Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du anbefale et inkassofirma?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kan du anbefale et inkassofirma?

 Jeg har en kunde der ikke har betalt sin regning. Jeg har sendt 2 rykker og ringet et par gange, og hver gang lover han selvfølgelig at han nok skal betale, men jeg tror desværre han er ligeglad med det jeg siger og gørSad

Skal have fundet et firma der kan sende den sidste rykker til ham, kan være han tager det mere seriøst.

 Han har et firma over ved hovedbanegården i København, hvor han laver unikt print. Min souschef har været forbi hans butik fredag, og set at den vare vi har leveret var i vinduet. En vare som han endnu ikke har betaltAngry

Det drejer sig om 50 hagesmække, så det er ikke det store beløb. Men nu har han fået nok chancer for at betale!

Med venlig hilsen

Agnete Justesen

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agnete,

Vi bruger Dansk Kreditorservice, men hvis det er en enkeltstående ordre, ved jeg ikke om det kan betale sig..
De fleste steder tager de et opstartsgevyr/årsabbonement, vi betaler fx ca 2500 årligt i abbonnement + 30 % af de penge de får kradset ind.

Vi skriver selv alle rykkere, men har en skabelon fra dem vi bruger, så det ser mere professionelt ud + et klistermærke vi kan sætte på brevet med deres logo.

Vi har jo rigtigt mange butikker og webshops som kuner, og vi kan så småt begynde at se, resultatet af krisen i detailhandlen..
På en normal måned har vi maks 2-3 stykker, der skal have rykkere før de betaler eller bliver sendt til kreditorservice.
Men da jeg tjekkede indbetalinger i torsdags, havde vi 5-6 stykker, hvor af et par stykker erkendte i telefonen, at de var ved at lukke, i betalingsstandning osv.

Så hvis du har mulighed for det, ville jeg gå ind i butikken og bede om at få betalingen med hjem med det samme (!) eller simpelthen tage varen med..
Hvs han er ved at gå ned, er det bedre at få varen tilbage end at få ingenting eller meget lidt, når han er lukket.
Jeg ved godt, at det nok ikke er den rigtige vej at gå i forhold til loven, men mon dog han gør nogen modstand, når i står face-to-face.

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina.

Mange tak for dit svarSmile Jeg vil lige kigge lidt nærmer på det, men ja krisen krasser nok for mange desværre, og jeg ved han har sat sig lidt for dyrt. Men tror jeg vil klø på med at få mine penge Stick out tongue Jeg er på SU ved siden af mit firma, så det er jo en halv SU for mig Hmm

Tak for dit svar og forsat rigtig god dag Big Smile

Med venlig hilsen

Agnete Justesen

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)