Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faglig kategorisering af amino

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Har gennem længere tid savnet et afsnit på amino, hvor der opdeles (grov) efter faglig overbevisning.

 

    Eks.     IT

                Fremstilling

                Industri

                Elektronik

                Service

               

Umiddelbart går meget af "snakken" i dette forum på IT relaterede emner - Det ville være godt, hvis man til tider kunne få noget mere stof omkring øvrige brancher ind i debatten.

 

Blot en ide/ønske

 

Mvh.  

                 

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Iværksætteri er mere end blot økonomi, markedsføring og søgemaskineoptimering, for nu at være lidt grov. Jeg kunne faktisk også godt tænke mig nogle områder, hvor man kan tillade sig at være lidt teknisk inden for en lidt snævrere faglig ramme, end Gode websites... lidt firkantet sagt bliver brugt til, når da ikke Cafeen lægger ryg til snakken om denne eller hin dims. Så, jeg er i hvert fald enig i at der måske mangler noget. Selv synes jeg blot ikke at dette noget skal være alt for specifikt, for til den slags der være specifikke fora og brancheforeninger inden for snart sagt alle fag.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo flere kategorier der er, jo mindre trafik kommer der i den enkelte kategori, og jo mindre interessant bliver den. Jo færre kategorier jo bedre.
Der er allerede nu en del tvivl om hvilke indlæg der skal ligges i hvilke kategorier, så at oprette flere ville bare gøre rodet større.

Så kort og godt - en skidt ide

Måske skære nogle af kategorierne væk

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

.....Lige en tilføjelse jeg "glemte" at få med i første indlæg :

 

I forbindelse med at der over en periode på ca.10 år, vil forekomme i omegnen af 80.000 generationsskifter i dansk erhvervsliv, ser jeg det som et must at indføre, en kategori der udelukkende beskæftiger sig med - Generationsskifte -

 

Blot en ide/ønske

 

Mvh. 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/21/2006 12:46:06 PM
Forfatter: DEVO

I forbindelse med at der over en periode på ca.10 år, vil forekomme i omegnen af 80.000 generationsskifter i dansk erhvervsliv, ser jeg det som et must at indføre, en kategori der udelukkende beskæftiger sig med - Generationsskifte -



Hvis der pludselig kommer 100 indlæg om generationsskifte er jeg enig - ellers ikke. Der bør ikke være kategorier for kategoriens skyld. Kategorier skal laves når behovet opstår (læs: når der mange mange mange indlæg om det samme emne...), og nedlægges når det samme behov forsvinder.

Og lige en sidebemærkning herfra : Jeg tror ikke et tungt emne som generationsskifte er et oplagt emne for Aminoer - det er nok typisk mere en juridisk og ledelsesmæssigt udfordring.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med at der over en periode på
ca.10 år, vil forekomme i omegnen af 80.000 generationsskifter i dansk
erhvervsliv, ser jeg det som et must at indføre, en kategori der
udelukkende beskæftiger sig med - Generationsskifte -


Så snart der er spørgsmål nok indenfor kategorien, ja, men før det er der absolut ingen grund til det. Umiddelbart er det ikke min opfattelse at Amino indeholder en stor nok mængde indlæg omkring generationsskift til at en dedikeret kategori vil være hensigtsmæssig.

Som Christian skriver skal man passe på med at lave kategorier til højre og venstre, det bliver uoverskueligt og sætter ofte trafikken ned i de forskellige kategorier. For mit vedkommende synes jeg allerede at der er for mange kategorier til at jeg ønsker at bruge oversigten på forsiden, jeg finder det langt lettere at skimte nye tråde i gennem via RSS feed eller "Indlæg i dag" siden.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kommentar til det Sune skriver:

Jeg gør præcis det samme, da Amino i mine øjne er en rodebutik, hvad angår nye indlæg, besvarelser mm, og det er praktisk talt umulig at danne sig et overblik gennem forsiden. Af samme årsag bruger jeg aldrig forsiden på amino.

Jeg har 2 Amino RSS feeds - et med nye indlæg, og et med besvarelser på eksisterende indlæg. På den måde kan jeg altid lynhurtigt se om der er kommet en ny spændende debat/svar som er værd at bruge tid på. Har lagt dem ind på min side på netvibes.com - så jeg altid har dem ved hånden.

Vil dog advare mod metoden - den er stærkt vanedannende (....tak til Sune for feeded)

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo flere kategorier der er, jo mindre trafik kommer der i den enkelte kategori, og jo mindre interessant bliver den. Jo færre kategorier jo bedre.

Det er kun korrekt hvis man sætter lighedstegn mellem aktivitet og relevans, og at Amino alene skal være et diskussionsforum. Som diskussionsforum fungerer Amino fremragende, men som opslagsværk for nye iværksættere er det ubrugeligt. Hvis du ikke ved hvad du skal søge efter, kan du heller ikke formulere en søgning og dermed kun finde det du leder efter, ved at bladre. Og at bladre gennem 6000 indlæg i eet område, for at finde netop det du søger, er svært. Det er langt lettere at finde det man leder efter, hvis man har en overordnet kategorisering. Den kategorisering er der allerede, men den er fokuseret på økonomi og forretningsformer, og er derunder underkategoriseret. Hvis man vil vide noget om... lad os sige produktmodning, hvor kigger man så? Der er kun een ting at gøre og det er at søge i forum''et - men efter hvad?

 

Jeg er fuldstændig enig i at for mange underkategorier komplicerer brugen, men det gør for få (eller forkerte) også. Hvis man ikke har problemer med at kategorisere sine indlæg efter den eksisterende struktur, så ser man næppe heller noget problem. Men det er ikke ensbetydende med, at problemet ikke er der for faggrupper på systemet, der ikke netop har med webtunge ting at gøre og dermed ikke en affærdigelse som dårlig idé rimelig.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/21/2006 1:17:39 PM
Forfatter: Thomas Nielsen
..men det er ikke ensbetydende med, at problemet ikke er der for faggrupper på systemet, der ikke netop har med webtunge ting at gøre og dermed ikke en affærdigelse som dårlig idé rimelig.



Rolig nu - det var ikke et personligt angreb - men det ændrer ikke ved det faktum at jeg syntes at det er en dårlig ide.
Jeg er ganske enkelt uening, til trods for din uddybning af emnet - længere er den ikke
Det fantastiske ved meninger er jo at alle har ret til deres, både dig og mig selv. Og især i åbent forum som Amino.

Jeg tror ikke på at indlæg vil blive lettere at finde med mange kategorier, da der er mange indlæg der er gældende på kryds og tværs af alle faggrupper, hvilket gør at man ikke ser alt ''guldet'' hvis man ikke lige er i den rigtige del af strukturen.
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Rolig nu - det var ikke et personligt angreb

 Jeg er kølet ned igen... min pointe var, omend lidt dunkelt, at der allerede er en alt for detaljeret kategorisering, men kun inden for de nævnte emner. Jeg savner flere emner, ikke flere underkategorier. Ud med de gamle og ind med nogle nye. Jeg bruger selv kun RSS, fordi jeg simpelthen ikke orker at rode rundt i alle de underfora. Men jeg så meget gerne, at Amino vokser - ikke bare i omfang men også i appel.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)