg vil bare gerne have information om hvordan skat vil have bevis for min pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf..du er helt rigtig på den!

Hvis du kan skaffe noget dokumentation på værdien fra en butik, så er den pot ude, og SKAT vil normalt acceptere.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)