Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg et domæne www ?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvordan strarter jeg:

Lyder super, men jeg har nu ikke lige så meget forstand på det her, hvad er et webhotel ? :-) og er domænet www.active-rider.dk ledigt ?

Hvad koster hele pakken ?

Når du har lavet en hjemmeside, så skal den ligge på en computer for at andre kan se den. Det er lidt som at leje et hotelværelse (deraf webhotel). Webhotellet (betegnelse for det firma hvor du har din hjemmeside liggende) har mange servere der er online hele tiden. Så slipper du for at din computer skal være online.

Hvis du f.eks. vælger Surftown (http://order.surftown.dk/HostingAccount.aspx?product_nick=small_linux) så kan du allerede se her hvad det vil koste for det første år. Derefter skal du vælge et domænenavn. Det kan du skrive på siden og så finder de ud af om det er ledigt. 

Domænenavnet lejer du (du ejer det nemlig ikke) for ét år ad gangen. Når du har oprettet et domænenavn får du nogle uger efter et brev fra DK-Hostmaster som er ansvarlig for alle danske domænenavne (dem der ender på dk). Her skal du (når det første år er gået) betale et årsgebyr for at fortsætte med at leje domænenavnet.

Hvis du aldrig har prøvet at lave en hjemmeside så få en af dine venner der er mere inde i det til at vise dig hvordan du skal gøre. Der er 100000 vis af måder at gøre den slags på og det kan koste dig fra næsten ingen penge til mange penge (alt efter hvem der får klørerne i dig).

Men du skal tænke på:

1) Har du brug for en hjemmeside?

2) Hvad skal du bruge den til?

 

Alternativt kan du få den gratis hos www.123hjemmeside.dk hvor du kan lege lidt med det inden du prøver at "gå selv".

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej casper.

ja jeg kunne nu heller ikke forstå det var optaget, jeg kan ikke finde en hjemmeside der hedder det.

Men hold K... hvor er det fedt med al den hjælp herinde tusind tak.

Så tror jeg at jeg nupper det domæne :-)

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Super svar, tak niels, nu fik jeg da lidt mere indblik i hvad et webhotel er :-).

Tror også let man kan blive snydt i denne jungle af tilbud :-)

Tusind tak

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig med det domæne.

En anden gang bør du nok forespørge på hvor man kan søge om domænenavne også når du finder et ledigt og købe det med det samme.

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg registrerer alle mine domæner igennem one.com. Det er billigt og stabilt, og passer til de flestes behov hvis det handler om at oprette en blog, en mindre portal eller lignende.

Er det en forretning du skal drive fra domænet, med Dankort-betalinger og hele molevitten, så er det helt andre stedet du skal kigge ;-)

De fleste steder kan man i øvrigt registrere sit domæne og betale for det med kreditkort, hvorefter det er klar til brug indenfor max et døgn. Hos one.com har jeg nogle gange oplevet at der kun er gået få timer endda.

Mvh
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale www.webhot.dk

Har selv ca. 60 domæner der.. godt og billigt..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælg IKKE Surftown. Det er lige godt det værste selskab jeg nogensinde har oplevet.

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig haft Surftown, men hvad har du oplevet ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha det er en lang historie. Meget lang historie. Men kort sagt lukkede de mit webhotel fordi jeg klagede over de problemer der var med det.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oskar Herrik Nielsen:

Puha det er en lang historie. Meget lang historie. Men kort sagt lukkede de mit webhotel fordi jeg klagede over de problemer der var med det.

Kære Oskar,

Det er ikke korrekt! Men jeg må indrømme, at det umiddelbart er den bedste løsning, at vi ikke længere har et samarbejde omkring Ungnyt.

Jeg er næsten fristet til at offentliggøre dine supportsager, men det vil jeg dog afholde mig fra af professionelle årsager :-)

Overordnet set synes jeg at du har fået en meget fornemt support - også selvom du til tider har talt meget grimt og nedladende til mine kolleger med kommentarer som 'Hør nu her, nu gider jeg kraftedme ikke jeres lort mere!!!.

Det gik galt helt fra starten hvor du valgte et webhotel på den forkerte platform (Windows istedetfor Linux). Senere blev du hacket som følge af manglende sikkerhedsopdateringer for dine open-source applikationer. Du fulgte ikke guiden for opsætning af mailprogram og sviner supporten til. Da du ville tilføje mere end 10 domæner forespurgte om du kunne få det gratis, og at vi dermed skulle forskelsbehandle vores kunder.

En lang historie ja....

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)