Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser jeres faktura ud?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at sende de første fakturaer ud og mangler lidt inspiration til hvordan de skal se ud. Hvad har I andre af ideer og er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?

 

Jeg er ikke momsregistreret endnu, så jeg skal vel bare opkræve beløb uden at nævne ordet moms, ikke?

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Superflot og virkelig spændende/informativt site I har der! Jeg glæder mig til at få børn

Jeres faktura skal selvfølgelig være orange, grøn og grå - og have en flot fotocollage a la dem sitet har i toppen, men husk at fakuraen også skal "virke" på en s/h-printer.

Tror ikke mine fakturaer er så inspirerende, men overvej at bruge skrifttype Calibri - den er flot! Calibri kommer med Windows Vista/Office 2007.

http://en.wikipedia.org/wiki/Calibri_(font)
http://www.aplus.co.yu/css/new-fonts/


Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo ret let at få lov til at se folks fakturaer.......

Jeg selv får da rigeligt med lejlighed til at studere andres udfoldelser på det punkt.

 

Mine er i s/h med logo og kontaktoplysninger i øverste højre hjørne.

Bortset fra mit forlags fakturaer - de er i farver - for dem laver min bogholder ikke endnu.

 

mvh Hans

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg benytter selvfølgelig økonomisystemet Saldis egen standardfaktura.


Du kan se et eksempel på den ved at logge ind på vores Saldi Demo 2.

1. Åbn hjemmesiden https://ssl2.saldi.dk/demo/demo2.html
2. Godkend det hjemmelavede certifikat.
3. Databasen er Saldi Demo 2 - skrives 100% som det står her.
4. Brugernavn og adgangskode er begge test - skrives 100% som det står her.
5. Vælg Debitor.
6. Vælg Faktura.
7. Markér de fakturaer som skal skrive ud (hak helt til højre).
8. Klik på knappen Udskriv.
9. Klik på PDF

Og du ser nu et eksempel på standardfakturaen i Saldi - og du kan starte med den gratis webtjeneste og måske skifte til betalingsudgaven, når du vil have større sikkerhed og telefonsupport.

Din virksomhed. Dit valg.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er vel ingen grund til at bruge en masse krudt på en faktura, i de fleste tilfælde kan man genbruge sit brevpapir.

 

Fakturaen stiller ikke store krav, men der er dog et par ting, det er godt at have med i overvejelserne:

 

1) Genkendelighed: Sørg for at den designmæssigt hænger sammen med det øvrige materiale du sender ud.

2) Nødvendige informationer: Der er visse ting, du SKAL have med - især hvis du kan "risikere" at skulle skrive fakturaer til det offentlige. Læs folderen: http://191101oes.oes.dk/graphics/Arkiv_publikationer/Borger_Erhverv/Elektronisk_fakturering/OES_Efak_Haandbog.pdf

3) Gør de almindeligste informationer tydelige: faktura-nr., faktureringsdato, betalingsdato. De gør det lettere ifm. bogføring og bogholderne bliver glade for dig.

Tilmeldt 14. Jun 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen.

 

Tak for jeres input.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu vi er ved emnet...

 

Så kunne jeg godt tænke mig af vide hvordan jeres rykkerskrivelser ser ud!

 

Jeg sad i går og sendte en del rykkerbreve ud, men da jeg ikke er den store tekstforfatter, er jeg altid "nervøs" at jeg er for hård i ordlyden...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Normalt plejer jeg lige at kontakte kunden først for at høre om det er en fejl at der ikke er betalt, og hvis det ikke er det, og pengene ikke lige dukker op så ryger der sådan en her afsted:

Vedr. betaling af faktura nr. <faktura>

Vi har ved gennemgang af vore indbetalinger ikke fundet betaling af faktura nr. <fakturanummer> på kr. <beløb>, som er blevet dem tilsendt d. 18-04-2006.

Fakturaen er forfaldet til betaling d. 01-05-2006.

Det skyldige beløb udgør således:
Faktura <nummer>: kr. <beløb>
Rykkergebyr:     kr. <gebyrbeløb>
I alt: <totalbeløb> kroner.

Såfremt skyldige beløb ikke er indbetalt på vor konto i Danske Bank, med reg nummer <regnr>, kontonummer, <kontonummer>, senest <dato> lukkes alle ydelser indtil det skyldige beløb og eventuelle gebyrer for genåbning er indbetalt.

Sådan cirka noget i retning af ovenstående plejer at have den effekt at folk betaler med det samme, og ellers får de to mere og ryger videre til inkasso derefter.
Bemærk reglerne for dette, har dem ikke lige her (er ikke på kontoret)


Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra K&#248;benhavn
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du en grund til ikke at være momsregistreret? Husk at din omsætning ikke må overstige 50.000 kroner årligt uden at være momsregistreret. Jeg ville gøre det med det samme. Det er piece of cake.

I og med at dine kunder ser ud til at være andre virksomheder (sponsor/banner-reklame mv.) er der vist ingen grund til ikke at lade sig momsregistrere. Det gør jo at I kan trække både moms fra udgifter og få skattefradrag for udgifter i forbindelse med drift af jeres ydelse.

Flot, informativt og lækkert site i øvrigt. Jeg er imponeret over at Flyvergrillen ved Kastrup er med. ;-) Selvom den enlige anmelder brokker sig over at grillen er røgfyldt og fedtet - men DET ER JO EN GRILL - den skal være røgfyldt, snasket, fedtet og ulækker, det er en del af oplevelsen. 4 stjerner, mindst.

 

Det med fakturaerne. Jeg ville også tænke på offentlige virksomheder. Der er lidt information/eksempler på data-scannings hjemmeside. Men med det layout dit site har, burde det jo ikke være et problem for dig at peppe den op med lidt hygge.

 

Mvh, Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)