Er der nogen af jer SEO folk, som har erfaring med at have flere domæner optimeret til det samme søgeord med hensigten at indtage 3-4 af de første søgeresultater på Google's side 1 og skubbe nogle af konkurrenterne væk fra side 1 ?
Domænerne skal selvfølgelig have indhold, men linke til ens primære domæne, hvor salget af ens produkter foregår.
Jeg er klar over det er svært at gøre med meget anvendte søgeord, men hvis det er niche søgeord med begrænset konkurrence mener jeg det kunne være en fornuftig startegi.
Er det noget som kan anbefales og er der noget bestemt man skal være opmærksom på i den forbindelse?
Mvh. Martin
www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!
Nu er jeg lidt usikker på, hvad du egentlig mener. Men hvis du vil benytte dig af flere subdomains så viser Google (som regel) kun to subdomains blandt de første ti sider i søgeresultatet.
Trislo:
Domænerne skal selvfølgelig have indhold, men linke til ens primære domæne, hvor salget af ens produkter foregår.
Denne sætning er jeg lidt i tvivl om. Og her kan der ligge en del problemstiller som skal overvejes. Både i forhold til søgemaskinerne og i forhold til dine kunders opfattelse af din virksomhed og dine produkter.
Han mener at hvis du fx. sælger fodbolde på fodbolde.dk, så vil han lave 10 andre sider, som også omhandler fodbolde, men som linker, ind til hans primære side fodbolde.dk
Hvis han har de 10 første resultater på Google, så vil han jo skubbe konkurrenterne længere bagud i rækken :)
Nu er jeg lidt usikker på, hvad du egentlig mener. Men hvis du vil benytte dig af flere subdomains så viser Google (som regel) kun to subdomains blandt de første ti sider i søgeresultatet.
Det er ikke rigtigt. Et subdomæne (sub.domæne.dk) betragtes til dels som et selvstændigt domæne og derfor kan Google sagtens vise alle dine subdomæner på side 1, hvis de er optimeret til samme søgeord. Jeg tror du tænker subfolder (domæne.dk/subfolder/), da Google max viser to resultater på én side fra samme domæne som du ganske rigtigt nævner :) Tror bare det er terminologien der skal på plads her
Du kan enten arbejde med subdomæner som optimeres til samme søgeord eller forskellige domæner.
Subdomæne: Vil beholde dele af linkværdien og trusten, som du kan udnytte til den samlede søgemaskineoptimering som foregår på samme overordnede domæne. Til gengæld kan du ikke drage nytte af den værdi de andre domæner kunne give dig rent salgsmæssigt når det kommer til search dominans. Andre domæner med individuelle designs kunne have en god værdi rent salgsmæssigt.
Forskellige domæner: Her skal der arbejdes lidt ekstra med søgemaskineoptimeringen da det er individuelle domæner. Til gengæld er der mere at hente rent salgsmæssigt, da de forskellige designs med tilhørende navne konverterer forskelligt og kan overbevise dem der browser søgeresultaterne igennem til at købe på den ene frem for den anden.
Jeg er altid af den overbevisning, at konkurrence med dig selv er bedre end konkurrence med konkurrenter ;)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det er ikke rigtigt. Et subdomæne (sub.domæne.dk) betragtes til dels som et selvstændigt domæne og derfor kan Google sagtens vise alle dine subdomæner på side 1, hvis de er optimeret til samme søgeord. Jeg tror du tænker subfolder (domæne.dk/subfolder/), da Google max viser to resultater på én side fra samme domæne som du ganske rigtigt nævner :) Tror bare det er terminologien der skal på plads her
Det tror jeg nu nok det er Prøv at læse hvad Matt Cutts skriver om subdomains.