Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sommerhus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Dec 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for tre år siden startet et projekt med at bygge et sommerhus, det er financeret gennem min bank(jyske bank) byggelånet var ikke stort nok og nu vil banken låne mig yderligere 250K til færdiggørelse af det, det er såvidt også ok men de vil have alverdens gebyrer og salgskontrakter, hvilket kommer til at beløbe sig i over 10K jeg har nu sagt til banken at jeg vil overveje deres tilbud, hvorefter jeg har modtaget en mail hvor der står at såfremt jeg ikke godtager derses krav vil de have indfriet deres lån på 1.4mil. hvilket jeg jo ikke kan. jeg skal lige sige at jeg ikke mangler penge til betaling lån eller skat eller noget som helst jeg er heller ikke i ribers.

Hvad kan der i værste fald ske hvis jeg nægter at skrive under på deres krav er det en personlig konkurs??

mvh Frank

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er det vel kun en advokat med speciale i kredit vilkår der kan svare på. Jeg forstår dog godt jyske bank. Hvis dit sommerhus ikke bliver færdigt, er værdien af sommerhuset mindre, dvs. deres sikkerhed for lånet på 1.4 mio er væk, derfor kræver de at du skal tage lånet så huset kan blive færdigt, og de kan have sikkerhed for deres lån på nu 1.65 mio.

Hvis du vil spare de 10k på diverse gebyrer er løsningen vel at kontakte nogle andre banker og høre om de ikke kan låne dig 250.000 kr. Evt. på en kassekredit. Eller kontakte jyske bank og fortælle dem, at det lyder interessant og du godt kan forstå at de har behov for sikkerhed, men at de så bliver nød til at opfører sig ordentligt og reducere i de gebyrer de forlanger. Evt. kan du også blot låne pengene på en anden måde. F.eks. via en kassekredit.

Det du ikke skal gøre er at gå i panik, og nægte at samarbejde med jyske bank. Se det hele lidt fra oven og betragt det som et oplæg til forhanding fra jyske banks side. Det er dog nok ikke noget der kan klares over telefonen. Det er nok nødvendigt at du beder om et møde i banken med din nuværende bankrådgiver, en med specile i kreditgivning fra jyske bank og lederen af den filial du er tilknyttet. Dit begrundelse for at jyske bank skal møde med alle disse personer er at det gør at alle forhold kan afklares på stedet.

Held og lykke med det

 

 

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)