Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect 301 - konsekvenser ved senere sletning af redirect?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber I kan hjælpe mig med svar på følgende situation:

Jeg har et domæne 1,  som jeg 301 redirecter til domæne 2 ved brug af PHP. Filen hedder index.php og har følgende indhold:

<?php
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" );
Header( "Location: http://www.domæne2.dk" );
?>

Hvis jeg senere ønsker at bruge domæne 1 og fylde indhold på - har det så nogen betydning, at jeg tidligere har 301 redirectet domæne1 til domæne 2 ? Her tænker jeg specielt på indeksering i søgemaskiner - primært Google.

Vil goggle registrere domæne 1 som domæne 2 for altid? Eller bliver domæne 1 blot indekseret på ny, når der kommer nyt indhold og backlinks til domænet?

Håber det var klart nok beskrevet :-)

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Trislo:

 Eller bliver domæne 1 blot indekseret på ny, når der kommer nyt indhold og backlinks til domænet?

We have a winner!

Når du fjerner 301 redirecten og lægger unikt indhold på, vil Google efter lidt forsinkelse behandle domænet ganske normalt igen.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er så egentlig forskellen mellem 301 (permanent) og 302 (temporary) ? Hvad er det man fortæller Google med de to?

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fortæller google at 301 er en permanent flytning af filen og 302 er en midlertidig flytning.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Leander Christensern:

Du fortæller google at 301 er en permanent flytning af filen og 302 er en midlertidig flytning.

Jaja, men hvis man til enhver tid bare kan slette den redirect og så er alt glemt så er den jo ikke særlig permanent? :)

Som jeg forstår det så skulle idéen jo være at google tænker: "Dette domænes indhold vil til evig tid kun kunne findes på domæne2 og der er derfor ingen grund til at spilde tid på at besøge domæne1. Så det vil jeg aldrig nogensinde mere gøre."

Hvorimod den ved 302 lige vil kigge forbi domæne1 engang imellem for at tjekke om den midlertidige redirect er ophørt.

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis, og når google så har opdaget at indholdet permanent er flyttet vil den ikke længere kigge efter det samme indhold på domæne 1. Det betyder ikke at den aldrig bliver indekseret igen, google fjerner bare det indeks der lå for den gamle side (og flytter det eventuelt til den nye side). Når det er sket kan man vel putte nyt indhold på, men de besøgende der er vant til at bruge domæne1 vil du jo så miste?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Lige præcis, og når google så har opdaget at indholdet permanent er flyttet vil den ikke længere kigge efter det samme indhold på domæne 1. Det betyder ikke at den aldrig bliver indekseret igen, google fjerner bare det indeks der lå for den gamle side (og flytter det eventuelt til den nye side). Når det er sket kan man vel putte nyt indhold på, men de besøgende der er vant til at bruge domæne1 vil du jo så miste?

Ja, man er nok nødt til at beholde sin 301 redirect i nogle måneder for at være sikker på at få alle de besøgende med over på det nye site. Google har garanteret også deres egne retningslinjer for hvor lang tid en 301 skal være aktiv før at de er sikre på at det nu også er permanent.

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel også det der efterspørges..

Trislo:

Hvis jeg senere ønsker at bruge domæne 1 og fylde indhold på - har det så nogen betydning, at jeg tidligere har 301 redirectet domæne1 til domæne 2 ? Her tænker jeg specielt på indeksering i søgemaskiner - primært Google.

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:
Det er vel også det der efterspørges..

Hvordan mener du? Som jeg forstår det så vil han fjerne sin redirect for at bruge sitet til noget andet. Og hvis det kun er sket for nyligt, så er det ikke sikkert han har nået at få alle de besøgende med over på det nye site, selvom Google har forstået at sitet er flyttet.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fortolker bare "senere" som ude i fremtiden og altså ikke dagen efter, men det kan jo være jeg forstår det forkert. Det er også irelevant i forhold til spørgsmålet.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)