Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura betaling, bankoverførsel eller giro ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anette

 

Jeg har lige talt med min bank - de er som sædvanlig lidt sløve i det.

 

Som jeg forstår din beskrivelse kan jeg

1. Blive oprettet med Debitor nummer i min bank.

2. Tilrette C5 så den skriver ønskede cifre i OCR linien

 

F.eks. min OCR linie ser sådan ud : >71< mit fakturanummer + mit debitor nummer + mit debitor nummer

 

Dvs. alt jeg skal have fra min bank er et debitor nummer ? Bruger bankerne/giro ikke felterne "mitfakturanummer + mit debitor nummer" til noget ?

Dvs. jeg behøver ikke modtage nogle trykte giro kort eller andre nummerserier fra dem ?

 

mvh

Frank

 

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/28/2006 10:18:35 AM
Forfatter: Frankie
1. Blive oprettet med Debitor nummer i min bank.

2. Tilrette C5 så den skriver ønskede cifre i OCR linien


F.eks. min OCR linie ser sådan ud : >71 + mit fakturanummer + mit debitor nummer + mit debitor nummer


Dvs. alt jeg skal have fra min bank er et debitor nummer ? Bruger bankerne/giro ikke felterne ''mitfakturanummer + mit debitor nummer'' til noget ?

Dvs. jeg behøver ikke modtage nogle trykte giro kort eller andre nummerserier fra dem ?



Det er korrekt.

Det første nummer er noget banken bestemmer, jeg mener som udgangspunkt det er 71.

Det midterste nummer er alene til din brug - det du kan bruge den til, er at banken kan danne en fil med betalingsoplysningerne, som C5 automatisk kan indlæse i en kassekladde. Ud fra numrene kan den jo se, hvilken kunde det er og hvilken faktura det drejer sig om. (alt det her ligger som standard i C5, og kræver højst lidt opsætning af betalingsmåderne).

Det sidste nummer er til bankens brug, fordi det nummer henviser til din konto, så når kunden indtaster det i hans bankløsning, bliver pengene indsat på den rigtige konto.

Alternativt kan du læse det ud fra nummeret og bogføre det manuelt.
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Magnus

 

Tak for svaret !

 

Det er vist den vej jeg skal gå...

 

mvh

Frank

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)