Hvad er Yahoo og MSN ? |
Jeg kan anbefale at du starter med at PC-kørekort - så tager vi næste skridt derfra :)
Jeg kan anbefale at du starter med at PC-kørekort - så tager vi næste skridt derfra :) |
Hej Thomas Tak for linket. Det er skrevet så selv jeg kan forstå det. Tusind tak for det. Jeg vil prøve at følge dine råd så godt jeg kan - selvom det betyder at jeg skal til at være kreativ med mine meta describtions :) Hilsen Morten |
Hej Jeg har nu lært at dublicate content ikke er godt til meta descriptions. Men har det nogen betydning at den brødtekst der er til hvert produkt, den er til at finde på flere forskellige hjemmesider? Jeg spørger fordi det gerne er den samme salgstekst vi sender til vores forhandlere. Og er det skadeligt, så må vi jo prøve at tilpasse teksterne til hver forhandler for at undgå google-problemer. På forhånd tak :) Hilsen Morten |
Hej Morten, Hvis Google finder den samme tekst to (eller flere) forskellige steder, skal den vælge et af eksemplarerne at vise, fordi man gerne vil vise så gode søgeresultater som muligt, og den samme tekst gentaget flere gange i søgningen ikke lever op til dette resultat. Det betyder, at din tekst, hvis den bruges helt identisk på flere forskellige sider, vil blive vurderet på samme måde. Er du uheldig, vælger Google at vise en af dine forhandleres hjemmesider fremfor din. Især hvis de har en ældre, populær side, er der en fare for, at deres version vil bliver valgt som den originale og blive vist fremfor teksten på din relativt nye side. Også selvom teksten bliver offentliggjort på din side først og derfor burde have større chance for at blive vurderet som originalteksten. Altså vil det være bedst for alle, hvis dine forhandlere bruger unikke tekster. I praksis vil det være uhyre svært at få dem alle til at lade være med at springe over, hvor gærdet er lavest og blot kopiere. Derfor bør du overveje f.eks. at skrive en version til dig selv og en til salgsmaterialet. Så sikrer du i hvert fald, at din egen side er med i rankingkapløbet på dine søgeord, mens de dovne forhandlere må slås om, hvem der får vist salgsversionen. |
Hej Frank Det gør ikke så meget at Google finder en forhandler frem for os. Tværtimod kan man sige - for jo flere ordrer forhandlerne får, jo gladere er de, og jo større indsats gør de nok også for at sælge produktet Bare google ikke straffer os og dem fordi teksten findes forskellige steder. Det reelle problem er jo så hvis vi gerne vil have at produkterne bliver fundet hos 5 forhandlere. Så vil de jo konkurrere indbyrdes om effekten af samme tekst. Så som du selv siger, så er det måske bedst hvis vi kan skrive unikke tekster alle forhandlerne, men det vil sgu nok blive ret krævende...... Hilsen Morten |
Ja, problemet vil naturligvis være det samme forhandlerne indbyrdes. Bruger de den samme tekst, vil kun en af dem blive vist som udgangspunkt. Ergo må du arbejde på at få banket ind i hovedet på forhandlerne, at de ikke får nogle besøgende fra søgemaskinerne på søgninger på jeres produkter, hvis de blot bruger salgsteksten uden at skrive den om. Og held og lykke med det... |