Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere domæner - dominans på Google side 1

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen af jer SEO folk, som har erfaring med at have flere domæner optimeret til det samme søgeord med hensigten at indtage 3-4 af de første søgeresultaterGoogle's side 1 og skubbe nogle af konkurrenterne væk fra side 1 ?

Domænerne skal selvfølgelig have indhold, men linke til ens primære domæne, hvor salget af ens produkter foregår.

Jeg er klar over det er svært at gøre med meget anvendte søgeord, men hvis det er niche søgeord med begrænset konkurrence mener jeg det kunne være en fornuftig startegi.

Er det noget som kan anbefales og er der noget bestemt man skal være opmærksom på i den forbindelse?

Mvh. Martin

 

 

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Nu er jeg lidt usikker på, hvad du egentlig mener. Men hvis du vil benytte dig af flere subdomains så viser Google (som regel) kun to subdomains blandt de første ti sider i søgeresultatet.

 

Trislo:
Domænerne skal selvfølgelig have indhold, men linke til ens primære domæne, hvor salget af ens produkter foregår.

Denne sætning er jeg lidt i tvivl om. Og her kan der ligge en del problemstiller som skal overvejes. Både i forhold til søgemaskinerne og i forhold til dine kunders opfattelse af din virksomhed og dine produkter.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Han mener at hvis du fx. sælger fodbolde på fodbolde.dk, så vil han lave 10 andre sider, som også omhandler fodbolde, men som linker, ind til hans primære side fodbolde.dk

 

Hvis han har de 10 første resultater på Google, så vil han jo skubbe konkurrenterne længere bagud i rækken :)

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:
så vil han lave 10 andre sider

 Men hvilken slags sider - Det er spørgsmålet

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Hardenberg:

Nu er jeg lidt usikker på, hvad du egentlig mener. Men hvis du vil benytte dig af flere subdomains så viser Google (som regel) kun to subdomains blandt de første ti sider i søgeresultatet.

Det er ikke rigtigt. Et subdomæne (sub.domæne.dk) betragtes til dels som et selvstændigt domæne og derfor kan Google sagtens vise alle dine subdomæner på side 1, hvis de er optimeret til samme søgeord. Jeg tror du tænker subfolder (domæne.dk/subfolder/), da Google max viser to resultater på én side fra samme domæne som du ganske rigtigt nævner :) Tror bare det er terminologien der skal på plads her

Du kan enten arbejde med subdomæner som optimeres til samme søgeord eller forskellige domæner. 

  • Subdomæne: Vil beholde dele af linkværdien og trusten, som du kan udnytte til den samlede søgemaskineoptimering som foregår på samme overordnede domæne. Til gengæld kan du ikke drage nytte af den værdi de andre domæner kunne give dig rent salgsmæssigt når det kommer til search dominans. Andre domæner med individuelle designs kunne have en god værdi rent salgsmæssigt.
  • Forskellige domæner: Her skal der arbejdes lidt ekstra med søgemaskineoptimeringen da det er individuelle domæner. Til gengæld er der mere at hente rent salgsmæssigt, da de forskellige designs med tilhørende navne konverterer forskelligt og kan overbevise dem der browser søgeresultaterne igennem til at købe på den ene frem for den anden.

Jeg er altid af den overbevisning, at konkurrence med dig selv er bedre end konkurrence med konkurrenter ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det noget i vil anbefale?? :)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, for den da...

Men kun hvis du gør det helhjertet. Det er spild af tid, hvis du gør det halvt, da du kunne have brugt tiden bedre på "salgsdomænet" ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:

Det er ikke rigtigt. Et subdomæne (sub.domæne.dk) betragtes til dels som et selvstændigt domæne og derfor kan Google sagtens vise alle dine subdomæner på side 1, hvis de er optimeret til samme søgeord. Jeg tror du tænker subfolder (domæne.dk/subfolder/), da Google max viser to resultater på én side fra samme domæne som du ganske rigtigt nævner :) Tror bare det er terminologien der skal på plads her

Det tror jeg nu nok det er Geeked Prøv at læse hvad Matt Cutts skriver om subdomains.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv og google 'Yahoo', 'AOL' eller 'Google' selv...

De bruger alle i høj grad subdomæner

Jeg husker godt artiklen - jeg synes bare ikke altid den passer med hvad jeg finder i resultaterne Smile

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, ved det. Matt Cutts nævner jo også IBM som en undtagelse.

Men altså, hvis undtagelsen gælder for sidder med PageRank/TrustRank som Google, Yahoo og IBM, så er det jo nok ikke lige det Martin efterspørger.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)