Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneklage - hvordan skal jeg forholde mig?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for et halvt års tid siden registreret et domæne som en anden nu har indgivet en klage til domæneklagenævnet imod.

Domænet er en sammentrækning af to MEGET almidelige ord og krænker ikke nogen andres varemærker.

Er der nogen der har nogen erfaringer med at håndtere disse klager?

Skal jeg finde en advokat og kan jeg på nogen måde få dækket de udgifter dette måtte koste mig?

Hvor meget vil det ca koste mig at få en kyndig person til at skrive svarskriftet for mig?

Hvis nogen har nogen gode eksempler på svarskrifter til den slags må i meget gerne skrive?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske lidt svært at tage stilling til når du ikke nævner dine meget almindelige ord. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det ville hjælpe hvis du fortalte hvilke ord det drejer sig om. Hvis nu det f.eks. er de to helt almindelige ord "Burger" og "King" så tror jeg du taber :)

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som ved om man har fortrinsret til et domænenavn hvis man skal bruge det til erhvervsmæssig brug frem for privat, forudsat at det ikke krænker nogens varemærke.

Kan ikke komme nærmere ind på det præcise navn pga. det vil kunne skade sagens gang men det er på ingen måde i to sammensatte ord som Burger og King:-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke argumenter fremfører modparten som grud til at de skulle have retten til at tage domænet fra dig?

Husk, at det er DEM der skal bevise at de har mere ret til det. Som udgangspunkt er domænet dit. Du står derfor som udgangspunkt langt stærkest.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den at de havde skrevet sig på venteliste til domænet. Imidlertid havde de angivet en mailaddresse som de ikke tjekkede hvorfor deres plads på ventelisten røg ud og domænet blev slettet. Da det fremgik af listen over slettede domæne navne købte jeg det til en ide jeg gik og tumlede med i hovedet.

Dagen efter jeg havde købt det ringede de mig op og sagde jeg kunne få 500 kr for det eller de kunne tage det fra mig uden videre da de mente DK-hostmaster havde begået en fejl med ventelisten. De erkendte selv at den angivne mail var forkert og at de ikke tjekkede den.

Derefter kontaktede jeg dk-hostmaster som oplyste mig at alle deadlines var overholdt.

Jeg mailede tilbage at det var deres eget ansvar at opretholde en gyldig mailaddrese til ventelisten  hvorfor det ikke kunne være mit problem

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Den sag er jeg ret sikker på de ikke kommer langt med. Jeg ville personligt tage det helt roligt, og ikke ofre en krone på advokater.

Det lyder ikke engang somom de har indsendt klagen endnu. Det kunne være fordi, de godt selv ved de ike slipper igennem med den.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De har desværre indgivet en klage som jeg har modtaget i dag:-(  Selvom ordene indgår i deres firma navn kan jeg ikke se at det skulle være et problem

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Indgår ordene i domænet eller er det de samme? Du kan eventuelt godt give nogle sammenligninger. 

I forhold til Demibs svar vedr burger king - Hvad så med et andet eksempel. Fx Den-blaa-avis.dk hvor du har købt  blaa-avis.dk.. Passer det bedre på problemstillingen? 

Hvis det er sagen, så kan det godt være et problem, hvis de har et seriøst firma i ryggen, hvor de mener, at du vil kunne "nasse" på deres firmanavn ved hjælp af dit domæne.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)