Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at forstå 301 redirect svar fra GratisDNS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spurgte GratisDNS, om man kan lave 301 redirect hos dem, fordi jeg havde læst på Amino, at det var den rigtige måde at pege et domæne mht. SEO. Efter et par dage fik jeg følgende svar:

"Vores URL forward service i DNS kontrolpanelet forwarder ved brug af headers. Det skal bemærkes at det i praksis er det samme, og der en god del SEO der anvender vores service til samme formål som du beskriver."

Nu er jeg temmelig grøn på området, så jeg forstår det ikke helt. Betyder svaret, at det ER 301 redirect der bruges? Har jeg et SEO problem, hvis det ikke er?

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 5
Fra  Cron Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser svaret, så bruger de HTTP headers, hvilket ikke er noget problem i forbindelse med SEO.

Rent teknisk betyder såmænd bare at serveren svarer tilbage med et tomt svar bortset fra en status kode 301 og samtidig en såkaldt "location" header, som fortæller din browser (eller søgemaskinen) hvor den kan finde den nye (eller alternative) URL.

Jeg går ud fra at én de ikke SEO venlige måde at gøre det på er at lave en HTML side med en HTML header, som redirecter vha. et "refresh" meta tag.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

URL forward og 301 rdirect er IKKE det samme. Wikipedia skriver følgende om URL forward:

URL redirection, also called URL forwarding, domain redirection and domain forwarding, is a technique on the World Wide Web for making a web page available under many URLs.

Med ordentlig foretaget 301 redirect er en side kun tilgængelig under een URL.

Kombineret med en robots.txt fil eller lign. på websitet burde det dog fungere,

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)