Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner der forfølger mig - Hvad synes du?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

BannerSalg.dk:

Desuden gik spørgsmålet ud på om domænet har nogen branding-værdi i selve navnet BANQ.... måske er det mig der ikke har formuleret mig korrekt i første omgang...

Hej William,

Set med mine øjne, har banq.dk ikke den helt store værdi i sig selv. Har du en god idé til at udvikle domænet, kan det være, jeg tager fejl, men i udgangspunkter er banq.dk i hvert fald ikke et af de domæner, hvor jeg sidder og bander over, at det ikke er mig, der ejer det.

Jeg er lige som dig medlem af klubben af folk med gode ideer til hjemmesider, og er derfor også ejer af et domæne eller to. På det seneste har jeg vedtaget en ny kurs, som går på, at jeg dropper domæner, hvor jeg har en realistisk plan for deres fremtid. Kan jeg ikke bruge dem til noget fornuftigt indenfor en overskuelig fremtid, dropper jeg dem og skrotter de ideer, som fulgte med dem. Det giver på sin vis også lidt mere ro, at jeg ikke har alt for mange nye engang-i-fremtiden projekter liggende på samme tid.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

BannerSalg.dk:

Er det et mærkeligt spørgsmål? I min verden findes der ingen dumme spørgsmål (næsten da) og slet ikke i et forum... og SLET ikke et sted som Amino, hvor iværksættere skal dele af erfaringer og viden... Synes det er ret ofte at folk på Amino (som dig) skal belære folk om hvor mærkelige de er og spille klog til det yderste... Jeg tager imod kritik men ikke på den måde...

Kender du til begrebet at træde ud af sin egen sko og se på sig selv? Eller lade en butiksejer gå over på den modsatte side af gaden og kigge på sin forretning udefra i stedet for altid at sidde inde i butikken? Hvis jeg (eller andre iværksættere) kunne klare sig helt alene uden at få meninger fra andre, ville Amino slet ikke eksistere... Er du enig?

Som jeg også skrev tidligere, så har jeg en del ideer... ikke kun til banq.dk men en million ideer til alt muligt... 99% af tilfældene forbliver mine ideer blot som ideer, og 1% bliver realiceret.. nogle bliver en succes andre til fiasko... og jeg vil altid blive ved med at få ideer og altid spørge og sikkert også dumt nogle gange... Sådan er det at være iværksætter... jeg spørger når jeg vil høre andres mening og svarer, når folk vil høre min....

Desuden gik spørgsmålet ud på om domænet har nogen branding-værdi i selve navnet BANQ.... måske er det mig der ikke har formuleret mig korrekt i første omgang...

 

Hej William,
 
Damn, det var dog nogle enormt negative briller du havde på da du læste mit indlæg. Jeg var ikke ude på at fornærme dig, virke belærende eller klogere end dig eller andre Aminoer.
 
Men tak for belæringen om at jeg ikke må være belærende. Du er uden tvivl den klogeste af os to... Wink
 
Jeg gav egentlig bare min seriøse holdning til hvad du skulle gøre. Jeg synes faktisk mit indlæg var et seriøst svar på dit indlæg. Jeg startede dog lidt provokerende, da jeg netop ville signalere, at det er umuligt for os på Amino (mig i hvert fald) at vurdere et domænenavn for IN, når der ikke er beskrevet en idé omkring domænet.
 
Som udgangspunkt mener jeg ikke, at nogen domænenavne er IN, når de præsenteres uden en idé. Så det korte svar, som du ønsker er vel bare "OUT". Men det er lige meget hvilket domænenavn du vil have vurderet på skalaen (IN/OUT). Domæner er - ifølge min overbevisning - intet værd uden en idé.
 
Jeg har også rigtig mange idéer og rigtig mange domæner - så faktisk tror jeg vi er meget lig hinanden på det idémæssige punkt. Jeg handler selv i impuls når jeg brænder for min idé. PLudselig har man købt 10-15 domænenavne, og kommer 4 uger senere i tanker om, at det alligevel ikke var noget... Rigtig mange domæner har jeg afmeldt igen...
 
Men tag det roligt... jeg vil dig ikke noget ondt... Big Smile Generelt er jeg et meget positivt menneske.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ME..

Ja, kan godt være jeg har fortolket dit svar negativt... det beklager jeg Smile

Det var faktisk blot blot IN/OUT svar jeg ville have... og kom der uddybende svar, ville det jo selvfølgelig bare være et plus... som f.eks. det med bank for Qvinder Stick out tongue

Er helt og aldeles enig med dig i at domæner uden ide ingen værdi har... og dog... sex.com blev solgt for hvor mange millioner? Smile Tror bestemt ikke den tidligere ejer af domænet behøvede nogen ide, da han erhvervede sig det domæne....

Jeg beklager endnu engang for misforståelsen af dit svar

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden. Man siger jo, at det er op til afsenderen at sørge for at budskabet opfattes, som man ønsker at det skal opfattes - så set fra den vinkel hænger den jo på mig... :-)

Haha... ja, sex.com kan sagtens være blevet solgt for mange mio. kroner uden en idé bag, men mon ikke køberen har skabt sine egne idéer for domænet lynhurtigt? ;-)

Var det med henblik på at sælge domænet, at du ville have vores IN/OUT?

Jeg har ikke selv lige nogen idéer omkring banq.dk, men når man søger på Google kommer der 552 mio. søgeresultater frem. Dog ikke nogen som indlysende giver en idé. Så idéen med en bank for kvinder var nok ikke så tosset... haha... men det at starte en bank er nok ikke det mest interessante i øjeblikket.

Hvad var din oprindelige idé - hvis du vil fortælle om den?

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe... Jeg tror ALLE kan skabe sig en masse gode ideer, når det kommer til sex :)

Nej, ideen var slet ikke salg... Da jeg så domænet var blevet ledigt for et par siden og købte det straks, var min første tanke - Super lækkert og kort domæne... Og så tænkte jeg i "mybanker.dk" tanker, dog med en lidt anden indgangsvinkel... Den ide har jeg skam ikke opgivet (som med 100 andre ideer Smile)

Tanken med indlægget var i det hele taget om domænet i sig selv klinger, lyder godt, fanger, er interessant etc.

Ofte er et domæne faktisk med til at skabe en ide, man ikke havde tænkt før... Tag f.eks. mit site om stress. Det er godt nok længe siden, den er blevet opdateret, men har da været en forholdsvis succesrig forretning. Den person jeg havde til at opdatere den arbejder jeg ikke med længere og så døde den... Men konceptets ide kom jeg udelukkende på, da jeg så domænet var blevet ledigt... og hvorfor ikke, tænkte jeg... Big Smile Der har været rigtig mange annoncører på sitet, medieomtale etc. Så helt dårlig var ideen ikke... Jeg har da skam også planer om at gøre noget ved det, for der kommer stadig en del besøgende på sitet.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en del domæner, som jeg gladeligt betaler ud fra tankegangen om "hvad nu hvis...".

Nøgternt set får jeg sikkert ikke brug for dem. Og sandsynligvis er det heller ikke så super gode, at de bliver registreret af andre lige med det samme.

Men, men, men - en ting er sund fornuft. En anden ting er følelser - og det er altså ikke så nemt at skille sig af med et domæne, som man måske engang havde en god idé til (selvom den måske ikke er helt så genial, som man først troede).

Så hvis du nænner at afmelde dem, så fint - men ellers behold dem. Så meget koster det jo heller ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan se nogen motivation, i at bruge domænet, så slet det, og få de "peanuts" tilbage igen :)

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle jer i tråden, som har en del domæner og ideer - kan I ikke lige give et tip til, hvordan man rent praktisk holder styr på flere små "måske-bliver-det-til-noget" projekter og de domæner, som man køber hertil? Har I alle domænerne liggende på f.eks. Gigahost? Har I flere webhoteller rundt omkring, hvor I så måske bruger GratisDNS til at pege det enkelte domæne til hvert hotel?

Når jeg spørger, er det fordi, at jeg selv har tænkt mig at afprøve mindre projekter - for så at "mærke efter" hvad der holder.

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan jo kun svare for mig selv... Jeg har egen dedikeret server og så bruger jeg Unoeuro.com som DNS service, da de har gratis DNS service. Har aldrig haft problemer med dem, så de kan varmt anbefales.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også egen dedikeret server, men bruger gratisdns.dk til at håndtere DNS, og det oplever jeg heller aldrig problemer med.

 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)