Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger I til min idé?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hessellund:

Den er svær. 1.500,- er også mange penge for en privat.

Jeg syntes ikke support lyder afskrækkende og kurser er alligevel noget af det jeg vil tilbyde. Det skal være en nem vej.

Jeg ved ikke... den skal jeg lige tygge på. Heldigvis er der noget tid til shoppen kan gå i luften.

Hvis du vil lave kurser, så ville jeg i din situation, fokusere på kurser til mindre virksomheder. Hvorfor? Fordi jeg simpelthen ikke tror på, at du kan få nogle private til at give lige så mange penge for at lære Linux, som det koster at købe en windows licens! Så ofte kommer der altså heller ikke nye Windows versioner, at det kan betale sig.

Hvis du derimod kan lave kurser til x antal kr. ved samtidigt køb af y antal computere (evt. gratis, hvis man køber over z antal computere?) til mindre virksomheder, vil virksomhederne stadigvæk spare en masse penge ved Linux, uden at deres medarbejdere skal møde store problemer ved overgangen.

Desuden tror jeg, at du skal droppe idéen om, at sælge computerne på 'den fri vilje'. For at sige det rent ud: WHO THE FUCK CARES! De eneste der går op i graden af 'fri vilje' i deres OS, er nørder - og de kan altså godt finde ud af at samle en computer og installere Linux på den selv! En billig computer med et OS der ALTID kan opdateres gratis, også om 20 år, er derimod noget jeg tror vil sælge! Som tidligere sagt især til B2B (mindre erhvervsdrivende primært - de store har formentligt allerede aftaler med IBM el. lign. og vil være for svære at overtale). Derfor tror jeg, at du skal være skarp på personligt salg og en-til-en markedsføring.

Bare lidt tanker på projektet, håber du kan bruge det til noget. :-)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hessellund:

Dorthe er 32 år, elsker økologi og ting fra små virksomheder, hun kan bestemt ikke li koncerne, hun vil gerne skille sig ud fra mængden og er ikke bange for at prøve noget nyt og spændende, hun kan lidt it, men tingene skal helst virke du når hun pakker det ud fra kassen. Hun er kreativ og kan godt li design og boligindretning. Og har en mellemlang uddannelse - muligvis noget socialt, men hun kan også have en ille forretning. Hun har børn - der er hurtlen.

Selvom Linux er nemt, siger min erfaring mig at i oplysningen må jeg inkludere problemerne, for at undgå skuffede kunder. JEg blir nødt til at sælge det på idealismen og unikaet, for at få folk til at sluge de efterhånden færre og færre begrænsninger.

Sorry to say it, men Dortes personbeskrivelse ligner noget der kommer direkte "Apple for dummies". Efter min mening er det PRÆCIS personer som hende især der køber Apple produkter. Jeg tror du skal genoverveje din målgruppe!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg må nok sande, du har ret. Jeg har på et andet forum, som jeg er med i, diskuteret idéen med min målgruppe. Den fængede bestemt ikke. De er ligeglad med hvordan software udvikles, og de er godt tilfreds med deres Windows. Det de ikke selv kan hente gratis, får de piratkopieret. 

Jeg må målrette det mindre virksomheder og skoler. Tak for inputtet Chrholck.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hessellund:

Jeg må målrette det mindre virksomheder og skoler.

Igen bliver den tricky - mange skoler er koblet op på kommunens intranet. Derved vil du i mange tilfælde, for at få lov til at installere Linux på én skole, være nødt til at installere Linux for en hel kommune. Umiddelbart lyder det ikke som et nemt projekt. ;-) Medmindre du altså kan få lov af kommunen, til at installere på en skole som test el.lign.

Jeg har set et skrækeksempel på dette, i programmet "Springet" på TV2, med en virksomhed der lavede et stykke software til børnehaver, hvor forældre kunne købe billeder af deres børn igennem en touchskærm. De havde regnet ud, at de kunne overleve i ca. 6 måneder uden indtægt. Først og fremmest havde de problemer med deres software i første børnehave de var ude ved, men det kan jo ske for enhver. Problemet var, at da de så fik sat det hele op, blev der lukket af for internettet fra kommunens side. Derved skulle de igennem hele møllen på kommunen, hvilket tog ekstremt lang tid, og det endte da også med, at de blev uvenner og gik konkurs. Mener faktisk det var Thorborg der var supervisor på deres projekt. :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg elsker ideen - i min verden burde al software være frit ;-)

Når der findes så gode alternativer til de dyre programmer som er helt gratis, så kan man undre sig over at ikke flere benytter dem. Men det kommer! Jeg er enig med den Amino der spørger om Danmark mon er klar til Linux.. det kan jeg også have mine tvivl om, men uanset hvad, så bliver Danmark i hvert fald mere og mere klar til Linux! :-) so go for it!

Sats på den lille mand, den lille forretningsdrivende. Tag gerne kontakt til kommuner osv., men lad være at lægge din forretning an på at kunne få en aftale med dem. Det er alt for usandsynligt. Det er manden på gulvet du skal ud og råbe op!

Mht kurserne, så er det som udgangspunkt en fin ide. Alligevel tror jeg du skal passe på med at reklamere for meget med den på den side hvorfra du vil sælge computerne. Folk skulle jo nødigt få den opfattelse at det er nødvendigt at tage et heldagskursus for overhovedet at kunne betjene PC'en!! Lav hellere nogle online-guides - evt. videoguides - som dine kunder kan gøre brug af, i det tilfælde AT de støder på problemer. Lad være at skabe problemet i deres hoved på forhånd.

Og så få lavet (eller find en hvis den allerede er der) en dansk manual til de mindst almindelige funktioner i Ubuntu: Hvordan man installerer et program, fjerner det igen, sætter netværk op, hvordan maskinen er bygget op med drev (devices) i forhold til Windows osv.

Og så fortæl vidt og bredt om at softwaren er 100% gratis, og lav evt. en oversigt over andre programmer man kan downloade helt kvit og frit. Der findes masser af hjemmesider med reviews af de mest populære Linux-applikationer - kig på dem. Eller tilbyd at installere hele møllen som standard, eller evt. vedlægge 40-50-60 programmer på en DVD? Typisk fylder de jo ikke ret meget.

Det vil være oplagt at levere med Open Office, Mozilla-pakkerne med Firefox, Thunderbird osv, Blender 3D og The Gimp. Så er man nået langt allerede, og kan lave en masse spændende ting på sin PC. Kan du også finde et godt regnskabs/bogføringsprogram, så har du en god sag allerede.

For at vende tilbage til spørgsmålet om hvorvidt Danmark er klar. Asus lancerede jo for kort tid siden en lille bærbar ved navn Eee, som i kraft af sin pris er blevet en kæmpe sællert. Den kommer med Linux installeret som standard, og med den indtog er der da kommet nogle tusinde nye danske Linux-brugere. I den sammenhæng tror jeg faktsik tidspunktet er helt rigtigt - bare prisen også er det!

Jeg håber virkelig du for succes med foretagendet!

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hessellund,

Som IT forhandler og konsulent ved jeg, at rigtig mange virksomheder nærmest med glæde betaler prisen for eks. en Office-licens (ca. 2.000 kr.). De kender produktet, de ved at det er kompatibelt med de dokumenter de har og får, der er stor adgang til support og kurser etc. Og så er der jo også den økonomiske side af sagen.

Hvor mange timer må virksomhedens medarbejdere bruge på at bande over et produkt som kun er 95% kompatibelt? Hvis virksomheden udfakturerer medarbejderens tid til 1.000 kr/timen, så må medarbejderen kun døje med et gratis Open Source alternativ i to timer i hele licensens levetid før der er break even.

Desuden koster en Windows-licens vel kun 2-300 kr. når den købes præinstalleret på en PC fra de store producenter. Og de småpenge er for langt de fleste godt givet ud.

Jeg tror at det vil være et nichemarked at tilbyde PC'ere med Linux. Til gengæld er Linux jo af mange gode grunde installeret på rigtig mange servere. Der har systemet i langt højere grad fået fodfæste.

mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

sjovt du siger de ting, for det er allerede en del af min plan mange af dem. Mit problem er, at jeg har 0,- at starte op for. Derfor er markedsførigsbudgetet også lavt.  Men min plan er meget mere detaljeret en jeg gir udtryk for her. Og jeg skal have fat i en af mine grafiker bekendte. Umiddelbart havde jeg tænkt mig at lave en dansk quick-guide og levere en engelsk pocketguide med - der går virkelig i dybden. Min distributør har været virkelig samarbejdsvillig, og jeg må helt selv designe, hvad der kommer på pcen. Så jeg kan få smit alt det på jeg vil. Til at starte med havde jeg tænkt mig at quick-quide og "tilbage-til-fabriksindstillings-cden" skulle ligge på pcen.

Hvisse virksomheder starter bare af idealisme. 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jamen det lyder som om forudsætningerne for at dit produkt er i orden i hvert fald er opfyldt! :-)
Så langt så godt.

Du skriver at du har en grafiker-ven, og det er fint når budgettet er nul kroner. Det eneste jeg kan tilbyde er design af en DanDomain-webshop hvis du vil sælge dine PC'er fra sådan én. Der vil jeg gerne stille min tid gratis til rådighed i den gode sags tjeneste :-) Det koster jo også en slat at få sådan en shop, men så kan du da i hvert fald spare udgiften til en webdesigner når først du har købt den ;- )

Du kan bare sende mig en mail på peter@hztrading.dk hvis det bliver aktuelt.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 4 (32 indlæg)