Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en nybegynder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har brug for jeres hjælp og ekspertise indenfor søgeoptimering. Jeg har en webshop www.byogmy.dk, som er hosted hos Scannet. Jeg betaler idag Scannet 2500 kr pr mdr, og så har de taget sig af min søgeoptimering. Det er dog mange penge, og jeg overvejer derfor at skifte hele min shop over til Dandomain, da jeg har fået fortalt, at den er nemmere at søgeoptimere selv. Er der nogen der ved noget om det?

Jeg er jo et lille firma, og 2500 kr er mange penge, hvis det er noget jeg selv kan gøre. Er der nogen gode tips til hvordan jeg bedst griber det an. Bøger eller artikler jeg kan læse om emnet? Jeg er helt på bar bund, men jeg er villig til at lære det. Så jeg tager imod gode råd og erfaringer fra jer.

Hvis jeg skifter shopudbyder mister jeg så mine placeringer hos Google, for jeg ligger egentlig meget godt nu? Hvad med det arbejde Scannet har lavet kan jeg selv overtage det og arbejde videre med det, så jeg kan blive hos dem? De siger at jeg skal overlade det til dem, da de ved bedst og jeg ikke selv kan gøre det, men det kan da ikke passe? Jeg hører jo fra andre, at de selv står for det.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Mange hilsner Lone

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du allerede bruger så mange penge på din webshop, så ville jeg seriøst overveje redpitt, der er Mikkel Demib's (herinde fra) nye projekt. Som du kan læse inde på deres side http://www.redpitt.com, er han en af de mest kendte danske søgemaskineeksperter, og så vidt jeg ved, har hans opgave i projektet været at sørge for, at platformen er så godt søgemaskineoptimeret som overhovedet muligt.

Du kan læse meget om projektet og om, hvad de gør for at sikre dig den bedst mulige placering i søgemaskinerne, og desuden skabe mersalg for din butik. Priserne er fra 975,- kr. om måneden. :-)

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

 

Om 2.500kr er mange penge, kommer jo helt an på hvad de gør på din webshop hver måned. Når jeg søgemaskineoptimerer sider, så har jeg altid en tæt dialog med kunden hele tiden, så kunden ved hvad der sker. Hvis du skifter shopudbyder skal du have redirectet (301) dine sider til de nye sider.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig at få opsagt Scannet shoppen og brug hellere et Open source system som en af de flinke programmøre på Amino sætter op for omkring 10.000 engangs beløb, også evt betal 449, til http://www.seosupport.dk/ for SEO delen som du selv kan stå for og lære mere om. Og webhosting slipper du af med for 20kroner om måneden til Gigahost.dk.

Så er din shop hurtigt tjent hjem + du for mere indflydelse på SEO, et design som ikke ligner så mange andres, og en billig løsning all around.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Der findes adskillige bøger eller artikler, du kan læse om søgemaskineoptimering (her er der f.eks. nogen). Men skal jeg være ærlig, så befinder du dig i en konkurrencepræget branche, hvor det godt kan tage rigtigt lang tid at skabe resultater. Især hvis du skal starte forfra og stå for det selv, mens du lærer undervejs.

Men med mindre der ligger et eller andet helt særligt i aftalen, er der heller ingen grund til at skifte shop for at spare de 2.500 om måneden. Du bør kunne opsige aftalen med Scannet om ekstra søgemaskineoptimering og så selv arbejde videre på de resultater, som de har opnået.

Det er lidt bekymrende, at de siger, at du ikke selv kan gøre det. Havde det været et mindre kendt SEO-firma, havde jeg frygtet skumle metoder, men det kan jeg ærligt talt ikke forestille mig, at Scannet bruger. Prøv evt. at få dem til at beskrive, præcis hvad det er, de har gjort for dig, og vend det så efterfølgende med een, der har noget indsigt i SEO.

Og så lige til sidst. 2.500 er ikke nødvendigvis dyrt for SEO, hvis det medfører nogle gode resultater og sparer dig for at bruge tid på noget, som ikke er en kernekompetence..

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare ved at læse lidt indlæg her på amnio er jeg 100% sikker på du kan lave en bedre

1. title

2. meta beskrivelse

3. landingpage

her http://butik.byogmy.dk/boliginterioer/

:-)

når men siden er jo nr2 på side 1 med boliginteriør så det er jo fint

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Selvom jeg er rigtig glad for Gigahost, ville jeg altså ikke turde lægge en større webshop hos dem. Der ville jeg gå efter en dyrere løsning, hvor der er færre domæner på serverne, mere konstante responstider og generelt lidt højere kvalitet.

Mht. Open Source-systemer som et evigt gyldig billigere løsning, så læs f.eks. dette indlæg, hvor en med-Amino beskriver nogle af udfordringerne ved at ville rode med egen butik i Open Source frem for en løsning hos Scannet, Dandomain etc. Kan eller vil man ikke selv lave alt det nørklearbejde, skal man til at betale sig fra det.

Men delen med at opsige aftalen til 2.500 om måneden og betale en femtedel for at blive klogere hos SEOsupporten lyder som en fornuftig plan, når man selv vil overtage sit SEO-arbejde. (Dog skal man så huske at sætte en eller anden form for pris på sit eget tidsforbrug i regnestykket, når man selv skal til at lave en del lavpraktisk SEO-arbejde).

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone!

Hvad er din side lavet i? (Teknisk opbygning)

Har du selv lavet den, eller har du fået hjælp til det?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone

Bemærk at din shop ligger på www.byogmy.dk. Herudover er der et subdomæne der hedder http://butik.byogmy.dk. Du kan se hvilke sider der ligger der: http://butik.byogmy.dk/sitemap/ 

Da URL'erne og description teksterne på www.byogmy.dk er håbløse ser det ud til at det du betaler 2500 kr per måned for er de sider der ligger på butik.byogmy.dk. De søgeord siderne er målrettet mod ranker i tilsyneladende godt på, og der søges også en del på disse ord. Om det er 2500 kr værd om måneden skal jeg ikke kunne sige, men på de 9 søgeord der er målrettet mod har i en visibility score (synlighed) på 88% ud af 100 mulige, hvilket er ganske godt.

Men 2500 om måneden år efter år løber op. Skifter i over til en platform hvor i kan selv kan lægge filer op ville vi kunne tilbyde jer samme funktionalitet til en engangspris under hvad i i dag betaler på 12 måneder. Men Scannet har formentligt ret i at så længe i bliver hos dem er i ikke i stand til at opnå samme resultater, af to årsager:

1) I kan næppe sikre jer at URL'erne bliver fx. /boliginterioer

2) I har næppe så meget kontrol over html'en i shopløsningen så i kan lave en gruppe sider magen til den de har lavet.

Hvis i skifter udbyder kan vi hjælpe jer med at beholde jeres placeringer, kontakt os evt. via nedenstående link.

Mvh Jesper Jørgensen

Deducta Online Marketing

 

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Scannet har altid taget sig godt betalt for deres ydelser. For godt hvis du spørg mig!

Hostning og betalings gateway koster ca. 200.-
om du så får søgemaskineoptimering for de sidste 2300,- skal jeg ikke kunne sige.
men det lyder lige i overkanten.

Læs mit indlæg for mere info.:

http://www.amino.dk/forums/p/52520/316219.aspx#316219

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)