Hvis du vil lave kurser, så ville jeg i din situation, fokusere på kurser til mindre virksomheder. Hvorfor? Fordi jeg simpelthen ikke tror på, at du kan få nogle private til at give lige så mange penge for at lære Linux, som det koster at købe en windows licens! Så ofte kommer der altså heller ikke nye Windows versioner, at det kan betale sig. Hvis du derimod kan lave kurser til x antal kr. ved samtidigt køb af y antal computere (evt. gratis, hvis man køber over z antal computere?) til mindre virksomheder, vil virksomhederne stadigvæk spare en masse penge ved Linux, uden at deres medarbejdere skal møde store problemer ved overgangen. Desuden tror jeg, at du skal droppe idéen om, at sælge computerne på 'den fri vilje'. For at sige det rent ud: WHO THE FUCK CARES! De eneste der går op i graden af 'fri vilje' i deres OS, er nørder - og de kan altså godt finde ud af at samle en computer og installere Linux på den selv! En billig computer med et OS der ALTID kan opdateres gratis, også om 20 år, er derimod noget jeg tror vil sælge! Som tidligere sagt især til B2B (mindre erhvervsdrivende primært - de store har formentligt allerede aftaler med IBM el. lign. og vil være for svære at overtale). Derfor tror jeg, at du skal være skarp på personligt salg og en-til-en markedsføring. Bare lidt tanker på projektet, håber du kan bruge det til noget. :-) |
hessellund:Dorthe er 32 år, elsker økologi og ting fra små virksomheder, hun kan bestemt ikke li koncerne, hun vil gerne skille sig ud fra mængden og er ikke bange for at prøve noget nyt og spændende, hun kan lidt it, men tingene skal helst virke du når hun pakker det ud fra kassen. Hun er kreativ og kan godt li design og boligindretning. Og har en mellemlang uddannelse - muligvis noget socialt, men hun kan også have en ille forretning. Hun har børn - der er hurtlen.
Selvom Linux er nemt, siger min erfaring mig at i oplysningen må jeg inkludere problemerne, for at undgå skuffede kunder. JEg blir nødt til at sælge det på idealismen og unikaet, for at få folk til at sluge de efterhånden færre og færre begrænsninger.
Sorry to say it, men Dortes personbeskrivelse ligner noget der kommer direkte "Apple for dummies". Efter min mening er det PRÆCIS personer som hende især der køber Apple produkter. Jeg tror du skal genoverveje din målgruppe!