Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om betalingsstandsning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører rygter om, at nogle af mine kunder skulle være gået i betalingsstandsning.
De aktuelle kunder skylder mig ikke penge, så problemet handler mest om, hvordan jeg skal forholde mig til dem i forbindelse med opsøgende arbejde. Hvordan tjekker jeg rygterne?

Hvad betyder betalingsstandsning i øvrigt mere præcist? Kan de stadig handle - f.eks. mod forudbetaling?

mvh Hans

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er i tvivl, kan du ringe til skifteretten i den retskreds, hvor selskabet hører til. Selskabet skal anmelde en betalingsstandsning til skifteretten. Du kan også blot ringe til firmaet og forhøre dig, de vil oftest være ærlige og interesseret i, at kreditorerne bliver beroliget, således at de kan fortsætte aktiviteterne uden det store drama - det er jo det en betalingsstandsning går ud på ... at få en ordning med kreditorerne, så selskabets aktiviteter kan komme på rette fod igen.

Mht at indgå aftaler med selskabet, er der som sådan ikke nogen problemer, idet de midlertidigt er sat "under administration" af et tilsyn, dvs de kan ikke disponere over midler, uden det først er godkendt af Skifterettens medhjælper (tilsynet), og hver disposition overvejes nøjes i forhold til virksomhedens videre drift. 

Hvis du i forbindelse med en betalingsstandsning indgår aftale med virksomheden, vil dit krav være sikret som et § 93-krav, dvs. så er det sikret før andre krav, hvis selskabet erklæres konkurs, og du vil få dine penge - ellers ville tilsynet ikke acceptere aftalen om arbejdets udførelse, hvis der ikke er penge til at betale ved kasse 1.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal måske tilføje, at hvis der ingen betalingsstandsning er anmeldt overfor Skifteretten, ville jeg nok undersøge nærmere, hvor meget der ligger i rygterne mht, om selskbet er likvid. For indgår i aftale med firmaet, og det tages under konkursbehandling, står I meget dårligt, i forhold til at indgå aftale med et selskab i betalingsstandsning.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)