Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

restshjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

hej,

jeg ville høre om der er nogen der kan svare på om man som virksomhed kan få noget gratis rådgivning af en advokat (jeg ved man kan som privatperson).

Jeg er nemlig blevet nyansat på en mindre højskole og i min gennemgang af budgetterne kan jeg fornemme at deres kopimaskine leasing kontrakt er lidt ulden i kanten, men da vores budget er meget begrænset ville det være rart med et par råd omkring hvad man kan og ikke kan med den slags.

Er der nogle søde aminoer der kan hjælpe?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt kan du jo skrive kontrakten ind her, slette firmannavne osv.,og stille spørgsmålet på Amino.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel,

tak for hurtigt svar. Det er ikke kontrakten i sig selv som er problemet - mere det faktum at prisen er steget undervejs og der nu foreligger en ny kontrakt på yderligere 6 år til en højere pris som gør mig mistænkelig. Jeg er ved at samle papirer og gøre klar til et møde med kopimaskinefirmaet og så vil jeg til at starte med bede dem redegøre for alt der er sket i de 2½ år vi har haft maskinen og ikke mindste hvorfor prisen pludselig er blevet dyrere sidst på året 2008. Jeg frygter lidt at skolen har købt varm luft for pengene og ender med at betale MEGET mere end maskinen reelt er værd :( 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Gratis advokat hjælp for firmaer findes der mig bekedt ikke. Er I medlem af en forening f.eks Folkehøjskolernes forening i Danmark  kunne i  sikker få juridisk bistand der ?

I er ikke de første som har været i kontakt med kopimaskine firmaer med "svindelagtige leasing aftaler"   Der har været en del skriveri om disse firmer i Erhvevsbaldet, prøv at søg i deres artikel arkiv.  Så vidt jeg husker er det noget med at der er en advokat som har rigtigt mange af de sager.

søg på bl.a kopimaskine

www.erhvervsbladet.dk

 

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20090127/news01/701260058/

www.erhvervsbladet.dk/article/20081112/news02/711110046/

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Det var da en kedelig situation at havne i.

Jeg har et sær-tilbud til iværksættere, hvor de får de første to timer for kr. 900,00 + moms pr. time. Afhængigt at omfanget af leasingkontrakterne, kan vi måske nå at gennemgå og kommentere kontrakterne inden for dette tidsrum, og så har du en idé om, hvor I står henne, rent juridisk.

Du er velkommen til at vende tilbage.

Mvh

Karsten

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Der findes ikke gratis retshjælp som for private, dog mener jeg at Århus Universitet har en gratis juridisk rådgivning over telefon, hvor det er jurastuderende der står til rådighed. Måske det var noget, og ellers så er der jo som nævnt Amino. :D

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)