Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En diskussion om markeder!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

For lidt siden spurgte en ven mig >Hvis jeg skulle starte min egen virksomhed, hvilke markeder/brancher burde jeg gå ind i?<
Jeg tænkte lidt over det og sagde straks, at det nok er IT og grøn energi (mere som i opfindelse)
- Det var lige det jeg kunne komme i tanke om som ville være et godt markede at gå ind på.
Jeg vil gerne høre om nogen er enige/uenige med mig.
Og evt hvorfor (:

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

>Hvis jeg skulle starte min egen virksomhed, hvilke markeder/brancher burde jeg gå ind i?<

Hej Mathias,

Det er et godt spørgsmål, men når alt kommer til alt, vil jeg mene at det aller vigtigste er, at man brænder for det man laver når man starter egen virksomhed. Hvis man måned efter måned skal kæmpe for sin virksomheds succes, så er det ikke nok at man forsøger sig på et attraktivt marked - så skal man også have hjertet med i sagen.

Når det så er sagt, så mener jeg også at der er en vigtig faktor i økonomien. Green Tech kan meget vel udvikle sig til at blive et super attraktivt marked, men det er ofte forbundet med store investeringer og lange tidshorisonter for at slå igennem med Green Tech. Lidt som med nanoteknologi og lign. Hvis man skal udvikle sit eget produkt, uanset om det er avanceret eller ej, så er man hurtigt oppe i million-investeringer. Har virksomheden derimod karakter af konsulentvirksomhed, kan man starte op stort set uden penge. Så ens adgang til midler spiller også ind.

Men helt overordnet set, vil jeg mene, at man bør vælge et område hvor man har mulighed for at specialisere sig, og blive rigtig god til det man tilbyder sine kunder. Det gør det nemmere at skille sig ud fra mængden, og brande sig selv og sin virksomhed.

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)