Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

uoverensstemmelser i firmaet. Hvad er der af muligheder?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man ikke er enig i hvordan et I/S skal drives,  Utilfreds med ejerforhold vs. arbejdsbyrde o.l.

Hvad er der så at gøre?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil helt klart anbefale I går hver til sit hurtigst muligt. Er der først uoverensstemmelser engang vil de ligge og nage i fremtiden. Forstå mig ret, det er ik små uoverensstemmelser men store betydningsfulde som dem du nævner...

Taler af dårlig erfaring så skynd jer endelig at stoppe mens legen er god... Eller i hvertfald til at holde ud...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.. men det er mere hvordan man klarer tingene.. Vi driver et firma sammen. Hvad nu hvis begge gerne vil fortsætte og man ikke kan blive enige om hvordan tingene skal deles?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcis sådan en situation jeg frygter, når jeg skal finde en partner ;o(

I må vel prøve at få vurderet hvad 'butikken' er værd og finde en mægler. Måske endda en advokat hver......

Lad os høre hvordan i får gjort det ;o) 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der ligge vel en I/S-kontrakt, der tager højde for eventuelle uoverensstemmelser?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I skal blive enige. I driver et firma i fællesskab, og I hæfter hver for sig for al gæld, så I skal blive enige om alle væsentlige forhold.

Det er min erfaring, at det (næsten) altid er pengene, der er problemet. En part mener, at den anden part laver for lidt og dermed ikke fortjener så meget i løn - underforstået ikke fortjener lige så meget i løn som sig selv. Og det kan ofte være rigtigt, mens det andre gange drejer sig om, at man arbejder med forskellige ting med forskellig synlighed.

Kan I ikke blive enige, må jeres samarbejde ophøre, selskabet må sælges eller lukkes, og gæld afvikles bedst muligt.

Hvis I har en aftale/interessentskabskontrakt, vil den regulere en ophørssituation, og ellers gælder dansk rets almindelige interessentskabsretlige principper for ophør af et interessentskab. Hvis du ønsker input eller hjælp herom, må du endeligt sige til.

Mvh

Karsten

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der foreligger ikke en kontrakt :( Det er en bekendt/kammerat der kom ind i firmaet et halvt års tid efter det var oprettet. Vi er kun os 2 (medejere).

Jeg ville ikke have noget imod at 'forære' ham halvdelen af firmaets værdi (købe ham ud), men hvad hvis han ikke er interesseret i det? Dårlig omtale er en dårlig ting i min branche..

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

- jeg plejer at tage et møde med jer begge på en gang, hvor vi drøfter konkflikten og søger at komme igennem de følelsesmæssige aspekter, således at resultaterne defineres fremfor konflikten. Så ender det som regel i forellige målsætninger, der er realiserbare.

Det kræver en omgående indsats.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ytret mig om min holdning overfor min kollega flere gange. Men inden jeg tager mere drastiske metoder i brug vil jeg lige tage en alvorlig snak om det med personen.

Tak for de mange gode råd.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Drastiske metoder?!?! Er det noget med unge motorcykel begejstrede mænd? Cool

Når du nu har advokater der råder dig her i tråden så synes jeg du skal gøre som der bliver foreslået...

Få styr på det og "venskabet" det andet er kun penge, selvom jeg også er forundret over der ikke ligger en I/S aftale/kontrakt... men det jo let at være bagklog.

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)