Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect 301 - konsekvenser ved senere sletning af redirect?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob W:

Jaja, men hvis man til enhver tid bare kan slette den redirect og så er alt glemt så er den jo ikke særlig permanent? :)

Som jeg forstår det så skulle idéen jo være at google tænker: "Dette domænes indhold vil til evig tid kun kunne findes på domæne2 og der er derfor ingen grund til at spilde tid på at besøge domæne1. Så det vil jeg aldrig nogensinde mere gøre."

Hvorimod den ved 302 lige vil kigge forbi domæne1 engang imellem for at tjekke om den midlertidige redirect er ophørt.

Det er en misforståelse. Om det er 301 eller 302 betyder ikke noget i forhold til hvor tit Google besøger en side. Den primære grund til at bruge 301 er at links til domæne1 vil give linkjuice til domæne2, hvilket de ikke gør med 302 redirect.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Trislo:

Vil goggle registrere domæne 1 som domæne 2 for altid? Eller bliver domæne 1 blot indekseret på ny, når der kommer nyt indhold og backlinks til domænet?

Google vil gøre det det til enhver tid gør deres søgeresultater relevante. Så nu har du nok allerede regnet svaret ud, men ellers: Domæne1 indekseres på ny når der kommer backlinks m.m.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Jeg fortolker bare "senere" som ude i fremtiden og altså ikke dagen efter, men det kan jo være jeg forstår det forkert. Det er også irelevant i forhold til spørgsmålet.

Nej, sådan forstår jeg det også...  Men det kunne da være spændende at høre om der er nogen der har testet hvor lang tid det tager at få overført linkværdi fra et 301, så man kan begynde at putte nyt indhold på domænet?

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Det er en misforståelse. Om det er 301 eller 302 betyder ikke noget i forhold til hvor tit Google besøger en side. Den primære grund til at bruge 301 er at links til domæne1 vil give linkjuice til domæne2, hvilket de ikke gør med 302 redirect.

Mange tak for svaret. Så fik vi da lige den misforståelse ryddet af vejen :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob W:

Men det kunne da være spændende at høre om der er nogen der har testet hvor lang tid det tager at få overført linkværdi fra et 301, så man kan begynde at putte nyt indhold på domænet?


Hej Jacob,

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår din tankegang i ovenstående sætning. Et 301 redirect skal være der hele tiden, hvis man vil have overført linkværdien fra de indgående links til et andet domæne.

Man kan ikke både overføre linkværdien med en 301 fra domæne A til domæne B og samtidig videreudvikle domæne A, hvis det var det, du mente. (her antager jeg, at det er helt domæne, der redirectes. Man kan godt redirecte links til visse sider og samtidig videreudvikle resten af domænet).

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår din tankegang i ovenstående sætning. Et 301 redirect skal være der hele tiden, hvis man vil have overført linkværdien fra de indgående links til et andet domæne.

Man kan ikke både overføre linkværdien med en 301 fra domæne A til domæne B og samtidig videreudvikle domæne A, hvis det var det, du mente. (her antager jeg, at det er helt domæne, der redirectes. Man kan godt redirecte links til visse sider og samtidig videreudvikle resten af domænet).

Okay, så har du i hvert fald forstået hvad jeg mener :)

Og mange tak for svaret. Så lærte jeg lidt mere om google i dag...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)