Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De sidste skridt op af Google...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Min golfshop: www.greenen.dk er efterhånden kravlet op af Google's sider og er gået fra side 40 til side 1. Her ligger vi nu konstant og svinger mellem nummer 4 og nummer 7 på vores absolutte primære søgeord: Golfudstyr

Jeg trænger dog til lidt inspiration om hvad jeg kan gøre for at rykke de sidste små skridt op af stien.

Kigger man på indgående links, så har vi en del flere end mange af vores konkurrenter der ligger over os - tjekket her http://siteexplorer.search.yahoo.com/ - ligeledes er vi med PR 3 også godt med da mange af vores konkurrenter har PR 1 til 3.

Jeg arbejder stadig hårdt med at skaffe flere links til vores side, men er der andre indlysende ting jeg kan gøre bedre?

På forhånd tak Wink

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at der kan gøres en masse on-page - dvs. omstruktureringer i din egen kode.

Eksempler:

Du har en masse overflødig kode i din <head> - har aldrig set denne før:

<META NAME="google-rank" keyword="golfudstyr" rank="1">

Wink

Istedet for h1, h2, h3-ere til overskrifter bruger du css-stylede span-elementer.

Du har mange sider med identiske title/meta description/meta keywords-tags. (Nogle sider har også to title-tags.)

Nogle steder er værdien af f.eks. meta-tags angivet ugyldigt, da du istedet for at bruge alm. gåseøjne (") har brugt (“) - Kan typisk ske hvis det er blevet copy/pasted fra word.


Det er lige hvad der falder mig i øjnene, efter 5-6 minutters kiggen i din kode :o)

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at der kan gøres en masse on-page - dvs. omstruktureringer i din egen kode.

Eksempler:

Du har en masse overflødig kode i din <head> - har aldrig set denne før:

<META NAME="google-rank" keyword="golfudstyr" rank="1">

Wink

Istedet for h1, h2, h3-ere til overskrifter bruger du css-stylede span-elementer.

Du har mange sider med identiske title/meta description/meta keywords-tags. (Nogle sider har også to title-tags.)

Nogle steder er værdien af f.eks. meta-tags angivet ugyldigt, da du istedet for at bruge alm. gåseøjne (") har brugt (“) - Kan typisk ske hvis det er blevet copy/pasted fra word.


Det er lige hvad der falder mig i øjnene, efter 5-6 minutters kiggen i din kode :o)

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det havde jeg lidt på fornemmelsen.

Koden der er lavet er lavet på et website der automatisk laver dem ud fra egen information.

Men hvordan kan jeg sikre mig at jeg bruger de rigtige koder? .. Need help..

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg lavede lige en analyse af de indgående links. Ordet "golfudstyr" udgør kun 17% af ordene i anker teksterne, hvorimod "greenen" udgør 47%. Husk at få "golfudstyr" med i anker teksten når du tilmelder links.

Dit link fra undersider tilbage til forsiden er eksemplariske med "golfudstyr" i alt tagget på billedet.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Dit link fra undersider tilbage til forsiden er eksemplariske med "golfudstyr" i alt tagget på billedet.

Bortset fra at et image i et link ikke "tæller med" som et tekstlink gør? Hvordan kan Google vide, hvad man helt konkret mener med sådan et link (udover alt attributten, selvfølgelig).

Optimalt set, så ser linket sådan ud: <a title="Golfudstyr" href="http://www.greenen.dk">Golfudstyr</a>

Det ser selvfølgelig dumt ud, men fra et Google teknisk synspunkt, så er det måden at gøre det på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Thorup:

Optimalt set, så ser linket sådan ud: <a title="Golfudstyr" href="http://www.greenen.dk">Golfudstyr</a>

Det ser selvfølgelig dumt ud, men fra et Google teknisk synspunkt, så er det måden at gøre det på.


Hej Ole,

Du kan godt spare title-delen væk, hvis det er for Googles skyld, du har den på.

Title-attributten på links og billeder spiller ingen rolle for Google. Læs evt. min test om title attributes.

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis vi nu lige ser bort fra det Big Smile

Jeg har bare svært ved at se hvorfor jeg ikke ligger lidt højere i forhold til mine konkurrenter, da mine antal links, PR m.m er fuldt på højde med deres (og bedre) Der er kun 1 konkurrent der ligger højere end mig med flere indgående links.

Er det de pokkers koder der holder mig tilbage, eller kan I se en stor forskel på min side kontra konkurrenternes..

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan jo være mange faktorer, ikke alle lige indlysende. Hvorfor ranker en søgning "ure" ikke min shop øverste, jeg mener, den handler jo om ure, ikke?

Du har allerede fået nogle hints, som du kan arbejde med og se om det gør en forskel. Alderen på indekserbart indhold på dine konkurrenters site kan også spille ind.

Men du behøver jo ikke gøre det bedre end alle de andre, bare bedre end nr. 1 Cool

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Greenen.dk:

 

Jeg har bare svært ved at se hvorfor jeg ikke ligger lidt højere i forhold til mine konkurrenter, da mine antal links, PR m.m er fuldt på højde med deres (og bedre) Der er kun 1 konkurrent der ligger højere end mig med flere indgående links.

Er det de pokkers koder der holder mig tilbage, eller kan I se en stor forskel på min side kontra konkurrenternes..

Hej Peter,

Jeg har hverken tjekket dine koder eller dine konkurrenters backlinks, så der tager jeg bare dit ord for, at din linkprofil er mindst lige så stærk som deres.

Men hvordan er alderen på de forskellige sider og deres backlinks i forhold til hinanden? Hvis din side er relativt ny og dine konkurrenter har været i gang i årevis, kræver det lidt mere af dig. Alternativt har de måske en bedre fordeling af ankertekster i deres backlinks, som Jesper er inde på i sit indlæg længere oppe?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)