Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtomkostninger i DK vs. udlandet?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med tanken om at lave en europæisk hjemmeside, dvs. en hjemmeside hvor jeg vil sælge mine vare igennem til hele europa. Dette gør jeg fordi jeg som så mange andre iværksættere drømmer om at sælge tøj over nettet og dermed ønsker at ramme en bredere segment.

Jeg har selvfølgelig også overvejet blot at lave en DK og kun sælge inden for landets grænser, men hvorfor begrænse sig og tage det mindre segment når man kan få det store??

Mit spørgsmål lyder derfor på, kan det overhovedet betale sig at sende fra DK til fx frankrig? Vil det være smartere at flytte sig lager til evt. Malmø eller et eller andet sted og dermed få lavere transportomkostninger??

Håber i kan hjælpe mig, ved nemlig ikke hvor stor forskellen er på fragtomkostniner i de forskellige lande.

På forhån tak!               - Peter

 

 

 

 

 

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sverige har ligesom danske meget høje satser på at sende pakker indenfor europa.

Det absolut billigste sted er Tyskland.

 

DBH Martin, Vinther  & Co.

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

www.posten.se - sverige
2 kg. pakke koster 290 SEK ca. 199 DKK

www.deutschepost.de - tyskland
2 kg. pakke koster 8,60 EUR ca. 64 DKK

www.post.dk - Danmark
2 kg. pakke koster 222 DKK

Alle priserne er selvfølglig standard priser, og man kan åbne rabat ved at tegne en aftale, men bare for at give en ide om hvordan det ser ud :)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. med lidt sund fornuft vil det være smart at have en mellemmand i Tyskland som distribuerede varene videre til fx Frankrig?

Men hvad er omkostningerne ved at benytte sig af en mellemmand? Og er der ikke en der kender en som fungere som mellemmand i Tyskland?

Og hvis virksomheden så (som man kan håbe på) vokser sig stor kan man oprette lager i Tyskland hvilket vel vil være det mest rentable?

 

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

max 5 kg  i en eurobag ( pose )  53 cn lang 40cm høj

koster til frankrig Dør til Dør   275 kr

iks logistik

odense

70 225 233

www.iks-dan.dk

Fra Brønderslev
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen søger mere en desideret genial løsning.

Hvis jeg vil sælge tøj vil det ikke være rentabelt at sende en ordre på 1000kr til Frankrig med de transport omkostninger!


Søger derfor eksempelvis den smarteste og ikke mindst billigste måde at nå ud til største delen af Europa, om dette er ved hjælp af en pakke central i Tyskland hvor jeg så sender pakkerne ned eller hvordan det skal foregå er sådan set mit generelle spørgsmål?

Der må være, på samme måde som mig, en der på et tidspunkt ønskede at finde ud af at sende vare til flere lande i Europa til billige penge.

Da jeg handler med tøj er vægten jo desuden begrænsen

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, jeg tror jeg kan lave den rigtige løsning for dig...

kan du ikke sende mig en personlig mail på info@scandieuro.com, så vil jeg kontakte dig i morgen og tale detajler, jeg har været speditør i 20 år og kan lave en professionel løsning for dig med track and trace og det hele...

Desuden har jeg lige beregnet priser fra Flensburg til hele Danmark med følgende priser :

0-1 kg 44
1-5 kg 48
5-10 kg 56
10-15 kg 66
15-20 kg 75
20-25 kg 83
25-30 kg 93
30-35 kg 101
35-40 kg 111
40-45 kg 122
45-50 kg 148
Over 50 kg 148

Er der nogen som vil kommentere om disse priser har interesse... eller om de er for dyre..

Priserne er gældende for levering til private...

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,,,

vores forretning er bosiddende i Flensburg, har aftaler med GLS, DPD, DHL og Postdanmark og PNL, Danske Fragtmænd og også andre speditionsfirmaer som arbejder internationalt.... så kom bare an vi er parat til at give et bud og seriøst også...

Har arbejdet som speditør i 20 år, så jeg personligt burde kunne lave en professionel løsnign...

Med venlig hilsen

Scandi-Euro GmbH

tel:  +45 70 2772 01

Fax. +45 70 2772 02

info@scandi-euro.com

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

SCANDIEURO:

Er der nogen som vil kommentere om disse priser har interesse... eller om de er for dyre..

Priserne er gældende for levering til private

 

Jeps - du har fanget min interesse med disse priser! Hvad med lager?

Henrik

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg kan ikke lige forstå hvor du får prisen med Deutsche Post til Frankrig fra:

i følge vejledende priser er de:

Frankreich

AnzahlProduktEinzelpreisPreis
1 X DHL Paket International Zone 1 (Gewicht 5 kg) à 17,00 EUR 17,00 EUR

Men med en total aftale får man selvfølgelig bedre priser...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)